Hyundai i10 is nog wat meer prima

Na drie jaar en 220.000 verkochte units wordt het tijd voor de Hyundai i10 facelift

hyundai i10 facelift
hyundai i10 facelift
hyundai i10 facelift
hyundai i10 facelift
hyundai i10 facelift
hyundai i10 facelift
hyundai i10 facelift
hyundai i10 facelift
hyundai i10 facelift
hyundai i10 facelift

Hyundai deed gelukkig niet alsof het een hip en sprankelend karretje was, zoals de meeste merken in dit segment dat wel doen. De Hyundai i10 is een prima ding, en de facelift is gewoon nog meer prima.

De Hyundai i10 facelift krijgt twee lichtgevende neusgaten in de grille en een nieuwe voorbumper. Net als de Kia Picanto krijgt de i10 twee mistlampen in de achterbumper. Binnenin biedt Hyundai nu ook rode bekleding.

Rijdt de Hyundai i10 facelift nog anders?

De vernieuwde i10 rijdt dynamischer door nieuwe stuurverhoudingen en nieuwe bumpstops. Deze zitten op de dempers en absorberen het laatste stukje energie van de veerweg. Handig als je gaat rallyrijden dus. De 1,0-liter benzinemotor is een stukje minder dorstig geworden. Dat is altijd fijn in een auto die je koopt met je verstand.

Ook de Hyundai i10 facelift is ten prooi gevallen aan de menselijke zucht naar technologie. Zo heeft hij Apple CarPlay en Android Auto, gegarandeerd goed voor uren scheldplezier. Als je rijdt, heb je een front collision warning system dat begint te piepen als het denkt dat je gaat crashen. En dan nog iedereens favoriet: lane departure warning, dat gaat mekkeren als je per ongeluk over de belijning op het wegdek rijdt.

Hopelijk zijn deze ‘veiligheidsfeatures’ niet standaard en kunnen we ze gewoon wegkrassen op de optielijst.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws