De G-klasse van Brabus heeft 700 pk

De motor is bedekt met goud en hij heeft meer koppel dan een gemiddelde supercar

G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus
G-klasse van Brabus

Afscheid nemen is nooit makkelijk. Vooral niet als het betekent dat je vaarwel tegen een auto als de oude G-klasse moet zeggen. Gelukkig heeft Brabus een manier bedacht om de pijn te verzachten.

Dit is de Brabus 700 4×4 Squared One of Ten Final Edition. Als de belachelijk lange naam het nog niet weggaf, kunnen we verklappen dat de donor-auto een Mercedes G500 4×4 Squared is. Brabus heeft die auto nog een stukje agressiever gemaakt en een beetje vermogen toegevoegd.

Tenminste, als je 300 pk ‘een beetje’ vindt. Deze toevoeging plus de standaard 422 pk van de G500, brengt het totaal op 700 pk. Het koppel ligt nu op een schrikbarende 960 Nm. Dat is meer dan de gemiddelde supercar in huis heeft. Al die kracht zal niet makkelijk te benutten zijn, aangezien het zwaartepunt zo hoog ligt. Toch doet hij nog een sprintje naar 100 km/u in precies vijf seconden. Brabus zegt dat de topsnelheid gelimiteerd is op 210 km/u, omdat de offroad-banden niet sneller kunnen.

Een optionele roestvrijstalen uitlaat moet voorbijgangers waarschuwen als de 5,5-liter V8 opengedraaid wordt. De motor zelf heeft bladgoud om de temperatuur te reguleren. Net als je bij de motor van een McLaren F1 vindt. Via een verstelbare ophanging kun je de rijhoogte aanpassen zodat hij zelfs nog verder van de grond af staat.

Wil je er een? De zwanenzang van de oude G-klasse – gelimiteerd tot tien edities – zal je 209.000 euro kosten voordat opties en belastingen om de hoek komen kijken. Dat bedrag valt nog enigszins mee als je nagaat dat hij 700 pk heeft en voor een deel uit goud bestaat.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Nieuwste van TopGear

Autonieuws