
De Hennessey Venom F5 zet een krulletje onder de eerste van drie stappen in het ontwikkelingsprogramma. Die eerste stap komt in het kort neer op ‘redelijk hard gaan zonder te ontploffen’, en dat is gelukt. De Amerikaanse hypercar haalde alvast een snelheid van 321 km/u. Het uiteindelijke doel is 500 km/u te halen.
Nu nog maar 900 pk in de Hennessey Venom F5
Het team achter de hypercar schroefde het vermogen van de 6,6-liter turbo-V8 omlaag van ruim 1.800 pk naar zo’n 900 pk voor de testwerkzaamheden. De snelheden werden gereden op Hennesseys eigen circuit en een oude landingsbaan van het Amerikaanse leger in Arkansas.
Stap twee: de wegligging
In het ontwikkelingsproces is nu de wegligging van de Hennessey Venom F5 aan de beurt. ‘Onze volgende stap is het meest intens. We concentreren ons op de rijkarakteristiek van de auto’, zegt ontwikkelingsbaas John Heinricy. ‘We verdelen onze testwerkzaamheden tussen circuits en de wegen in Texas om data te verzamelen. We verfijnen elk element om dit monster van een hypercar te perfectioneren.’
De Hennessey Venom F5 is bijna uitverkocht
De grote baas John Hennessey bevestigt dat bijna alle Venom F5’s zijn verkocht. Zodra het team tevreden is over de wegligging, gaan ze de topsnelheid van 500 km/u proberen te tackelen. ‘We focussen op het leveren van een allround hypercar aan onze klanten. Eentje die kan concurreren met de beste auto’s ter wereld’, sluit Hennessey af.
Video van de Venom F5
Meer van TopGear


Zo klinkt de V8-motor van de Hennessey Venom F5 Revolution (1.800+ pk!)

De Hennessey Venom F5 Revolution is de circuitversie van de F5 (maar wel met kenteken)

Wanneer gaat de Hennessey Venom F5 eindelijk een snelheidsrecord breken?

Hennessey Venom F5: Hoe houd je 1.842 pk in bedwang?

De Hennessey Venom F5 Roadster krijgt iets minder vermogen

Dit is de allersterkste productieauto met een handbak ter wereld

John Hennessey hoopt dat Koenigsegg en Bugatti ook 500 km/u willen halen

Zo klinkt de V8-motor van de Hennessey Venom F5 Revolution (1.800+ pk!)

De Hennessey Venom F5 Revolution is de circuitversie van de F5 (maar wel met kenteken)

Wanneer gaat de Hennessey Venom F5 eindelijk een snelheidsrecord breken?

Hennessey Venom F5: Hoe houd je 1.842 pk in bedwang?

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Wereldwijd zijn er nog geen 25 mensen die deze briljante auto willen bestellen

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Bij jouw toekomstige auto zit dit onderdeel mogelijk in je wielen

Blijkbaar maakt iedereen deze simpele fout als ze een nieuwe auto kopen (en dat is niet goed voor je motor)

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden
