
Een Porsche 911 van de 993-generatie vinden voor minder dan 50.000 euro is op z’n minst een uitdaging te noemen. Een race-uitvoering met bodykit, rolkooi en, eh, Alpina-velgen voor maar 4.950 euro? Dat kan niet waar zijn, toch?
Er zit, zoals je al verwacht, een addertje onder het gras. Of eigenlijk onder de kap. Of eigenlijk geen. Juist: de motor ontbreekt. We horen je denken: ‘Heb je niet onder de verkeerde kap gekeken? De motor zit achterin, weet je nog?’ Helaas: ook daar ontbreekt elke aandrijving. Wel grappig dat ze de Porsche achterstevoren op de trailer geparkeerd hebben, om het gewicht van de niet aanwezige motor op de juiste plek te hebben.
In het interieur ontbreekt ook het een en ander, en dat wordt gecompenseerd door traanplaat. De veel te lage rolkooi komt vermoedelijk niet door een FIA-keuring, al is het alleen maar dat de lasnaden bij de voorste beugel niet doorlopen en er een knik in zit. En de voorruit lijkt ook niet helemaal te kloppen. Je hoeft in ieder geval niet meer naar Zwitserland voor euthanasie; een ritje hierin volstaat. We zijn heel benieuwd wie dit ding ooit gemaakt heeft, en wat het idee was.
De grote vraag is: was dit ooit een echte Porsche 911? En, als dat zo is, is het dan alsnog geen koopje? Als je werkelijk alles wat niet ooit in Stuttgart gemonteerd is, eraf haalt, heb je dan niet de basis voor een prachtig project? Als je de marktprijzen aanhoudt, heb je 45.000 euro budget om te versleutelen aan de Porsche voordat het financieel niet meer de moeite waard is. Anderzijds: in de Porsche-wereld brand je zo door 50.000 euro heen bij een projectje.
Gokje wagen? Of toch maar een Porsche 924 kopen?
Meer van TopGear


Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

Deze 911 met 500 pk weegt 147 kg minder dan een Mini Cooper

Speciale Porsche kost alleen al een ton om te mogen bestellen

Deze geweldige Tuthill GT One is een moderne GT1 Strassenversion (en ook straatlegaal)

Brits bedrijf laat je oude Porsche 911 tot 12.000 tpm draaien

Deze Gemballa GTR 600 wil graag in jouw garage staan

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

Helmplicht voor fietsers komt er toch, maar alleen voor kale mannen

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

‘Waarom kom je soms groene ventieldopjes tegen? Is de eigenaar van zo’n auto opgelicht?’

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer
