
Een Porsche 911 van de 993-generatie vinden voor minder dan 50.000 euro is op z’n minst een uitdaging te noemen. Een race-uitvoering met bodykit, rolkooi en, eh, Alpina-velgen voor maar 4.950 euro? Dat kan niet waar zijn, toch?
Er zit, zoals je al verwacht, een addertje onder het gras. Of eigenlijk onder de kap. Of eigenlijk geen. Juist: de motor ontbreekt. We horen je denken: ‘Heb je niet onder de verkeerde kap gekeken? De motor zit achterin, weet je nog?’ Helaas: ook daar ontbreekt elke aandrijving. Wel grappig dat ze de Porsche achterstevoren op de trailer geparkeerd hebben, om het gewicht van de niet aanwezige motor op de juiste plek te hebben.
In het interieur ontbreekt ook het een en ander, en dat wordt gecompenseerd door traanplaat. De veel te lage rolkooi komt vermoedelijk niet door een FIA-keuring, al is het alleen maar dat de lasnaden bij de voorste beugel niet doorlopen en er een knik in zit. En de voorruit lijkt ook niet helemaal te kloppen. Je hoeft in ieder geval niet meer naar Zwitserland voor euthanasie; een ritje hierin volstaat. We zijn heel benieuwd wie dit ding ooit gemaakt heeft, en wat het idee was.
De grote vraag is: was dit ooit een echte Porsche 911? En, als dat zo is, is het dan alsnog geen koopje? Als je werkelijk alles wat niet ooit in Stuttgart gemonteerd is, eraf haalt, heb je dan niet de basis voor een prachtig project? Als je de marktprijzen aanhoudt, heb je 45.000 euro budget om te versleutelen aan de Porsche voordat het financieel niet meer de moeite waard is. Anderzijds: in de Porsche-wereld brand je zo door 50.000 euro heen bij een projectje.
Gokje wagen? Of toch maar een Porsche 924 kopen?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Deze 911 met 500 pk weegt 147 kg minder dan een Mini Cooper

Speciale Porsche kost alleen al een ton om te mogen bestellen

Deze geweldige Tuthill GT One is een moderne GT1 Strassenversion (en ook straatlegaal)

Brits bedrijf laat je oude Porsche 911 tot 12.000 tpm draaien

Deze Gemballa GTR 600 wil graag in jouw garage staan

Porsche 911 Turbo (993) vs Porsche 911 Turbo S (992)

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Pijnlijk: mensen willen massaal EasyPark opzeggen na grove prijsverhoging

Nu niemand meer Tesla wil, heeft Nederland een duidelijke nieuwe favoriet – dit is de bestverkochte auto van nu

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)
