
Een Porsche 911 van de 993-generatie vinden voor minder dan 50.000 euro is op z’n minst een uitdaging te noemen. Een race-uitvoering met bodykit, rolkooi en, eh, Alpina-velgen voor maar 4.950 euro? Dat kan niet waar zijn, toch?
Er zit, zoals je al verwacht, een addertje onder het gras. Of eigenlijk onder de kap. Of eigenlijk geen. Juist: de motor ontbreekt. We horen je denken: ‘Heb je niet onder de verkeerde kap gekeken? De motor zit achterin, weet je nog?’ Helaas: ook daar ontbreekt elke aandrijving. Wel grappig dat ze de Porsche achterstevoren op de trailer geparkeerd hebben, om het gewicht van de niet aanwezige motor op de juiste plek te hebben.
In het interieur ontbreekt ook het een en ander, en dat wordt gecompenseerd door traanplaat. De veel te lage rolkooi komt vermoedelijk niet door een FIA-keuring, al is het alleen maar dat de lasnaden bij de voorste beugel niet doorlopen en er een knik in zit. En de voorruit lijkt ook niet helemaal te kloppen. Je hoeft in ieder geval niet meer naar Zwitserland voor euthanasie; een ritje hierin volstaat. We zijn heel benieuwd wie dit ding ooit gemaakt heeft, en wat het idee was.
De grote vraag is: was dit ooit een echte Porsche 911? En, als dat zo is, is het dan alsnog geen koopje? Als je werkelijk alles wat niet ooit in Stuttgart gemonteerd is, eraf haalt, heb je dan niet de basis voor een prachtig project? Als je de marktprijzen aanhoudt, heb je 45.000 euro budget om te versleutelen aan de Porsche voordat het financieel niet meer de moeite waard is. Anderzijds: in de Porsche-wereld brand je zo door 50.000 euro heen bij een projectje.
Gokje wagen? Of toch maar een Porsche 924 kopen?
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

Deze 911 met 500 pk weegt 147 kg minder dan een Mini Cooper

Speciale Porsche kost alleen al een ton om te mogen bestellen

Deze geweldige Tuthill GT One is een moderne GT1 Strassenversion (en ook straatlegaal)

Brits bedrijf laat je oude Porsche 911 tot 12.000 tpm draaien

Deze Gemballa GTR 600 wil graag in jouw garage staan

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Dit kost het om een V6 met 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Mogelijk heb je tien jaar lang te veel betaald aan de RDW – zo krijg je je geld terug

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Ook als je niet vlakbij de grens woont, is tanken in Duitsland goedkoper
