In februari van vorig jaar was de GMA T.33 al uitverkocht. Dikke pech dus als je er een wilde, maar gelukkig volgde er goed nieuws: Gordon Murray Automotive zou ook een open versie van de sportauto gaan bouwen. Het resultaat zie je hier: de GMA T.33 Spider. En ja, ook de cabrio-uitvoering krijgt de veelbesproken Cosworth V12-motor.

We hebben het over een 3,9-liter twaalfcilinder die 615 pk en 451 Nm produceert. Inderdaad, 50 pk minder dan in de GMA T.50, maar nog steeds genoeg om je snor in de rijwind te laten dansen. Het dak van de Spider bestaat uit twee delen die je eruit kunt nemen. Zo is de V12 dus nog beter hoorbaar. Is het je allemaal nog niet luid genoeg, dan kun je de achterruit nog elektrisch naar beneden laten zakken.

Het gewicht van de GMA T.33 Spider

Je zou zeggen dat de Spider, door allerlei verstevigingen om het gebrek aan een dak te compenseren, een stuk zwaarder is dan de gewone versie. Dat mag bij andere auto’s dan het geval zijn, maar niet bij Gordon Murray. Als je hem een beetje kent, weet je dat hij een rothekel heeft aan extra gewicht. Daarom is de Spider maar 18 kilo zwaarder dan een gewone GMA T.33. Het totaalgewicht komt daarmee op 1.108 kilo.

De bloesjes van Murray

In de cabine veranderen ook een aantal zaken. Zo kun je kiezen uit een kleurenpalet dat geïnspireerd is op de voorliefde van Murray voor tropische bloesjes. We verzinnen dit niet. Verder zijn er twee stoelen, in plaats van drie bij de T.50. Wat de T.33 Spider wel gemeen heeft met zijn grote broer, is dat hij er alleen met een handbak komt. Dat komt doordat er maar vier klanten waren die een automaat met flippers wilden. Dat is nog eens een duidelijke boodschap.

Net als van de GMA T.33 bouwt het bedrijf ook van de Spider 100 stuks. Hoeveel de cabrio gaat kosten, is nog niet bekend. In Nederland betaalde je voor de GMA T.33 een prijs van 1,65 miljoen euro. Bedragen die wij niet elke dag op zak hebben, maar vergeleken de T.50 een koopje. Die kost namelijk 2.65 miljoen euro.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)