
We zijn verzot op de Hyundai Ioniq 5 N, dat mag je best weten. Het neppe schakelen, de gesimuleerde geluiden: alles lijkt hier wel goed te werken. Niet voor niets benoemden we de 5 N dan ook tot Auto van het Jaar 2023. Je zou je bijna gaan afvragen hoe je het autootje nog beter kan maken. Dat probeert Hyundai nu zelf wel te doen door een soort bodykit aan te bieden voor de Ioniq 5 N.
De N-divisie bracht in het verleden al ’tuning-onderdelen voor klanten’ op de markt voor benzineauto’s, maar gaat dat nu dus ook doen voor EV’s, te beginnen met de Ioniq 5 N. Tijdens de autobeurs in Japan laat het Koreaanse merk de Ioniq 5 N NPX1 zien. Dit is een conceptauto die verschillende nieuwe onderdeeltjes draagt.
Wat zit er allemaal in de bodykit voor de Hyundai Ioniq 5 N?
Woorden als ‘subtiel’ en ‘minimalistisch’ zijn uit het raam gesmeten voor de extra koolstofvezel onderdeeltjes. Hyundai voegt een vrij grote dakspoiler toe, maar het opvallendste is toch wel de diffuser die de gehele achterbumper opvreet. Verder is er een nieuwe voorbumper, splitter, zijskirts en wielen die van carbon zijn gemaakt.

Naast de cosmetische veranderingen heeft de NPX1 ook nieuwe remblokjes en hij staat een stukje lager. Er zijn geen beelden vrijgegeven van het interieur, maar daar zou meer alcantara te zien zijn en er zitten kuipstoeltjes in. Dat geloven we dan maar. Al met al is het onwijs cool dat Hyundai dit zelf doet en niet wacht tot een Duitse bedrijfje aan de haal gaat met de Ioniq 5 N.
Ergens in ‘de nabije toekomst’ zou je de performance-onderdelen kunnen kopen. Dat moment zou nog wel ergens in 2024 plaats moeten vinden. Tot die tijd gaat Hyundai N verder met de ontwikkelingen. Uiteindelijk moeten er voor alle N-modellen extra onderdeeltjes komen. Overigens is de aangepaste Ioniq 5 het enige N-model dat je nu in Nederland kunt kopen.
Eén reactie op “Hyundai heeft geen tuner nodig en maakt zelf een bodykit voor de Ioniq 5 N”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Deze auto’s lokken de meeste klanten weg bij andere merken

De leukste betaalbare elektrische auto is nu nog leuker (en ietsje duurder waarschijnlijk)

Haha, cool: Hyundai geeft de Ioniq 5 een offroad rallylook

BMW M-baas houdt van de Hyundai Ioniq 5 N en wil ook een neppe geluiden en schakelmomenten

Deze toffe Hyundai Ioniq 5 N TA doet mee aan de Pikes Peak-heuvelklim

Bij deze auto was de driedeurs zwaarder dan de vijfdeurs – dit is waarom

De Hyundai Ioniq 6 N is sneller dan de BMW M3 en misschien nog wel leuker ook

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Ook de elektrische auto’s van Kia geven straks het gevoel en geluid alsof ze schakelen

BMW M-baas houdt van de Hyundai Ioniq 5 N en wil ook een neppe geluiden en schakelmomenten

Deze toffe Hyundai Ioniq 5 N TA doet mee aan de Pikes Peak-heuvelklim

Hyundai bedenkt geinig trucje om stille elektrische racers interessanter te maken

Hyundai N stopt met benzineauto’s, richt zich op ‘betaalbare sportieve EV’

Waarom de Hyundai Ioniq 5 N onze Auto van het Jaar 2023 is

Bij deze auto was de driedeurs zwaarder dan de vijfdeurs – dit is waarom

De Hyundai Ioniq 6 N is sneller dan de BMW M3 en misschien nog wel leuker ook

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

De vernieuwde Kia Sportage lijkt goedkoper dan eerst, maar er is iets meer aan de hand

Speciale feest-Volkswagen met 326 pk komt nu ook naar Nederland

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?

Heeft de gloednieuwe Mercedes CLA als eerste géén irritante geluidjes? (review)

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

Mercedes CLA Shooting Brake: station die 761 km op een volle accu haalt

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Helemaal zelfstandig rijdende vrachtwagens lopen tegen een grappig probleem aan in de VS

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

Pas op: op deze dag is de volgende week de beruchte Flitsmarathon in Nederland (én de rest van Europa)

In deze Europese vakantiestreken zijn flitspalen vanaf nu uitgeschakeld – dit is waarom

Welke auto’s staan langer bij de garage: elektrische auto’s of met een verbrandingsmotor?

Nog een onderkin erbij voor deze auto die toch al veel te dik -als in overgewicht, niet als in ‘cool’- is. Als jullie dit bij TG leuk of mooi vinden dan zijn jullie een beetje van het padje.