
Als je even door de de galerij hierboven klikt of tikt, zul je zien dat deze GV80 Coupé Concept gebruikmaakt van koolstofvezel. Zo vind je het materiaal terug in het dak en in de kuipstoeltjes. Een dikke plus natuurlijk, maar verwacht niet dat de koolstofvezel onderdelen verder komen dan de conceptfase. Da’s dan weer jammer.
De ontwerpers van de Genesis GV80 Coupé Concept lieten zich inspireren door het geweldige Genesis X Speedium Coupé concept uit 2022. Nu zouden we liever die proefversie in productie zien gaan, maar het is nu eenmaal niet anders. Mensen willen liever wat groters en ruimers dan wat langers en knappers. Toch zien we wel wat gelijkenissen tussen de twee conceptauto’s. Kijk maar eens naar die ducktail-achtige spoiler achter op de GV80 Coupé.
Wat compleet anders is, is de kleur die Genesis heeft gekozen voor de conceptauto. Deze keer gebruikt het merk de kleur Magma met in de cabine nog wat zwart suède en oranje details. Voorop hangt een viertal koplampen die de monsterachtige grille flankeren. Verwacht trouwens maar dat de productieversie vijf stoelen heeft in plaats van vier. We kunnen ons ook niet voorstellen dat die rolkooi achter de kuipstoeltjes standaard wordt voor de familie-SUV.
De verwachte motorisering van de Genesis GV80 Coupé Concept
Toch komt er blijkbaar wat sportiviteit in de Genesis GV80 Coupé. Er is bijvoorbeeld achterwielaandrijving. Wat voor motor er voorin komt te liggen, is niet bekend, maar het zou ons verrassen als het niet dezelfde motoren zijn als in de GV80 SUV. Die is te bestellen met een 2,5-liter benzinemotor, 3,0-liter diesel en een 3,5-liter turbomotor op benzine. Die laatste is de sterkste met 380 pk en 530 Nm.
Genesis waagde vorig jaar een voorzichtig stapje naar Europa; het merk is in Duitsland, Zwitserland en Engeland te koop. Wanneer (en of) Nederland en België volgen, is nog niet bekend.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De gefacelifte Genesis GV60 is perfect voor het Nederlandse leasepubliek

Dit automerk wil 800 volt gebruiken om jouw voorruit te elektrocuteren, want dat scheelt krabben

Deze nieuwe Genesis X Gran Racer VGT heeft ruim 1.500 pk en een gigantische achtervleugel

Genesis GV60 vs Polestar 2: welke elektrische nieuwkomer moet je kiezen?

Genesis GV60 review: Hoe rijdt de eerste EV van het merk?

Met de Genesis G70 Shooting Brake naar de museums van Audi, BMW en Mercedes

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n briljante Hyundai i30 N na 8 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Kia EV6 Long Range GT-Line: 343 kilometer in 15 minuten (review)

De leukste betaalbare elektrische auto is nu nog leuker (en ietsje duurder waarschijnlijk)

De gefacelifte Genesis GV60 is perfect voor het Nederlandse leasepubliek

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Volvo XC90 T8 AWD Plug-in Hybrid: kan ie nog meekomen met de concurrentie (review)

De vernieuwde BMW iX is beter en te bestellen met een tegenstrijdig pakket

Waarom je echt geen stoeprandschade wilt rijden met de velgen van de Ferrari Purosangue

Deze elektrische auto rijdt (verrassend genoeg) het het verst als het ijskoud is

BMW XM Label Red: hoe rijdt de minst subtiele auto van dit moment? (review)

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1
