Voetbalkoorts slaat over op Hyundai

Volgens een oud gezegde praten mannen alleen maar over vrouwen, auto’s en voetbal. Dat moeten diverse merken in hun achterhoofd gehad hebben, op het moment dat er allerhande acties werden uitgedokterd om auto’s te verkopen die een EK 2008-tintje krijgen.
 
Natuurlijk loopt Hyundai voorop, omdat het Koreaanse merk sponsor is van zo’n beetje alles wat Europees en Internationaal voetbal is. Maar het is bijna lachwekkend als we het persbericht van de Nederlandse importeur lezen waarin de Accent 1.4i EK 2008 wordt aangeprezen.
 
“Een vertrouwd en plezierig sturend succesnummer, perfect voor mensen die voor een scherpe prijs in een duurzame, veilige, betrouwbare en zeer complete auto willen rijden”, kenschetst de PR-afdeling of het daartoe ingehuurde bureau deze instapper waar een beetje autofreak zich niet in wil vertonen. EK-voetbal of niet.
”Alle knoppen en schakelaars zitten op de juiste plaatsen”, wat ze ook geraden is. Verder leren we dat de Accent een overzichtelijk een duidelijk afleesbaar instrumentarium heeft en comfortabele stoelen. Het is maar dat je het weet. Maar nog steeds geen vleugje voetbal!
 
Goed puzzelend blijkt de Accent geen metalen, maar een metal look dashboardpaneel te krijgen en 15 inch lichtmetaal. Een hoop wol om niks dus. Een weggever kan de Accent voor 13.995 euro ook al niet genoemd worden.

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken