
We zijn verzot op de Hyundai Ioniq 5 N, dat mag je best weten. Het neppe schakelen, de gesimuleerde geluiden: alles lijkt hier wel goed te werken. Niet voor niets benoemden we de 5 N dan ook tot Auto van het Jaar 2023. Je zou je bijna gaan afvragen hoe je het autootje nog beter kan maken. Dat probeert Hyundai nu zelf wel te doen door een soort bodykit aan te bieden voor de Ioniq 5 N.
De N-divisie bracht in het verleden al ’tuning-onderdelen voor klanten’ op de markt voor benzineauto’s, maar gaat dat nu dus ook doen voor EV’s, te beginnen met de Ioniq 5 N. Tijdens de autobeurs in Japan laat het Koreaanse merk de Ioniq 5 N NPX1 zien. Dit is een conceptauto die verschillende nieuwe onderdeeltjes draagt.
Wat zit er allemaal in de bodykit voor de Hyundai Ioniq 5 N?
Woorden als ‘subtiel’ en ‘minimalistisch’ zijn uit het raam gesmeten voor de extra koolstofvezel onderdeeltjes. Hyundai voegt een vrij grote dakspoiler toe, maar het opvallendste is toch wel de diffuser die de gehele achterbumper opvreet. Verder is er een nieuwe voorbumper, splitter, zijskirts en wielen die van carbon zijn gemaakt.

Naast de cosmetische veranderingen heeft de NPX1 ook nieuwe remblokjes en hij staat een stukje lager. Er zijn geen beelden vrijgegeven van het interieur, maar daar zou meer alcantara te zien zijn en er zitten kuipstoeltjes in. Dat geloven we dan maar. Al met al is het onwijs cool dat Hyundai dit zelf doet en niet wacht tot een Duitse bedrijfje aan de haal gaat met de Ioniq 5 N.
Ergens in ‘de nabije toekomst’ zou je de performance-onderdelen kunnen kopen. Dat moment zou nog wel ergens in 2024 plaats moeten vinden. Tot die tijd gaat Hyundai N verder met de ontwikkelingen. Uiteindelijk moeten er voor alle N-modellen extra onderdeeltjes komen. Overigens is de aangepaste Ioniq 5 het enige N-model dat je nu in Nederland kunt kopen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “Hyundai heeft geen tuner nodig en maakt zelf een bodykit voor de Ioniq 5 N”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Haha, cool: Hyundai geeft de Ioniq 5 een offroad rallylook

BMW M-baas houdt van de Hyundai Ioniq 5 N en wil ook een neppe geluiden en schakelmomenten

Deze toffe Hyundai Ioniq 5 N TA doet mee aan de Pikes Peak-heuvelklim

Zelfrijdende Hyundai Ioniq 5 slaagt voor het rijexamen

Hyundai bedenkt geinig trucje om stille elektrische racers interessanter te maken

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n briljante Hyundai i30 N na 8 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De leukste betaalbare elektrische auto is nu nog leuker (en ietsje duurder waarschijnlijk)

Dit automerk wil 800 volt gebruiken om jouw voorruit te elektrocuteren, want dat scheelt krabben

Van dit piepkleine detail in veel nieuwe auto’s zullen sommige mensen knettergek worden

De gigantische Hyundai Ioniq 9 is nog iets groter dan de Kia EV9 (en hij komt naar Nederland)

Ook de elektrische auto’s van Kia geven straks het gevoel en geluid alsof ze schakelen

BMW M-baas houdt van de Hyundai Ioniq 5 N en wil ook een neppe geluiden en schakelmomenten

Deze toffe Hyundai Ioniq 5 N TA doet mee aan de Pikes Peak-heuvelklim

Hyundai bedenkt geinig trucje om stille elektrische racers interessanter te maken

Hyundai N stopt met benzineauto’s, richt zich op ‘betaalbare sportieve EV’

Waarom de Hyundai Ioniq 5 N onze Auto van het Jaar 2023 is

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n briljante Hyundai i30 N na 8 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Kia EV6 Long Range GT-Line: 343 kilometer in 15 minuten (review)

De leukste betaalbare elektrische auto is nu nog leuker (en ietsje duurder waarschijnlijk)

De gefacelifte Genesis GV60 is perfect voor het Nederlandse leasepubliek

Misschien wel de saaiste auto ter wereld gaat eindelijk uit productie, en dat is erg jammer

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

De nieuwe Kia EV4 heeft een heel bijzondere achterzijde (maar daar is een reden voor)

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Deze Honda Civic die (voor weinig?) wordt verkocht door Nederlandse overheid heeft leuke verrassing onder de motorkap

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Deze Honda was ooit total-loss, maar is nu de snelste Integra ter wereld

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Ik wil mijn auto verlagen: op welke manieren kan dat allemaal?

Is chiptuning slecht voor je auto? En wordt je auto er écht zuiniger van?

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1

Nog een onderkin erbij voor deze auto die toch al veel te dik -als in overgewicht, niet als in ‘cool’- is. Als jullie dit bij TG leuk of mooi vinden dan zijn jullie een beetje van het padje.