
Zorgwekkend nieuws: de fabrikant van de meest wanstaltige gruwelauto’s die ooit ons asfalt onteerd hebben, is terug. SsangYong was failliet, maar werd gered door het Indiase Mahindra & Mahindra. Dat is geen club slechtzienden, maar een enorme multinational die je best serieus mag nemen. Stonden we van te kijken.
Al snel na de overname volgde het nieuws dat SsangYong het in Europa opnieuw ging proberen, en nu is het zo ver. Met onmiddellijke ingang staan alle bekende modellen bij veertien dealers in Nederland, voornamelijk bedrijven die voorheen ook al SsangYongs verkochten. Voorlopig zien wij slechts een klein lichtpuntje: naast de misvormde Actyon en Rodius biedt SsangYong vanaf nu een compleet nieuwe Korando aan. Wonder boven wonder ziet die auto er helemaal niet slecht uit – met dank aan Giugiaro – dus wellicht komt er in de toekomst nog wel meer acceptabels aan.
Meer van TopGear


Autotest: SsangYong Korando D20T Sapphire 4WD

SsangYong komt terug, waaah

Zie jij (zonder te spieken) van welk niet-Chinese automerk deze nieuwe SUV is?

Nederlandse prijs KGM Torres EVX is bekend: Is SsangYong de nieuwe concurrent van Tesla?

Het gaat slecht met de Fiat Multipla in Nederland, maar met zijn nóg lelijkere broer veel slechter

Snik: SsangYong verdwijnt, gaat door onder andere naam

Kan de SsangYong Korando e-Motion de EV-markt opschudden?

Koop deze SsangYong Rodius als je durft

Bij deze auto was de driedeurs zwaarder dan de vijfdeurs – dit is waarom

De Hyundai Ioniq 6 N is sneller dan de BMW M3 en misschien nog wel leuker ook

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

De vernieuwde Kia Sportage lijkt goedkoper dan eerst, maar er is iets meer aan de hand

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen
