
‘Time’s Up!’, kopt het persbericht dat zojuist in de inbox verscheen. Dit moet wel het vrolijkste overlijdensbericht zijn dat we in tijden hebben gehad. De verlovingsaankondiging waar een T was vergeten (‘Wij gaan rouwen!’) staat op een mooie tweede plek. In het persbericht vertelt Volkswagen dat de productie van de Up definitief stopt.
De Volkswagen Up staat inmiddels al twaalf jaar in de showrooms van Volkswagen. Alleen in Nederland al verlaten 100.000 exemplaren de showroom. Eerder dit jaar laat Volkswagen al weten aan TopGear Nederland dat de GTI definitief uit het aanbod is, maar nu moeten ook de verstandigere uitvoeringen uitgezwaaid worden. Je kunt nog (even) terecht bij de dealer voor een voorraadmodel.
Een Volkswagen Up kopen was duur geworden
Niet lang na de introductie van de Volkswagen Up in 2011 volgden de broertjes van Skoda en Seat. Deze Citigo en Mii sneuvelen twee jaar geleden en de Volkswagen bleef nog in zijn Uppie over. Waar je er vroeger al eentje had voor ruim 11.000 euro, moest je later bijna 19.000 euro meenemen naar de dealer. En dan had je niet eens een leuke motorisering.
Wat is de opvolger van de Volkswagen Up?
Bij de Up kon je nog kiezen tussen een benzine-uitvoering of een volledig elektrisch model, maar die keuze valt weg. De opvolger van de Up is de Volkswagen ID.1, dit wordt een volledig elektrisch stadskarretje. Naar verwachting komt deze auto in 2025 en de vanafprijs moet ergens rond de 20.000 euro komen te liggen. Niet heel veel duurder dan nu, dus.
De Volkswagen ID.1 staat op een ander, kleiner platform dan de ID.3 en ID.4. Seat en Cupra komen met een eigen versie van de ID.1. Als we kijken naar de Cupra UrbanRebel, dan lijkt het erop dat de ID.1 ietsjes groter gaat worden dan de Up. Hij komt met iets meer dan vier meter lengte tussen de huidige Up en de Polo in te zitten qua formaat.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “Gecondoleerd: De Volkswagen Up is definitief dood, ook de normale versies”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Is zo’n guitige Volkswagen Up GTI na 6 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Helaas: De Volkswagen Up GTI is geschrapt en komt nooit meer terug

Zou de Aygo ooit de snelste ter wereld zijn geweest?

Prijs VW Up GTI stijgt flink

Volkswagen Up met VR6-motor is hier

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Wat zou jij over hebben voor deze originele Aston Martin Cygnet met V8?

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

De Citroën 2CV keert terug en zou heel betaalbaar moeten worden

Welk van deze retro stadsauto’s is het beste om stijlvol en elektrisch voor de dag te komen?

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Jammer dat ze stoppen met de up heerlijke auto !!!
Ruim van binnen klein van buiten