De goedkoopste Porsche 911 993 kost maar 4.950 euro

Voor klussers die van een grote uitdaging houden

goedkoopste porsche 911 993
goedkoopste porsche 911 993
goedkoopste porsche 911 993
goedkoopste porsche 911 993
goedkoopste porsche 911 993
goedkoopste porsche 911 993
goedkoopste porsche 911 993
goedkoopste porsche 911 993
goedkoopste porsche 911 993goedkoopste porsche 911 993
goedkoopste porsche 911 993
goedkoopste porsche 911 993
goedkoopste porsche 911 993
goedkoopste porsche 911 993
goedkoopste porsche 911 993
goedkoopste porsche 911 993
goedkoopste porsche 911 993
goedkoopste porsche 911 993
goedkoopste porsche 911 993
goedkoopste porsche 911 993
goedkoopste porsche 911 993
goedkoopste porsche 911 993
goedkoopste porsche 911 993goedkoopste porsche 911 993
goedkoopste porsche 911 993
goedkoopste porsche 911 993
goedkoopste porsche 911 993
goedkoopste porsche 911 993

Een Porsche 911 van de 993-generatie vinden voor minder dan 50.000 euro is op z’n minst een uitdaging te noemen. Een race-uitvoering met bodykit, rolkooi en, eh, Alpina-velgen voor maar 4.950 euro? Dat kan niet waar zijn, toch?

Er zit, zoals je al verwacht, een addertje onder het gras. Of eigenlijk onder de kap. Of eigenlijk geen. Juist: de motor ontbreekt. We horen je denken: ‘Heb je niet onder de verkeerde kap gekeken? De motor zit achterin, weet je nog?’ Helaas: ook daar ontbreekt elke aandrijving. Wel grappig dat ze de Porsche achterstevoren op de trailer geparkeerd hebben, om het gewicht van de niet aanwezige motor op de juiste plek te hebben.

In het interieur ontbreekt ook het een en ander, en dat wordt gecompenseerd door traanplaat. De veel te lage rolkooi komt vermoedelijk niet door een FIA-keuring, al is het alleen maar dat de lasnaden bij de voorste beugel niet doorlopen en er een knik in zit. En de voorruit lijkt ook niet helemaal te kloppen. Je hoeft in ieder geval niet meer naar Zwitserland voor euthanasie; een ritje hierin volstaat. We zijn heel benieuwd wie dit ding ooit gemaakt heeft, en wat het idee was.

De grote vraag is: was dit ooit een echte Porsche 911? En, als dat zo is, is het dan alsnog geen koopje? Als je werkelijk alles wat niet ooit in Stuttgart gemonteerd is, eraf haalt, heb je dan niet de basis voor een prachtig project? Als je de marktprijzen aanhoudt, heb je 45.000 euro budget om te versleutelen aan de Porsche voordat het financieel niet meer de moeite waard is. Anderzijds: in de Porsche-wereld brand je zo door 50.000 euro heen bij een projectje.

Gokje wagen? Of toch maar een Porsche 924 kopen?

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken