
Blij nieuws dit weekend voor wie liever een donderende V8 dan een knetterende viercilinder tussen de drempels van de winkelstraat hoort sprinten. Het gerucht gaat dat de Mercedes-AMG C 63 en E 63 hun V8-motor terug zullen krijgen. Dat melden de collega’s van het Amerikaanse Car and Driver.
De AMG C 63 stapte onlangs over van de bekende 4,0-liter biturbo V8 naar een viercilinder met hybride assistentie. Meer vermogen, minder zielroerend gehamer uit de uitlaten. De AMG E 63, die nog niet eens is gepresenteerd, zal worden uitgerust met een hybride zes-in-lijn. Het schijnt dat boze mensen op internet niet de enigen zijn die daar iets van vinden – ook klanten van AMG zien hun geliefde achtcilinder niet graag vertrekken.
Klaar voor Euro 7
Twee onafhankelijke bronnen laten nu weten dat de 4.0 V8 achter de schermen wordt klaargestoomd voor de Euro 7-uitstooteisen. Hij zou in 2026 terugkeren in de C- en E-klasse, mogelijk voorzien van hybridehulp. Dit zou dan eenzelfde soort E Performance-opzet kunnen worden als we momenteel zien in de AMG S 63 en de AMG GT 63 S, wie weet ook met systeemvermogens die de 800+ pk van die modellen benaderen.
Mocht dit gerucht straks inderdaad op waarheid blijken te berusten, betekent dat dan meteen het einde van de C 63 met viercilinder? Dat lijkt ons sterk – waarschijnlijk zou die dan de functie van ’tussenmodel’ krijgen, een extra traptrede naar de top, zoals de C 43 dat nu al is. Maar of er dan nog veel interesse in zal zijn…
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De politie vervangt snelle Audi’s door dikke diesels van Mercedes (t.w.v. 126.000 euro)

De duurste auto met meer dan 200.000 kilometer op de teller is deze bijzondere Mercedes

De beste auto ooit gebouwd kun je vanaf nu belastingvrij rijden in Nederland

Eenhoorn voor lange afstanden: de Mercedes E 300 de 4Matic Estate All-Terrain is een diesel-PHEV

Mercedes wil van zijn taxi-imago af: aandeel keldert

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Mercedes-AMG E 63 S Final Edition zwaait de V8 uit

Driftende Mercedes-AMG E 63 S crasht tegen Audi RS 6

Koop jij deze Mercedes-AMG E 63 S met blauwe flitsers in de grille?

Meer dan een Mercedes-AMG E 63 S heb je niet nodig

Posaidon Mercedes-AMG E 63: 940 pk

Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ Estate

Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vs Mercedes-AMG C 63 S 4Matic+

Mercedes: ‘V8-liefhebbers stappen over op elektro en gaan ervan houden’

Sloopbedrijf redt illegale Mercedes C 63 AMG van crusher, stuurt hem naar Nederland

V8 of niet, Manhart kietelt ook de hybride Mercedes-AMG C 63

AMG bevestigt: Geen V8 meer in de C-klasse, de viercilinder is ‘progressief’

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Zo zou de betaalbare Lightyear 2 eruit hebben gezien als de Nederlandse autobouwer niet failliet was gegaan

Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste
