Laten we het even hebben over modi. De brute Ford GT heeft er vijf van en één in het bijzonder moet je echt even zien.
Op het stuur van de nieuwe Ford GT – die godzijdank een hydraulisch stuurbekrachtigingssysteem bestuurt – vind je een vrachtwagenlading aan knoppen. Aan de linker kant zit een draaiknop – een soort Manettino – waarmee je de Ford GT insteld op Normal, Wet, Vmax en Race.
Die laatste twee wil je. Vmax verlaagt de auto met 50 millimeter en maakt de achtervleugel vlak voor minder luchtweerstand en een hogere topsnelheid. In Race Mode krijg je de volledige puntige agressie van de achterspoiler voor maximale downforce. Zullen de ingenieurs van Ford fan zijn van de film Taxi?
Klinkt tof, hè? Maar nu wil je het zien. Gelukkig voor jou hebben we vorige maand van de Ford GT mogen proeven en hebben wij deze brute feature op film gezet. De volledige review van de Ford GT vind je in TopGear Magazine 140, die vanaf donderdag in de winkel ligt. Check hieronder hoe de Ford GT in Race Mode transformeert in een circuitwapen
Reacties