
Blij nieuws dit weekend voor wie liever een donderende V8 dan een knetterende viercilinder tussen de drempels van de winkelstraat hoort sprinten. Het gerucht gaat dat de Mercedes-AMG C 63 en E 63 hun V8-motor terug zullen krijgen. Dat melden de collega’s van het Amerikaanse Car and Driver.
De AMG C 63 stapte onlangs over van de bekende 4,0-liter biturbo V8 naar een viercilinder met hybride assistentie. Meer vermogen, minder zielroerend gehamer uit de uitlaten. De AMG E 63, die nog niet eens is gepresenteerd, zal worden uitgerust met een hybride zes-in-lijn. Het schijnt dat boze mensen op internet niet de enigen zijn die daar iets van vinden – ook klanten van AMG zien hun geliefde achtcilinder niet graag vertrekken.
Klaar voor Euro 7
Twee onafhankelijke bronnen laten nu weten dat de 4.0 V8 achter de schermen wordt klaargestoomd voor de Euro 7-uitstooteisen. Hij zou in 2026 terugkeren in de C- en E-klasse, mogelijk voorzien van hybridehulp. Dit zou dan eenzelfde soort E Performance-opzet kunnen worden als we momenteel zien in de AMG S 63 en de AMG GT 63 S, wie weet ook met systeemvermogens die de 800+ pk van die modellen benaderen.
Mocht dit gerucht straks inderdaad op waarheid blijken te berusten, betekent dat dan meteen het einde van de C 63 met viercilinder? Dat lijkt ons sterk – waarschijnlijk zou die dan de functie van ’tussenmodel’ krijgen, een extra traptrede naar de top, zoals de C 43 dat nu al is. Maar of er dan nog veel interesse in zal zijn…
Meer van TopGear


De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

Voor minder dan 1.500 euro is deze Mercedes E 53 de perfecte stationwagon

De politie vervangt snelle Audi’s door dikke diesels van Mercedes (t.w.v. 126.000 euro)

De duurste auto met meer dan 200.000 kilometer op de teller is deze bijzondere Mercedes

De beste auto ooit gebouwd kun je vanaf nu belastingvrij rijden in Nederland

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Mercedes-AMG E 63 S Final Edition zwaait de V8 uit

Driftende Mercedes-AMG E 63 S crasht tegen Audi RS 6

Koop jij deze Mercedes-AMG E 63 S met blauwe flitsers in de grille?

Meer dan een Mercedes-AMG E 63 S heb je niet nodig

Posaidon Mercedes-AMG E 63: 940 pk

Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ Estate

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vs Mercedes-AMG C 63 S 4Matic+

Mercedes: ‘V8-liefhebbers stappen over op elektro en gaan ervan houden’

Sloopbedrijf redt illegale Mercedes C 63 AMG van crusher, stuurt hem naar Nederland

V8 of niet, Manhart kietelt ook de hybride Mercedes-AMG C 63

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De VW Passat met W8-motor begint heel betaalbaar te worden in Nederland

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Chinese ‘Porsche-killer’ jokt over dure optie, klanten weer boos

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Deze 10 (onverwachtse) elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt als je doorrijdt op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)
