
‘Time’s Up!’, kopt het persbericht dat zojuist in de inbox verscheen. Dit moet wel het vrolijkste overlijdensbericht zijn dat we in tijden hebben gehad. De verlovingsaankondiging waar een T was vergeten (‘Wij gaan rouwen!’) staat op een mooie tweede plek. In het persbericht vertelt Volkswagen dat de productie van de Up definitief stopt.
De Volkswagen Up staat inmiddels al twaalf jaar in de showrooms van Volkswagen. Alleen in Nederland al verlaten 100.000 exemplaren de showroom. Eerder dit jaar laat Volkswagen al weten aan TopGear Nederland dat de GTI definitief uit het aanbod is, maar nu moeten ook de verstandigere uitvoeringen uitgezwaaid worden. Je kunt nog (even) terecht bij de dealer voor een voorraadmodel.
Een Volkswagen Up kopen was duur geworden
Niet lang na de introductie van de Volkswagen Up in 2011 volgden de broertjes van Skoda en Seat. Deze Citigo en Mii sneuvelen twee jaar geleden en de Volkswagen bleef nog in zijn Uppie over. Waar je er vroeger al eentje had voor ruim 11.000 euro, moest je later bijna 19.000 euro meenemen naar de dealer. En dan had je niet eens een leuke motorisering.
Wat is de opvolger van de Volkswagen Up?
Bij de Up kon je nog kiezen tussen een benzine-uitvoering of een volledig elektrisch model, maar die keuze valt weg. De opvolger van de Up is de Volkswagen ID.1, dit wordt een volledig elektrisch stadskarretje. Naar verwachting komt deze auto in 2025 en de vanafprijs moet ergens rond de 20.000 euro komen te liggen. Niet heel veel duurder dan nu, dus.
De Volkswagen ID.1 staat op een ander, kleiner platform dan de ID.3 en ID.4. Seat en Cupra komen met een eigen versie van de ID.1. Als we kijken naar de Cupra UrbanRebel, dan lijkt het erop dat de ID.1 ietsjes groter gaat worden dan de Up. Hij komt met iets meer dan vier meter lengte tussen de huidige Up en de Polo in te zitten qua formaat.
Eén reactie op “Gecondoleerd: De Volkswagen Up is definitief dood, ook de normale versies”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Is zo’n guitige Volkswagen Up GTI na 6 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Helaas: De Volkswagen Up GTI is geschrapt en komt nooit meer terug

Zou de Aygo ooit de snelste ter wereld zijn geweest?

Prijs VW Up GTI stijgt flink

Volkswagen Up met VR6-motor is hier

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Wat is schadelijker voor de range tijdens de hete zomerdagen: hard rijden of de airco aanzetten?

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

Elektrische auto’s in Nederland verbruiken méér stroom dan de NS (en gek genoeg valt dat alsnog heel erg mee)

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Jammer dat ze stoppen met de up heerlijke auto !!!
Ruim van binnen klein van buiten