
Lamborghini Huracán nummer 14.022 is met veel trots geproduceerd in Sant’Agata Bolognese. Waarom is dit zo speciaal? Nou, dat is precies het aantal geproduceerde stuks van zijn voorganger, de Gallardo. Wat het mooi maakt is dat de Huracán dit aantal twee keer zo snel heeft bereikt als de Gallardo. Ja, het kostte Lamborghini tien jaar om al hun verkochte Gallardo’s te produceren tussen 2003 en 2013. En in slechts vijf jaar behaalde zij dit aantal met de Huracán. En meer V10-motoren, is meer geluk.
Onder die 14.022 exemplaren vallen alle varianten van de Lamborghini Huracán, inclusief de coupé, de cabrio, de achterwielaangedreven versies, de Performantes (coupé en spyder) en uiteraard alle versies van de Evo. De speciale Huracán nummer 14.022 is een dichte Huracán Evo in de kleur Grigio Titans. De auto vertrekt naar Zuid-Korea.
Lamborghini zegt dat ze in de eerste zes maanden van 2019 al 4.553 auto’s aan klanten geleverd hebben. Dat is een groei van 96 procent in de verkopen vergeleken met het eerste halve jaar van 2018. Van de geproduceerde auto’s waren 1.211 exemplaren een Huracán en 649 waren Aventadors. Dat betekent dat de overgebleven 2.693 exemplaren allemaal een Lamborghini Urus waren.
Meer van TopGear


Politie neemt auto in beslag van man die van zijn uitkering een Lamborghini reed

Zo klinkt de nieuwe Lamborghini V8, is het mooier dan de V10?

VIDEO: Zo klinkt de Lamborghini Huracán STO bij zijn topsnelheid in een tunnel

Deze Huracán STJ heeft de laatste V10 van de Volkswagen Groep

De opvolger van de Lamborghini Huracán is een hybride en komt dit jaar nog

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Een auto om mee op vakantie te gaan voor 6.000 euro: dit zijn de leukste opties

Deze vijf unieke Saabs zijn eigenlijk helemaal geen Saab (maar wel extreem cool)

Dit merk belooft altijd stationwagens te blijven bouwen (en het is niet Volvo)

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

‘Mag je een bananenschil of klokhuis uit de auto gooien of krijg je dan een boete?’

Dat zal wel komen omdat je nu meer mensen hebt die veel verdienen (met name voetballers, diskjockeys, vloggers etc.). Maar de Gallardo was de laatste mooie Lambo, daarna zijn ze van voren niet meer om aan te zien