
Je hoeft niet lang te zoeken om op de bekendere verkoopwebsites Volvo vijfcilinders te vinden met meer dan 700.000 kilometer op de teller. Gezien het potentieel van deze blokken, durven we deze Volvo C30 met 3.000 kilometer op de teller met een gerust hard gloednieuw te noemen. Zelfs als hij al meer dan 10 jaar oud is. Volvo-liefhebbers zullen waarderen dat ie oorspronkelijk in Zweden is gekocht.
We moeten eerlijk bekennen dat we de C30 van vóór de facelift ietsjes karaktervoller vinden, maar verder staat ie er smakelijk bij zo in het rood en met een R-Design pakketje. De auto is twaalf jaar geleden door een Zweedse liefhebber op leeftijd gekocht. Gelukkig zonder navigatiesysteem, want die zou nu hopeloos verouderd zijn naast je telefoon. Nu heb je een mooi clean interieur.
Na de auto elf jaar gekoesterd te hebben, verkocht hij hem vorig jaar in Zweden aan de volgende eigenaren. Die konden de rekening uiteindelijk niet betalen, en zo kon de dealer Nieuwenhuijse hem naar Nederland halen. De vijfcilinder is gekoppeld aan een automaat en is goed voor 230 pk en 320 Nm. Met een 0-100-tijd van 7,1 seconden geen hete hatchback, maar daar koop je ‘m ook niet voor.
De vraagprijs voor deze nieuwe Volvo C30 is 29.899 euro. Dat is ruim 10.000 euro minder dan de nieuwprijs ruim tien jaar geleden, maar een hoop geld voor een C30. Overigens is het dan wel weer goedkoper dan een exemplaar met ervaring te kopen om die vervolgens fabrieksnieuw te laten maken. Nee, bij deze auto is het leer van het stuur gewoon nog mat.
Wat kost de gloednieuwe Volvo C30 met vijfcilinder?
Bijzonder genoeg staat er in Nederland nog een tweede C30 te koop met bijzonder weinig kilometers op de teller. Bij autobedrijf Mudde Kok staat een C20 met een tweeliter motor en slechts 354 kilometer op de teller. Daar is nog niet eens één tankje benzine mee gereden. Deze mag weg voor 28.900 euro. Wij zouden dan toch wel voor de vijfcilinder gaan.
Eén reactie op “Dit is jouw kans om een gloednieuwe Volvo C30 met vijfcilinder te kopen”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Autotest: Volvo C30 Electric
Volvo C30 Polestar: ja graag!

Autotest: Volvo C30 T5 R-Design

Elektrische Volvo take 2

Autotest: Volvo C30 1.6D Sport Drive

2,5 miljoen bestaande Volvo-klanten krijgen gratis een upgrade voor hun auto

Waarom je nu vrachtwagens kunt spotten met ‘haaientandjes’ op de voorruit

Huh? Volvo adviseert geen foto’s te nemen van je nieuwe auto want dan gaat je telefoon misschien kapot

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

2,5 miljoen bestaande Volvo-klanten krijgen gratis een upgrade voor hun auto

Huh? Volvo adviseert geen foto’s te nemen van je nieuwe auto want dan gaat je telefoon misschien kapot

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Ik ben sinds begin dit jaar trotse eigenaar van een Volvo V50 T5, modeljaar 2011, met slechts 24700 miles op het klokje. Auto is in smetteloze showroom staat. Mooi om op de zondagmiddag, even een tankje benzine er door te jassen. Maar niet voor dagelijks gebruik….