
De Hyundai i10 was altijd een typisch gevalletje ‘niks mis mee’ en met de nieuwe generatie zal nog minder mis zijn. De focus bij de nieuwe i10 ligt voornamelijk op een modern en volwassen uiterlijk met daarbij nog eens een hoop veiligheidssystemen en connectiviteitsoplossingen.
De looks
Dankzij zijn grille met honingraatstructuur ziet de voorkant van deze Hyundai i10 eruit als een boze Chinese draak met gloeiende neusgaten. Zie je de auto van opzij, dan denk je eerder aan een schattige pup. De driehoekige luchtinlaten op de hoeken van de voorbumper ziet er niet alleen opvallend uit, maar zouden ook de aerodynamica moeten verbeteren.
Kopers kunnen de i10 in tien verschillende kleuren laten spuiten, waarbij er ook gekozen kan worden voor een contrasterende kleur voor het dak. Het honingraatpatroon vind je terug in de sierlijsten van het dashboard en op de deurpanelen. Wellicht dat er bij het ontwerpteam van Hyundai een imker aan tafel zat.
Safety first
In deze generatie van de Hyundai i10 vind je alle hedendaagse veiligheidssystemen. Hij is uitgerust met de nieuwste versie van Hyundai SmartSense, dat zorgt voor verschillende veiligheids- en rijassistentiesystemen. Een voorbeeldje hiervan: een radarsensor aan de voorzijde om naast auto’s ook voetgangers te signaleren.
Hyundai hamert ook op het makkelijker samenwerken tussen de in- en externe voorzieningen. Zo zijn alle geavanceerde systemen te bedienen via een 8-inch touchscreen. Je smartphone voelt zich helemaal thuis dankzij Apple CarPlay en Android Auto en kan ook draadloos worden opgeladen. Daarnaast kunnen kopers kiezen voor het Connected Car-platform.
Met Bluelink kan de eigenaar via smartphone-apps verschillende functies van de auto op afstand bedienen. Zo kun je voor je naar het restaurant in de buurt gaat alvast de route naar de auto sturen via je telefoon.
Specificaties van de Hyundai i10
Met de 1,0-liter MPi-driecilinder benzinemotor heb je beschikking over 67 pk en 96 Nm. De nieuwe Hyundai i10 is te bestellen met een handgeschakelde vijfversnellingsbak of een vijftrapsautomaat. Zou de volgende i10 nog veiliger kunnen?
Meer van TopGear


Hyundai i10 1.0 Premium

Welke kleine auto is het beste?

Hyundai i10 1.0i Comfort

Hyundai i10 is nog wat meer prima

Formule 60+: i10, Citigo en Sandero

Bij deze auto was de driedeurs zwaarder dan de vijfdeurs – dit is waarom

De Hyundai Ioniq 6 N is sneller dan de BMW M3 en misschien nog wel leuker ook

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

De vernieuwde Suzuki Alto is precies wat we nodig hebben in Nederland (maar er is slecht nieuws)

Dit zijn de goedkoopste auto’s van Nederland (die minder dan 20.000 euro kosten)

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

Bij deze auto was de driedeurs zwaarder dan de vijfdeurs – dit is waarom

De Hyundai Ioniq 6 N is sneller dan de BMW M3 en misschien nog wel leuker ook

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

De vernieuwde Kia Sportage lijkt goedkoper dan eerst, maar er is iets meer aan de hand

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Ben aan m,n 3e i10 maart. 2022 de comfort smart met zwart dak bezig prima auto zeer handelbaar en rijd prettig dikke 10