
Tussen al het pk-geweld en de ‘War on CO2’-auto’s zou je haast vergeten dat er op de IAA af en toe ook nog wel eens een redelijk normale auto werd getoond.
Neem nou deze voorbode van de komende Honda Accord Tourer. Goed, er staat nog Concept achter, maar dat is meer omdat ze nog lang niet klaar zijn met ‘m – een interieur zat er bijvoorbeeld nog niet in. Daar zijn ze nu druk mee aan het sleutelen, om komend voorjaar, op de Salon van Genève, de auto in zijn definitieve vorm te kunnen laten zien. Maar de basisvorm van de carrosserie gaat vast en zeker niet veel anders worden dan je hier ziet. En da’s dan meteen maar goed ook, want wij zijn hier zéér over te spreken; slank, elegant, snel en weer eens iets heel anders dan de doorsnee lease-station.
Honda zegt verder vooral heel weinig over de auto. Helemaal achterblijven bij al het emissie-getoeter van de rest kunnen de Japanners natuurlijk niet, en dus melden ze alvast maar wel dat er drie motoren komen: twee benzinemotoren van 2,0 en 2,4 liter, en een splinternieuwe diesel. Die laatste heet i-DTEC, is 2,2 liter groot, levert 140 pk en produceert dankzij een ‘revolutionaire nieuwe katalysator’ (hun woorden) minder rommel dan een benzinemotor. Alle motoren voldoen al dik aan de Euro 5-norm. Op z’n Belgisch dus een schone auto in een schone verpakking.
Meer van TopGear


Honda Accord met Tesla-aandrijflijn doet wheelies

Uitgelicht: A4 vs C5 vs Accord

Autotest: Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC Elegance

Prijzige Honda Accord

Honda onthult nieuwe Accord

Tesla is niet meer het enige automerk dat herbruikbare raketten de ruimte in schiet

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Deze bijzondere auto die het slechtste van twee werelden combineert, wordt een tikkeltje beter

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

In de zomer doorrijden op winterbanden is gevaarlijk, maar niet vanwege de reden die jij denkt

Deze zes cabrio’s zijn spotgoedkoop in aanschaf en gebruik (en gewoon in Nederland te koop)

Is de dieselauto bezig met een comeback in Nederland? De verkopen nemen weer toe

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?
