Ford Focus RS: even wachten nog!

Het is niet te begrijpen waarom Ford pas na een facelift en tegen het einde van de levenscyclus met de meest sportieve RS-versie van de Focus op de proppen komt. Dat was bij de eerste generatie al zo en nu flikken ze het weer. Is dat een manier om de auto exclusief te houden of hebben ze er werkelijk zoveel jaar ontwikkelingswerk in gestopt?
 
En denk maar niet dat je vandaag bij de dealer naar binnen kunt stappen om er over een paar weken trots mee rond te rijden. Ford heeft pas in juli tijdens de London Motor Show een conceptversie gereed en daarna trekken ze nog een jaar uit om de nieuwste raket rijdend te krijgen. Misschien hebben ze het wel té druk met auto’s als de nieuwe Kuga, Fiesta en Ka en valt de snelle Focus een beetje tussen wal en schip.
 
Er zijn geruchten dat het om een voorwielaandrijver gaat en dat zal menig rally-enthousiast teleurstellen. Feit is wel dat vierwielaandrijving de RS erg duur maakt. Het vermogen van de vijfcilinder turbo zal ergens rond de 280 tot 300 pk bedragen en daarmee moet de auto de Impreza’s en Evo’s van deze wereld het leven zuur maken.

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken