
De Hennessey Venom F5 zet een krulletje onder de eerste van drie stappen in het ontwikkelingsprogramma. Die eerste stap komt in het kort neer op ‘redelijk hard gaan zonder te ontploffen’, en dat is gelukt. De Amerikaanse hypercar haalde alvast een snelheid van 321 km/u. Het uiteindelijke doel is 500 km/u te halen.
Nu nog maar 900 pk in de Hennessey Venom F5
Het team achter de hypercar schroefde het vermogen van de 6,6-liter turbo-V8 omlaag van ruim 1.800 pk naar zo’n 900 pk voor de testwerkzaamheden. De snelheden werden gereden op Hennesseys eigen circuit en een oude landingsbaan van het Amerikaanse leger in Arkansas.
Stap twee: de wegligging
In het ontwikkelingsproces is nu de wegligging van de Hennessey Venom F5 aan de beurt. ‘Onze volgende stap is het meest intens. We concentreren ons op de rijkarakteristiek van de auto’, zegt ontwikkelingsbaas John Heinricy. ‘We verdelen onze testwerkzaamheden tussen circuits en de wegen in Texas om data te verzamelen. We verfijnen elk element om dit monster van een hypercar te perfectioneren.’
De Hennessey Venom F5 is bijna uitverkocht
De grote baas John Hennessey bevestigt dat bijna alle Venom F5’s zijn verkocht. Zodra het team tevreden is over de wegligging, gaan ze de topsnelheid van 500 km/u proberen te tackelen. ‘We focussen op het leveren van een allround hypercar aan onze klanten. Eentje die kan concurreren met de beste auto’s ter wereld’, sluit Hennessey af.
Video van de Venom F5
Meer van TopGear


Zo klinkt de V8-motor van de Hennessey Venom F5 Revolution (1.800+ pk!)

De Hennessey Venom F5 Revolution is de circuitversie van de F5 (maar wel met kenteken)

Wanneer gaat de Hennessey Venom F5 eindelijk een snelheidsrecord breken?

Hennessey Venom F5: Hoe houd je 1.842 pk in bedwang?

De Hennessey Venom F5 Roadster krijgt iets minder vermogen

Dit is de allersterkste productieauto met een handbak ter wereld

John Hennessey hoopt dat Koenigsegg en Bugatti ook 500 km/u willen halen

Zo klinkt de V8-motor van de Hennessey Venom F5 Revolution (1.800+ pk!)

De Hennessey Venom F5 Revolution is de circuitversie van de F5 (maar wel met kenteken)

Wanneer gaat de Hennessey Venom F5 eindelijk een snelheidsrecord breken?

Hennessey Venom F5: Hoe houd je 1.842 pk in bedwang?

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

De goedkope auto komt terug: deze ruige SUV moet minder dan 20.000 euro gaan kosten

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)
