In Nederland struikel je bijna over de laadsnoeren, hoor je geregeld geen elektrische auto langsrijden en kun je echt wel prima uit de voeten met een EV. Ja, echt. Maar als je in het buitenland bent en je gaat erop letten, dan zie je dat Nederland heel ver voorloopt. Als je kijkt hoe lang het in Nederland duurde om op dit punt te komen, dan kun je je afvragen hoe realistisch het verbod op auto’s met een verbrandingsmotor is. Denkt de grote baas van Peugeot dat het verbod doorgaat?

Alain Favey, de CEO van Peugeot, legt uit: ‘Wat iedereen ziet, is dat de adoptie van elektrische auto’s trager verloopt dan men een paar jaar geleden dacht. Dat merken we. Misschien iets minder in Nederland, maar we zien het wel in Oostenrijk. We zien het ook in andere landen, zoals Italië. De vraag is dus lager. Daarom hebben we extra tijd gekregen om de acceptatie van elektrisch te vergroten.’

Hij doelt op het recente besluit van de EU om de toetsing van de CO2-uitstoot anders te laten verlopen. Er wordt nu niet meer per jaar gekeken wat een autofabrikant aan uitstoot veroorzaakt, maar naar het gemiddelde van drie jaar. Zo kan een autofabrikant één jaar uitschieten, als het het jaar erop maar gecompenseerd wordt. Maar de harde deadline van 2035 staat nog altijd.

Gaat het verbod door in 2035?

De hamvraag is dan, denkt de CEO van Peugeot dat het verbod in 2035 doorgaat? Veel landen zijn er nog lang niet klaar voor, zeker niet alle kopers willen nu een EV. De grote baas zegt: ‘Dus: gaat het snel genoeg om de deadline van 2035 te halen? Ik weet het niet. De tijd zal het leren. Maar op dit moment is dat de deadline. We zien dat de EU begrip heeft getoond voor het feit dat heel Europa meer tijd nodig heeft om zich aan deze nieuwe technologie aan te passen.’

Of het verbod doorgaat, hangt af van de koper: ‘Het hangt echt opnieuw af van hoe snel elektrische auto’s worden geaccepteerd.’ Wat er ook gebeurt, hij denkt dat Peugeot er klaar voor is: ‘Maar ik denk dat we moeten leven met wat er ook maar van ons verwacht wordt. En ik denk dat we het modellenaanbod hebben dat we nodig hebben om elk CO2-doel dat we krijgen te kunnen halen.’

39 reacties op “Gaat het verbod op benzineauto’s in 2035 nog door? ‘EU laat zien dat ze kunnen versoepelen’”

  1. De laatste dagen verdwijnen veel objectieve reacties en alles met alleen maar geraaskal of zonder enige vorm interpunctie blijft staan.

    Russische/Chinese inmenging of laat de redactie zijn politieke voorkeuren blijken?

    • Wat zal de uitgever hier van denken? Het meewerken aan buitenlandse inmenging door niet in te grijpen bij dit soort zaken, straalt niet bepaald goed af op je bedrijf. Daar willen de meeste adverteerders -die Chinese semi staatsbedrijven uitgezonderd- meestal ook niets mee te maken hebben.

      • Het grote gevaar voor de auto-journastiek is als de Groene Partij het voor het zeggen krijgen in de nieuwe komende Kabinets-Formatie/Regering).Ze zullen een wets-voorstel indienen,dat er geen reclame gemaakt mag worden,voor de brandstofauto’s,maar alleen voor de aanschaf van de Elektrische-Auto’s.En te beginnen in Amsterdam,want daar regeert Groenlinks.Het zou zomaar kunnen!.Maar weten de Groene-Tuinkabouters ook waarom Wind-Turbine’s in Nederland dezelfde kant draaien,als er wind is?.Het zal wel te maken hebben met de bovenwindse/onderwindse windverplaatsingen.vooral door op 10 km hoogte de Straalstromen die met 400 km p/u om de aarde draaien,en als er te sterke windstromen aanwezig zijn dan worden de bij de Windmolens de windvanen horizontaal gezet, om beschadiging van de tandwielen etc aandrijvingen te voorkomen.En weten die Groene-Tuinkabouters dat ook?.Ziet via: n2yo.com geeft weer dat elke seconden de aarde 7.6 km verder is.En dat is de exakte kennis overdracht,die belangrijk is voor de juiste Politieke Keuze’s.Het weten het waarom.Ik zou nu niet als 80 jarige weten welke Politieke Partij aan zal voldoen,en waar ik op moet stemmen?.Daarnaast is het niet zo belangrijk hoe je het schrijft,maar wat je schrijft in de exakte kennis-overdracht.

    • Geachte EC Dubost:ziet via youtube.nl Giant Luxury Shutte Service for Superyachts|Mega Transports| Free Documentary.Neem kennis dat de Superrijken in de wereld maling hebben aan het klimaat/milieu-aspecten.En dat is ook de contradictie in onze samenlevingsverbanden en gedachtengoed.Vooral het Narcistische van de Groene Tuinkabouters,is een gevaar voor onze vrijheid gevochten Nedarland in 1940/45(via Google.nl Narcisten)Door hun eigenbelangen-verstrengelingen,is voor anders-denkende geen ruimte.Bekend gezegde: GEKKEN EN DWAZEN zullen de Nedelandse Politiek verbazen,als de Groene Tuinkabouters het voor het zeggen krijgen.Daarom belangrijk een krachtige Tweede Kamer Leden Kabinet,die meer opkomen voor de Gewone Burgers en voor een doelmatige Economisch belang van de BV Nederland.Er is Persvrijheid in Nederland,maar dat kan ondermijnd worden,doordat de oa de Auto-Journalisten niet meer over de brandstof-auto’s mogen schrijven,maar over alles wat niet met fossiele brandstoffen te maken zal hebben.U heeft het Democratie’s Recht om te blijven stemmen.maar dan wel voor een Politieke Partij,die meer bestaat uit zeer goed opgeleide Technische Kamerleden,die een vuist kunnen maken,in vooral de komende Technologische Innovatie Technieken,en zich niet laten afschrikken van de Narcistische Groene Tuinkabouters.Maar het zal mijn tijd wel duren,ik ben beland in de laatste levensface tussen de 80/90 jaar.Vanaf je AOW ben je beland in een sterfhuis-contructie.Ik hoop dat niet voor de BV Nederland zal gaan gelden.Adieu.Op naar een vrij en Democratie’s Nederland,zonder die inbreng van die Groene Tuinkabouters.

      • aanvulling inzake het milieu-aspect van windturbine’s: via youtube.nl Neodym-Das Schmutzige Geheimnis Sauberer Windräder: geeft weer over de zeer giftige stof die zeer milieu-onvriendelijk is.Om aan te geven de dagelijkse Reclame-boodschappen van vooral onze linkse Staatsomroep de NPO,inzake we moeten allemaal Elektrisch auto gaan rijden.Ook in Elektrische auto’s zit er héél veel Neodym aanwezig.En vooral via de Duitse TV Omroep weten ze dat wel!Als er geen wind is,GEEN Energie-opwekking,windenergie is een pulserende energie-opwekking.De toekomst is via Google.nl Energie uit de Ruimte,wat nu nog niet mogelijk is.kan in 2025 wel een nieuwe Energie-bronnen kunnen zijn.

        • Geachte hr. Uitrol.Met deze exakte waarheid,zet ik de Groene Tuinkabouters helemaal buitenspel,maar je moet wel over enige Duitse Taal beheersen.Via youtube.nl Deutschland im Jahr 2050-Teil 2: Blick Unser Leben der Zukunft(reportage).Geeft weer de ontwikkelingen inzake vooral de constante Energie-Transport,en waarom het zo belangrijk is de constante zuivere sinus van 50 Hz wisselstroom.en het autonoom auto-rijden van het elektrisch-vervoer en waarom waterstof zo belangrijk is.Maar wel weer informatie via de Duitse Informatie-bronnen,en via ITER in aanbouw in Zuid-Frankrijk,zijn de nieuwe Energie-opwekking via zware waterstof-atomen,door het samendrukken door een zeer hoge magnetisch Energie-bron,ontstaat een Helium Plasma Ring van 150miljoen graden die kan zorgen voor een constante Energie-Transport en Wendelstein 7-X Stellarator in Duitsland in ontwikkeling.En weten die milieu-groepen dat ook!En ook die vervelende Groene Europese Tuinkabouters?.En daarom al naar een nieuwe Regering,waar zitting hebben zoals ik al eerder omschreef,nieuwe Generatie Tweede Kamer Fractie Leden,liefs met Prof Dr. Ingieneur voor hun naam en die over een BETA opleiding en bedrijfsmatig over heel veel exakte kennis beschikken,en dat kan héél divers van karakter zijn.Zoals via: Boston Dynamics Robot die door hun zeer hoge IQ heel veel taken kunnen overnemen,vooral zijn de nieuwe generatie Robots,inzake het zeer groot tekort van goed opgeleide vakmensen.Deze Amerikaanse Firma,is over genomen door Hyundai,en dat kan zeer grote gevolgen hebben,voor de nieuwe generatie auto’s,die er aan zullen komen.

    • Na dit kabinet ga ik nooit meer op Wilders stemmen. Die laffe hond heeft ons allemaal in de steek gelaten. Na 2011 al voor de 2e keer. Laat hem lekker met zijn criminele vriendjes in Hongarije en Israel gaan spelen want wij zijn hem zat.

  2. Laten we er voor zorgen dat dit niet door kan gaan. De z.g.n. reden (milieu) gaat niet op. Productie en gebruiksrendement maken dit concept uiteindelijk meer belastend voor het milieu (Dan de moderne diesel/lpg). Gebruiksgemak/comfort is er niet (bijvoorbeeld, even de airco aan en je kunt weer gaan bijladen. Max bereik zakt bij aanzetten direct met ruim 100km. Blij er van af te zijn). Laden wordt een probleem. Veiligheid voor bestuurder en omstanders is minder (massa, brandgevaar en niet te blussen enz.).

    Nee, zolang waterstof nog niet als alternatief wordt aangeboden , graag de verbeterde verbrandingsmotor blijven produceren

  3. 1st en vooral een eikel hangt aan de boom. 2. De Krim en Donbass regio zitten vol met grondstoffen=geld. En alles draait om macht en geld Zoals reeds gezegd en blijkbaar begrijpen velen de onderliggende aard niet. Ik zou zeggen ga wat dieper graven dan zomaar te attackeren.

  4. als er geen benzineauto’s meer rijden, wordt er geen benzine meer geproducuceerd en is er dús geen lpg meer. Lpg is immers een bijproduct bij de productie van benzine…. Niet zo onbegrijpelijk dus dat daar niet op ingezet wordt.

    • Is gewoon een bekende leugen,het was een van de beste schonen brandstoffen LPG,maar jaren lang afgevakkelt in Pernis.Het was ook een van de goedkoopste brandstoffen,en door de zeer hoge mate van zuiverheid,bleef ook de verbranding op een zeer hoog niveau,en om de 20.000 km kon je de auto-olie verversen,maar je kleppen moeten wel aangepast zijn,door stelliet-kleppen!.En regelmatig controle door het stoomwezen,op veiligheid etc.Nadeel je kon niet overal in Europa in de afgesloten parkeer-garage’s parkeren.En dat ook moeten gelden voor de Elektrische Auto’s,niet parkeren in de ondergrondse parkeer-garage’s.Omdat de inwendige SEPARATOR van de Lithium-batterijen kortsluiting kan optreden,en de gevolgen daarvan zijn bekend.Via youtube.nl Stadt verbietet elektroautos im Tiefgarage,Brandgefahr.In een Duitse parkeergarage een boete van 2500 euro,op gelegd door de Burgemeester.Ou ook moeten gelden in Nederland in de ondergrondse auto-parkeer-garage’s,en vooral onder woon-appartementen en ook de keuze voor de V e V eigenaars.,voorzien hun appartementen met ondergelen auto-parkeerplaatsen.Maar wel een nieuwe landelijke regeling van de Brandweer,dat scootmobiels niet meer geplaats mogen worden,in de appartementen brandgevaar.Ziet via: Brandweer.nl waarheen met onze scootmobiels,vooral als ze zijn voorzien van lithium-batterijen,kan dat ernstige gevolgen hebben.

  5. Als Elektrische auto hater,en het waarom!.In 1980 gereden met een LPG auto.toen waren er ook niet veel LPG-tank-stations.Maar een grootvoordeel was toen,als de LPG Tank leeg was,kon je verder rijden,als brandstof-auto.Maar was weer te goedkope brandstof.Je moet je eigen schamen om een E-Auto aan teschaffen,het waarom!.Het wordt door je strot gedumd vooral door de Europese Groene Tuinkabouters.Via youtube.nl waar zijn alle ingeleverde gebruiksauto’s-vrachtwagen-Trucks-vervoersbussen naar toe gegaan,naar vooral de derde wereldlanden (tik in) TÜV nicht bestanden? Hier landen die autos|Eintdeckt!Geheimnisvolle Orte| Kabel eins Doku enAbwracken- Gut für die Wirtschaft,schlecht für die Umwelt?|WDR Doku en ZDF HD planet e Der wahre Preis der Elektroautos en hitec: Bolivien im Lithium Rausch.En waarom wel heel veel exakte informatie via de vele Duitse TV Omroepen tov de onze staatsomroep de NPO.Vooral de de Nederlandse Kabelkijkers voor dom blijven houden,want wat ze niet weten daar zeuren ze niet over. Globaal 30 jaar in het bezit van de Schotel,ben ik veel rijker geworden in de aanpalige exakte kennis inzake wat er echt leeft in onze maatschappij,inzake de vaak weer geven van de exakte kennis beleving.Vooral de Grünen-partij in Duitsland heeft het land een terugslag gegeven in de verkeerde kennis overdracht inzake het klimaat/millieu-aspecten.En dat geldt ook als de PVDA/Groenlinks voor het zeggen krijgen,dat gaat u heel veel geld kosten.Maar met mijn huidige leeftijd van 80 jaar,zal het mijn tijd wel duren,voor een betere wereld inzake het terug dringen van het wereld klimaat/milieu-aspecten.

  6. Ik vraag mij af of pot wel begrijpt hoe het allemaal in elkaar steekt+ de enorme kraters die dienen gemaakt te worden voor alle grondstoffen die dienen uitgegraven te worden om deze voertuigen te maken. Bij verbrandingsmotoren dient men enkel een gat in de grond te boren en klaar. Maar er dient zuinig mee omgesprongen te worden (is eveneens hernieuwbaar citeer Brecht Arnaert). CO2 uitstoot en klimaatverandering is van allen tijde. En zoals hierboven beschreven laat de mensen de vrije keuze i.p.v. ze te pampereren. Om dan ook nog te zwijgen over de nieuwe conflicten in de wereld die dit te weeg brengt (Trump wil Groenland, conflict in Oekraïne. Waarom denk je?…)

  7. Laat iedereen zijn eigen keuze maken maar dring ons geen electriciteits speelgoed voertuig op.Er gaat veel meer vervuiling over de hele wereld de grond en de lucht in.Zo als men vroeger zij meneer moet terug alleen de weg voor zich hebben, het is nu zo ver.

    • Laat niet iedereen zijn eigen keuze maken, want juist door die keuzes maken we onze aarde kapot. CO2 uitstoot zorgt voor onherstelbare milieuschade en klimaatverandering. Dit leidt niet alleen tot allerlei rampen zoals overstromingen, droogte, bosbranden, etc., maar ook de schade hiervan is vele malen groter dan de kosten om hier iets aan te doen.

      Daarom moeten we de mensen tegen zichzelf in bescherming nemen. Mensen zoals Pat zien dit niet of willen dit niet zien, maar die moeten we helpen. Het zijn vaak juist de mensen met een kleinere portemonnee die er onredelijk veel last van hebben als er iets gebeurt met zo’n overstroming, brand of iets dergelijks.

      • Als een groepje mensen meent dat een andere groep tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden, krijg je wel lastige dilemma’s. Je schrijft dat we door CO2 onherstelbare milieuschade en klimaatverandering krijgen en de aarde kapot maken. De grootste CO2 footprint heb je door kinderen te nemen. Ik heb er dus een beetje moeite mee als mensen met (veel) kinderen gaan bepalen wat voor soort motor ik mijn auto mag hebben, terwijl hun C02 footprint vele malen groter is.

      • Hoi Pot, als je misschien vroeger wat beter opgelet had op school, dan had je waarschijnlijk bovenstaande onzin niet uitgekraamd. CO2 milieuschade???? Teveel boekjes van ongeschoolde XR-wappies gelezen???

  8. Hoezo zou Nederland voorlopen? Misschien op België, Duitsland en Frankrijk. Maar ga eens in Scandinavië kijken. Ik had pas een klant uit Noorwegen over de vloer en die vroeg mij verbaasd waarom er hier zo weinig electrische auto’s rondtijden. Daar wordt electrisch rijden gestimuleerd, je mag er op de taxibaan met een EV, als je als zzp-er geen electrisch busje hebt kom je niet in aanmerking voor werk bij overheidsdiensten. Overigens zijn daar ook alle auto’s en busjes van overheidsdiensten als post ed. al electrisch. Kortom we lopen gigantisch achter!

    • We lopen alleen achter op Noorwegen, doordat die vanuit hun tientallen miljarden aan olie en gas inkomsten miljarden in elektrisch rijden geïnvesteerd hebben. Dat kan geen ander land ter wereld betalen en als Nederland dat zou doen dan zou daar massaal tegen geprotesteerd worden.

      Na Noorwegen is Nederland wel gewoon nr 2 als het op EV verkopen en infrastructuur aankomt. Daar lopen landen als Duitsland en België bijvoorbeeld nog ver op achter.

  9. Waar achter de schermen het meeste aan verdiend wordt, dat wordt het.
    Heeft niets met klimaat en milieu te maken.
    Zit groene lobby achter, verkoop emissie rechten en nog veel meer…
    Allemaal veel geld mee gemoeid.
    De consument heeft maar één wapen in handen: dat is niet kopen wat men ons wil doen kopen, dan is dat direct gedaan wat men ons wil opleggen.
    Stel eens voor dat vanaf 2035 niemand een BEV koopt, alles op zijn gat!
    Helaas zal haast iedereen aan de opgelegde druk bezwijken en krijgt EU zijn zin.
    Willen we nog passie en fossiel verboden, dan moet verbrandingsmotor op waterstof komen, dus rechtstreeks injectie waterstof in motor, dan is er nog een ziel in de wagen, een belevenis, geen elektrische motor als in een staafmixer.
    Helaas zal kans klein zijn dat dit er komt, Toyota en BMW zullen dit niet alleen kunnen verwezenlijken.
    Debiele en hypocriete EU leiders moeten hun zin krijgen…
    Straks F.Timmermans terug aan het roer, dan is het helemaal klaar, de man heeft zelf kast van kasteel, dat die wereld verbeteraar en consoorten eerst bij zich zelf beginnen.
    Wie heeft de moed om opgelegde dictatuur te weigeren?
    Wie heeft de moed om met verbrandingsmotor en huidig voertuig te blijven rijden?
    Of wie heeft de moed geen opgelegde auto te kopen?
    Iedereen BEV en problemen opgelost?
    Laat me niet lachen.
    Straks meer dan 10 miljard mensen; hoeveel kan de wereld aan?
    Elke mens vervuild, ook zonder auto.
    Teveel mensen, te weinig plaats.
    Stoppen met reizen, stoppen met vliegen, stoppen met varen, stoppen met vrachtvervoer, stoppen met auto rijden, stoppen met…?
    Wie is bereid?
    Men maakt ons gewoon gek en de meesten trappen in het hele verhaal.
    Mensen verheffen zich boven God en menen het zelf te kunnen oplossen.
    Het voorbeeld zien we dagelijks, men kan niet eens één gemeenschap vormen, men meent dat er zelfs 5% aan oorlogsmateriaal moet gespendeerd worden.
    Mooi hoor…
    Langs de ene kant wil men redden aan de andere kant vernietigen.
    Hoever wil je hierover nadenken?

    • Gefeliciteerd Leo. Zoveel tekst en dan he-le-maal niets zeggen wat ook maar een klein beetje hout snijdt.

      Ik vind het oprecht kan hoe die complotclowns zoveel ‘vragen’ kunnen stellen en tegelijk zo blind kunnen zijn voor alle onderzoeken die aantonen wat zij proberen te ontkennen. Dit zijn van die mensen die bij een vijver staan en zeggen dat alle eenden blauw zijn. Als iedereen ze uitlacht, gaan ze vragen of wij kunnen bewijzen dat het niet zo is. Ja, zo ken ik er ook nog wel een paar.

      • Zo is dat Henk. Die types zijn kampioen in doen alsof het normale gek is en omgekeerd. Het typische gedrag van iemand die maatschappelijk weinig bereikt heeft en dit wil compenseren door interessant te lijken door zich anders dan anderen voor te doen.

    • Inderdaad Leo, Henk en Willem hebben wel gelijk dat uit onderzoeken blijkt dat elektrisch zuiniger is. Maar het ligt er maar net aan welke aspectencworden meegenomen in het onderzoek en welke niet. Want uiteindelijk als je gaat kijken naar de uitstoot over het productieproces en levensduur, wordt het verschil veel kleiner. En uiteindelijk in een scenario waar elke 15 jaar een nieuwe goedkope ev wordt gekocht en met een waardevaste auto met verbrandingsmotor wordt veel langer gereden, is de verbrandingsmotor zuiniger. Lang met je auto doen is ook iets war de overheid had moeten stimuleren.
      In een scenario waarin de ev zuiniger is, is het verschil te relativeren en zie je dat het uiteindelijk helemaal nergens op slaat.
      Dan nog niet eens gesproken over de vernietinging van landen als Cuba

  10. Grappig dat de mafklappers die geen enkele coherente gedachte op kunnen schrijven altijd langs komen met dit soort berichten. Geen scherpe kritiek (die zeker te maken is op de transitie) maar gewauwel over youtube filmpjes en KOOP GEEN ELEKTRISCHE AUTO MEER. Oke man. Thanks.

    • In Italië rijden momenteel al net zoveel LPG auto’s rond dan auto’s die alleen op benzine kunnen rijden, taxi’s die eerst in Italië op diesel reden rijden inmiddels bijna allemaal op LPG! Italiaanse taxichauffeurs willen helemaal geen elektrische auto omdat LPG makkelijker en sneller te vullen is. Maar elektrisch is in Italië juist een zeldzaamheid!

  11. Voorlopig nog onzeker welke techniek in de toekomst meest dominante zal worden.
    Waterstof voorlopig niet doorgebroken, alles elektrisch kan het net vermoedelijk (ook in 2035) niet aan, welke nieuwe techniek komt er nog, onzeker allemaal. Voor elektrisch zal er vast ook markt zijn in 2035. We zitten minder dan 10 jaar voor 2035, maar in 10 jaar zal nog veel veranderen.
    Meer inzicht in onderhoudskosten en afschrijving van alle auto’s met verschillende aandrijflijnen zal ook bijdragen in keuzes fabrikanten en consumenten/bedrijven.

    • Het wordt gewoon tegen gewerkt de waterstof auto omdat ze eerst het geld willen terug hebben van de investeringen die gedaan zijn in de E auto.s het is gewoon een Dictatuur waar we in leven je mag geen keus meer maken dat willen ze je je strot afduwen ik weet niet waar het heen gaat in dit landje maar beter wordt het erniet op was laatst op de Neurburg ring klasse omdat te horen rijden mooi gevoel maar opeens kreeg ik de gedachte dat is ook dadelijk afgelopen wie gaat er nog naar een race kijken van E auto.s totaal geen belevenis meer dood voorbij dat wordt je.dan ook nog afgepakt

      • Wiel, hier zijn je buren weer. Wil je een keer stoppen met die onzin overal op internet te zetten? Je zet jezelf voor schut zo. Laatst bij de supermarkt werd ik al aangesproken op jouw gedrag. Zeg woon jij niet bij die Wiel in de straat? Nou, daar zou ik niet vrolijk van worden zei ze.

        Dus voor ons en voor jezelf. Stop er mee Wiel.

  12. Gaat niet door,omdat de Otto 4 slag kleppenmotor met waterstofinjectie ,de toekomst zal worden,géén laadpalen meer etc etc.Via youtube.nl De teloorgang van de EV: över 10 jaar zijn er geen elektrische auto’s meer.” en koop GEEN elektrische auto meer! en Image of a hydrogen engine en waar blijven de waterstofauto’s? en Toyota’s ALL NEW Hydrogen Cars SHOCK The Entine Car Industry! en Exploding Down Broken Tesla Model 3: het opblazen van een 10 jaar oude Tesla,kosten nieuw Lithium-pakket 20.000 Euro,en dan is de dagwaarde gezien kan worden als Total Loss.En waterstof kunnen we zelf produceren.

    • Ja je hebt helemaal gelijk.
      Waterstof is de toekomst.
      Alles behalve die elektrische auto.
      Elektrische auto maakt mensen ziek.
      Goed voor de medische Wereld.
      De Regering wordt er alleen beter van niet de Burgers.

      • Frits zou je je pilletjes in willen nemen. Je hebt weer te lang aan de uitlaat van je auto zitten lurken. Dat maakt je pas ziek.

Laat een antwoord achter aan Ronnie Reactie annuleren

(verplicht)