
We zijn verzot op de Hyundai Ioniq 5 N, dat mag je best weten. Het neppe schakelen, de gesimuleerde geluiden: alles lijkt hier wel goed te werken. Niet voor niets benoemden we de 5 N dan ook tot Auto van het Jaar 2023. Je zou je bijna gaan afvragen hoe je het autootje nog beter kan maken. Dat probeert Hyundai nu zelf wel te doen door een soort bodykit aan te bieden voor de Ioniq 5 N.
De N-divisie bracht in het verleden al ’tuning-onderdelen voor klanten’ op de markt voor benzineauto’s, maar gaat dat nu dus ook doen voor EV’s, te beginnen met de Ioniq 5 N. Tijdens de autobeurs in Japan laat het Koreaanse merk de Ioniq 5 N NPX1 zien. Dit is een conceptauto die verschillende nieuwe onderdeeltjes draagt.
Wat zit er allemaal in de bodykit voor de Hyundai Ioniq 5 N?
Woorden als ‘subtiel’ en ‘minimalistisch’ zijn uit het raam gesmeten voor de extra koolstofvezel onderdeeltjes. Hyundai voegt een vrij grote dakspoiler toe, maar het opvallendste is toch wel de diffuser die de gehele achterbumper opvreet. Verder is er een nieuwe voorbumper, splitter, zijskirts en wielen die van carbon zijn gemaakt.

Naast de cosmetische veranderingen heeft de NPX1 ook nieuwe remblokjes en hij staat een stukje lager. Er zijn geen beelden vrijgegeven van het interieur, maar daar zou meer alcantara te zien zijn en er zitten kuipstoeltjes in. Dat geloven we dan maar. Al met al is het onwijs cool dat Hyundai dit zelf doet en niet wacht tot een Duitse bedrijfje aan de haal gaat met de Ioniq 5 N.
Ergens in ‘de nabije toekomst’ zou je de performance-onderdelen kunnen kopen. Dat moment zou nog wel ergens in 2024 plaats moeten vinden. Tot die tijd gaat Hyundai N verder met de ontwikkelingen. Uiteindelijk moeten er voor alle N-modellen extra onderdeeltjes komen. Overigens is de aangepaste Ioniq 5 het enige N-model dat je nu in Nederland kunt kopen.
Eén reactie op “Hyundai heeft geen tuner nodig en maakt zelf een bodykit voor de Ioniq 5 N”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Deze auto’s lokken de meeste klanten weg bij andere merken

De leukste betaalbare elektrische auto is nu nog leuker (en ietsje duurder waarschijnlijk)

Haha, cool: Hyundai geeft de Ioniq 5 een offroad rallylook

BMW M-baas houdt van de Hyundai Ioniq 5 N en wil ook een neppe geluiden en schakelmomenten

Deze toffe Hyundai Ioniq 5 N TA doet mee aan de Pikes Peak-heuvelklim

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Automerk vindt viertaktmotor opnieuw uit voor een 45 procent zuinigere aandrijflijn

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Ook de elektrische auto’s van Kia geven straks het gevoel en geluid alsof ze schakelen

BMW M-baas houdt van de Hyundai Ioniq 5 N en wil ook een neppe geluiden en schakelmomenten

Deze toffe Hyundai Ioniq 5 N TA doet mee aan de Pikes Peak-heuvelklim

Hyundai bedenkt geinig trucje om stille elektrische racers interessanter te maken

Hyundai N stopt met benzineauto’s, richt zich op ‘betaalbare sportieve EV’

Waarom de Hyundai Ioniq 5 N onze Auto van het Jaar 2023 is

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

De vernieuwde Kia Sportage lijkt goedkoper dan eerst, maar er is iets meer aan de hand

De prijs van de Kia EV9 GT is bekend: dit betaal je voor een zevenzitter met 500+ pk

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Waarom je deze week goed moet oppassen als je de Nederlandse grens oversteekt

Deze gemeente werkt nu alsnog aan een verbod op fatbikes, maar is dat wel een goed idee?

De compleet nieuwe Bentley biedt plaats aan twee rijke mensen, een chauffeur en een tekkel

Toyota houdt vast aan waterstof, komt nu ook met rallyauto met verbrandingsmotor

Voor minder dan een Golf GTI heb je nu ook een nieuwe (en volwaardige) camper

Nog een onderkin erbij voor deze auto die toch al veel te dik -als in overgewicht, niet als in ‘cool’- is. Als jullie dit bij TG leuk of mooi vinden dan zijn jullie een beetje van het padje.