
De Hennessey Venom F5 zet een krulletje onder de eerste van drie stappen in het ontwikkelingsprogramma. Die eerste stap komt in het kort neer op ‘redelijk hard gaan zonder te ontploffen’, en dat is gelukt. De Amerikaanse hypercar haalde alvast een snelheid van 321 km/u. Het uiteindelijke doel is 500 km/u te halen.
Nu nog maar 900 pk in de Hennessey Venom F5
Het team achter de hypercar schroefde het vermogen van de 6,6-liter turbo-V8 omlaag van ruim 1.800 pk naar zo’n 900 pk voor de testwerkzaamheden. De snelheden werden gereden op Hennesseys eigen circuit en een oude landingsbaan van het Amerikaanse leger in Arkansas.
Stap twee: de wegligging
In het ontwikkelingsproces is nu de wegligging van de Hennessey Venom F5 aan de beurt. ‘Onze volgende stap is het meest intens. We concentreren ons op de rijkarakteristiek van de auto’, zegt ontwikkelingsbaas John Heinricy. ‘We verdelen onze testwerkzaamheden tussen circuits en de wegen in Texas om data te verzamelen. We verfijnen elk element om dit monster van een hypercar te perfectioneren.’
De Hennessey Venom F5 is bijna uitverkocht
De grote baas John Hennessey bevestigt dat bijna alle Venom F5’s zijn verkocht. Zodra het team tevreden is over de wegligging, gaan ze de topsnelheid van 500 km/u proberen te tackelen. ‘We focussen op het leveren van een allround hypercar aan onze klanten. Eentje die kan concurreren met de beste auto’s ter wereld’, sluit Hennessey af.
Video van de Venom F5
Meer van TopGear


Zo klinkt de V8-motor van de Hennessey Venom F5 Revolution (1.800+ pk!)

De Hennessey Venom F5 Revolution is de circuitversie van de F5 (maar wel met kenteken)

Wanneer gaat de Hennessey Venom F5 eindelijk een snelheidsrecord breken?

Hennessey Venom F5: Hoe houd je 1.842 pk in bedwang?

De Hennessey Venom F5 Roadster krijgt iets minder vermogen

Dit is de allersterkste productieauto met een handbak ter wereld

John Hennessey hoopt dat Koenigsegg en Bugatti ook 500 km/u willen halen

Zo klinkt de V8-motor van de Hennessey Venom F5 Revolution (1.800+ pk!)

De Hennessey Venom F5 Revolution is de circuitversie van de F5 (maar wel met kenteken)

Wanneer gaat de Hennessey Venom F5 eindelijk een snelheidsrecord breken?

Hennessey Venom F5: Hoe houd je 1.842 pk in bedwang?

Veel mensen denken nog dat je in dit land overal onnodig links mag rijden, maar dat is niet zo

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

De op-een-na grootste automarkt ter wereld doet niet meer aan uitstootregels, en dat is slecht nieuws voor Tesla

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Vanwege dit kleine onderdeeltje krijgen honderdduizenden Nissan-eigenaren mogelijk een nieuwe motor

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

Veel mensen denken nog dat je in dit land overal onnodig links mag rijden, maar dat is niet zo

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?
