Van de eerste generatie Honda NSX worden er elk jaar meer op Nederlands kenteken gezet dan van de nieuwe. Dat is niet lastig: van de nieuwe Honda NSX zijn er, naar ons weten, nog nul verkocht in Nederland. We hebben hier niet eens een dealer die ze mag verkopen.
Zelfs de totaal overbodige Mercedes-Maybach G 650 Landaulet wist één Nederlandse koper te verleiden. Daarom is dit voor ons wellicht het minst relevante bericht van vandaag – en dat is best jammer. Aan de nieuwe kleur Thermal Orange Pearl de schone taak om iemand naar de dealer lokken – die zou hier niet misstaan in het straatbeeld.
Wat is er nieuw aan de Honda NSX-facelift?
De Honda NSX is nu speelser en tegelijkertijd beter controleerbaar, aldus Honda. De Japanners sleutelden aan het onderstel, de software en de banden om twee seconden van de rondetijd op het circuit van Suzuka af te snoepen. De stabilisatoren werden 26 en 19 procent stijver (voor/achter) en ook diverse bussen werden stugger. De bumpers kregen ook een klap van de facelifthamer. Het interieur kun je nu in het blauw laten uitvoeren.
Is de motor gewijzigd?
Nee, op een stel nieuwe injectoren en een nieuw partikelfilter na. De Honda NSX-facelift heeft nog altijd een 3,5-liter twin-turbo V6 met een vermogen van 507 pk. Tussen het blok en de negenversnellingsbak met dubbele koppeling is een borstelloze elektromotor gemonteerd met 48 pk en 148 Nm. We hebben het hier dus over een AWD-supersportauto met een totaal vermogen van 581 pk en genoeg rekenkundige capaciteit om NASA in verlegenheid te brengen. Het geheel heeft echter ook geleid tot een gewicht van 1.725 kilo.
Reacties