
Een Porsche 911 van de 993-generatie vinden voor minder dan 50.000 euro is op z’n minst een uitdaging te noemen. Een race-uitvoering met bodykit, rolkooi en, eh, Alpina-velgen voor maar 4.950 euro? Dat kan niet waar zijn, toch?
Er zit, zoals je al verwacht, een addertje onder het gras. Of eigenlijk onder de kap. Of eigenlijk geen. Juist: de motor ontbreekt. We horen je denken: ‘Heb je niet onder de verkeerde kap gekeken? De motor zit achterin, weet je nog?’ Helaas: ook daar ontbreekt elke aandrijving. Wel grappig dat ze de Porsche achterstevoren op de trailer geparkeerd hebben, om het gewicht van de niet aanwezige motor op de juiste plek te hebben.
In het interieur ontbreekt ook het een en ander, en dat wordt gecompenseerd door traanplaat. De veel te lage rolkooi komt vermoedelijk niet door een FIA-keuring, al is het alleen maar dat de lasnaden bij de voorste beugel niet doorlopen en er een knik in zit. En de voorruit lijkt ook niet helemaal te kloppen. Je hoeft in ieder geval niet meer naar Zwitserland voor euthanasie; een ritje hierin volstaat. We zijn heel benieuwd wie dit ding ooit gemaakt heeft, en wat het idee was.
De grote vraag is: was dit ooit een echte Porsche 911? En, als dat zo is, is het dan alsnog geen koopje? Als je werkelijk alles wat niet ooit in Stuttgart gemonteerd is, eraf haalt, heb je dan niet de basis voor een prachtig project? Als je de marktprijzen aanhoudt, heb je 45.000 euro budget om te versleutelen aan de Porsche voordat het financieel niet meer de moeite waard is. Anderzijds: in de Porsche-wereld brand je zo door 50.000 euro heen bij een projectje.
Gokje wagen? Of toch maar een Porsche 924 kopen?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Deze 911 met 500 pk weegt 147 kg minder dan een Mini Cooper

Speciale Porsche kost alleen al een ton om te mogen bestellen

Deze geweldige Tuthill GT One is een moderne GT1 Strassenversion (en ook straatlegaal)

Brits bedrijf laat je oude Porsche 911 tot 12.000 tpm draaien

Deze Gemballa GTR 600 wil graag in jouw garage staan

Porsche 911 Turbo (993) vs Porsche 911 Turbo S (992)

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Honda in China zet vol in op onbetaalde arbeid (en is daar trots op)
