
De Hennessey Venom F5 zet een krulletje onder de eerste van drie stappen in het ontwikkelingsprogramma. Die eerste stap komt in het kort neer op ‘redelijk hard gaan zonder te ontploffen’, en dat is gelukt. De Amerikaanse hypercar haalde alvast een snelheid van 321 km/u. Het uiteindelijke doel is 500 km/u te halen.
Nu nog maar 900 pk in de Hennessey Venom F5
Het team achter de hypercar schroefde het vermogen van de 6,6-liter turbo-V8 omlaag van ruim 1.800 pk naar zo’n 900 pk voor de testwerkzaamheden. De snelheden werden gereden op Hennesseys eigen circuit en een oude landingsbaan van het Amerikaanse leger in Arkansas.
Stap twee: de wegligging
In het ontwikkelingsproces is nu de wegligging van de Hennessey Venom F5 aan de beurt. ‘Onze volgende stap is het meest intens. We concentreren ons op de rijkarakteristiek van de auto’, zegt ontwikkelingsbaas John Heinricy. ‘We verdelen onze testwerkzaamheden tussen circuits en de wegen in Texas om data te verzamelen. We verfijnen elk element om dit monster van een hypercar te perfectioneren.’
De Hennessey Venom F5 is bijna uitverkocht
De grote baas John Hennessey bevestigt dat bijna alle Venom F5’s zijn verkocht. Zodra het team tevreden is over de wegligging, gaan ze de topsnelheid van 500 km/u proberen te tackelen. ‘We focussen op het leveren van een allround hypercar aan onze klanten. Eentje die kan concurreren met de beste auto’s ter wereld’, sluit Hennessey af.
Video van de Venom F5
Meer van TopGear


Zo klinkt de V8-motor van de Hennessey Venom F5 Revolution (1.800+ pk!)

De Hennessey Venom F5 Revolution is de circuitversie van de F5 (maar wel met kenteken)

Wanneer gaat de Hennessey Venom F5 eindelijk een snelheidsrecord breken?

Hennessey Venom F5: Hoe houd je 1.842 pk in bedwang?

De Hennessey Venom F5 Roadster krijgt iets minder vermogen

Dit is de allersterkste productieauto met een handbak ter wereld

John Hennessey hoopt dat Koenigsegg en Bugatti ook 500 km/u willen halen

Zo klinkt de V8-motor van de Hennessey Venom F5 Revolution (1.800+ pk!)

De Hennessey Venom F5 Revolution is de circuitversie van de F5 (maar wel met kenteken)

Wanneer gaat de Hennessey Venom F5 eindelijk een snelheidsrecord breken?

Hennessey Venom F5: Hoe houd je 1.842 pk in bedwang?

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
