
Laten we eerlijk zijn, de Ford Mustang heeft niet de beste reputatie als het gaat om hoffelijk en beheerst vertrekken bij meetings. De auto verdiende zelfs de naam crowdhunter. En dat gaat bij de nieuwste generatie Mustang echt niet beter worden. Ford biedt namelijk een speciale drift-handrem aan op de nieuwe Mustang.
Goed nieuws voor autospotters die centjes verdienen aan YouTube-views, slecht nieuws voor de optionele koolstofvezel velgen. En er staat iets op de optielijst dat ‘Performance Electronic Parking Brake’ heet. Om te zien is dit een mechanische handrem (dus zo’n hendel die je omhoog trekt), maar in feite stuurt hij een moderne elektronische handrem aan (zo’n knopje). Ze boden al eerder zoiets aan op de Focus RS.
Ford dekt zichzelf alvast in door te zeggen dat het niet voor op straat is: ‘Een elektronische driftrem brengt nieuwe technologie naar het circuit, en combineert de driftcapaciteiten van de Mustang met de visuele aantrekkingskracht en functionaliteit van een traditionele, mechanische handrem.’ Nee hoor, dit gaan we zeker niet zien op meetings.
De driftstok is perfect voor beginnend bestuurders
Volgens Ford is de handrem perfect voor mensen die net hun rijbewijs hebben: ‘De Performance Electronic Parking Brake is ontwikkeld voor zowel beginnende bestuurders die hun drifttalenten willen verbeteren, als voor de experts die een systeem willen voor wedstrijdgebruik.’
Nu verwacht je misschien een afkeurende opmerking, maar we zijn het ermee eens dat er geen betere manier is om voertuigbeheersing te leren dan een potje slippen. Al moet het wel gewoon op een afgesloten terrein gebeuren, en niet tussen de winkelkarretjes van de lokale Aldi door.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

We rijden op de Nederlandse snelweg zonder handen – en het is nog legaal ook

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

Een van de leukste ‘normale’ auto’s van Nederland gaat binnenkort uit productie

Volkswagen deelt pijnlijke sneer uit, maar kiest een opvallend slachtoffer

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Leaserijders die zich schamen voor hun auto mogen hun Tesla eerder inleveren

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
