
We zijn verzot op de Hyundai Ioniq 5 N, dat mag je best weten. Het neppe schakelen, de gesimuleerde geluiden: alles lijkt hier wel goed te werken. Niet voor niets benoemden we de 5 N dan ook tot Auto van het Jaar 2023. Je zou je bijna gaan afvragen hoe je het autootje nog beter kan maken. Dat probeert Hyundai nu zelf wel te doen door een soort bodykit aan te bieden voor de Ioniq 5 N.
De N-divisie bracht in het verleden al ’tuning-onderdelen voor klanten’ op de markt voor benzineauto’s, maar gaat dat nu dus ook doen voor EV’s, te beginnen met de Ioniq 5 N. Tijdens de autobeurs in Japan laat het Koreaanse merk de Ioniq 5 N NPX1 zien. Dit is een conceptauto die verschillende nieuwe onderdeeltjes draagt.
Wat zit er allemaal in de bodykit voor de Hyundai Ioniq 5 N?
Woorden als ‘subtiel’ en ‘minimalistisch’ zijn uit het raam gesmeten voor de extra koolstofvezel onderdeeltjes. Hyundai voegt een vrij grote dakspoiler toe, maar het opvallendste is toch wel de diffuser die de gehele achterbumper opvreet. Verder is er een nieuwe voorbumper, splitter, zijskirts en wielen die van carbon zijn gemaakt.

Naast de cosmetische veranderingen heeft de NPX1 ook nieuwe remblokjes en hij staat een stukje lager. Er zijn geen beelden vrijgegeven van het interieur, maar daar zou meer alcantara te zien zijn en er zitten kuipstoeltjes in. Dat geloven we dan maar. Al met al is het onwijs cool dat Hyundai dit zelf doet en niet wacht tot een Duitse bedrijfje aan de haal gaat met de Ioniq 5 N.
Ergens in ‘de nabije toekomst’ zou je de performance-onderdelen kunnen kopen. Dat moment zou nog wel ergens in 2024 plaats moeten vinden. Tot die tijd gaat Hyundai N verder met de ontwikkelingen. Uiteindelijk moeten er voor alle N-modellen extra onderdeeltjes komen. Overigens is de aangepaste Ioniq 5 het enige N-model dat je nu in Nederland kunt kopen.
Eén reactie op “Hyundai heeft geen tuner nodig en maakt zelf een bodykit voor de Ioniq 5 N”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Deze auto’s lokken de meeste klanten weg bij andere merken

De leukste betaalbare elektrische auto is nu nog leuker (en ietsje duurder waarschijnlijk)

Haha, cool: Hyundai geeft de Ioniq 5 een offroad rallylook

BMW M-baas houdt van de Hyundai Ioniq 5 N en wil ook een neppe geluiden en schakelmomenten

Deze toffe Hyundai Ioniq 5 N TA doet mee aan de Pikes Peak-heuvelklim

Automerk vindt viertaktmotor opnieuw uit voor een 45 procent zuinigere aandrijflijn

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Dit jaar komt deze nieuwe waterstofauto naar Nederland, maar hoe duur is het nu om op waterstof te rijden?

Met deze nieuwe trend gaan automerken Tesla juist niet nadoen (en dat is maar goed ook)

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Ook de elektrische auto’s van Kia geven straks het gevoel en geluid alsof ze schakelen

BMW M-baas houdt van de Hyundai Ioniq 5 N en wil ook een neppe geluiden en schakelmomenten

Deze toffe Hyundai Ioniq 5 N TA doet mee aan de Pikes Peak-heuvelklim

Hyundai bedenkt geinig trucje om stille elektrische racers interessanter te maken

Hyundai N stopt met benzineauto’s, richt zich op ‘betaalbare sportieve EV’

Waarom de Hyundai Ioniq 5 N onze Auto van het Jaar 2023 is

Zie jij (zonder te spieken) van welk niet-Chinese automerk deze nieuwe SUV is?

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Hyundai wil deze twee schitterende auto’s op de markt brengen

Met deze nieuwe trend gaan automerken Tesla juist niet nadoen (en dat is maar goed ook)

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Is zo’n snelle Honda Civic Type R (FK2) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Nog een onderkin erbij voor deze auto die toch al veel te dik -als in overgewicht, niet als in ‘cool’- is. Als jullie dit bij TG leuk of mooi vinden dan zijn jullie een beetje van het padje.