
Lamborghini Huracán nummer 14.022 is met veel trots geproduceerd in Sant’Agata Bolognese. Waarom is dit zo speciaal? Nou, dat is precies het aantal geproduceerde stuks van zijn voorganger, de Gallardo. Wat het mooi maakt is dat de Huracán dit aantal twee keer zo snel heeft bereikt als de Gallardo. Ja, het kostte Lamborghini tien jaar om al hun verkochte Gallardo’s te produceren tussen 2003 en 2013. En in slechts vijf jaar behaalde zij dit aantal met de Huracán. En meer V10-motoren, is meer geluk.
Onder die 14.022 exemplaren vallen alle varianten van de Lamborghini Huracán, inclusief de coupé, de cabrio, de achterwielaangedreven versies, de Performantes (coupé en spyder) en uiteraard alle versies van de Evo. De speciale Huracán nummer 14.022 is een dichte Huracán Evo in de kleur Grigio Titans. De auto vertrekt naar Zuid-Korea.
Lamborghini zegt dat ze in de eerste zes maanden van 2019 al 4.553 auto’s aan klanten geleverd hebben. Dat is een groei van 96 procent in de verkopen vergeleken met het eerste halve jaar van 2018. Van de geproduceerde auto’s waren 1.211 exemplaren een Huracán en 649 waren Aventadors. Dat betekent dat de overgebleven 2.693 exemplaren allemaal een Lamborghini Urus waren.
Meer van TopGear


Politie neemt auto in beslag van man die van zijn uitkering een Lamborghini reed

Zo klinkt de nieuwe Lamborghini V8, is het mooier dan de V10?

VIDEO: Zo klinkt de Lamborghini Huracán STO bij zijn topsnelheid in een tunnel

Deze Huracán STJ heeft de laatste V10 van de Volkswagen Groep

De opvolger van de Lamborghini Huracán is een hybride en komt dit jaar nog

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

Dat zal wel komen omdat je nu meer mensen hebt die veel verdienen (met name voetballers, diskjockeys, vloggers etc.). Maar de Gallardo was de laatste mooie Lambo, daarna zijn ze van voren niet meer om aan te zien