Als je met je supercar de clientèle van Ferrari wilt intrigeren, dan moet je een speciale uitvoering uitbrengen met een streep over het midden. Kijk maar naar de Ferrari 458 Speciale. Daarom is hier de Ford GT Competition Series met een koolstofvezel streep over de lengte van de auto. Oh, en hij schijnt iets lichter te zijn.
Hoeveel lichter de Ford GT Competition Series dan?
Nou, dat zegt Ford lekker niet. Alsof je voor het eerst je zojuist geboren kind ziet, maar de dokter je niet wil vertellen of het een jongetje of een meisje is. Wel verklapt Ford waar al het gewicht gebleven is. Zo is het glas tussen de bestuurder en de motor nu van Gorilla Glass. Juist, datzelfde spul waar jij ook je Whatsappjes op typt. De ruit op de achterklep is nu van acrylglas en deze heeft nu een handmatige sluiting en een heus koolstofvezel stokje.
Naast de airconditioning, radio en speakers heeft Ford zelfs de bekerhouders verwijderd. Een Amerikaanse auto’s zonder bekerhouders; dan weet je dat het serieus is. Zelfs de wielen zijn van koolstofvezel. Binnenin vind je ook genoeg naakt koolstofvezel en als toevoeging wat rode accenten. Want zelfs dat zojuist geboren kind weet dat je van rode stiksels harder gaat.
Op de foto’s zie je de kleur Ingot Silver. Is grijs te saai voor je, neem dan Shadow Black, Frozen White, Liquid Blue, Liquid Grey of Triple Yellow. Wat de Ford GT Competition Series moet kosten, vertelt Ford ook niet. Reken er maar op dat je grof meer betaalt voor minder.
Reacties