
Hyundai deed gelukkig niet alsof het een hip en sprankelend karretje was, zoals de meeste merken in dit segment dat wel doen. De Hyundai i10 is een prima ding, en de facelift is gewoon nog meer prima.
De Hyundai i10 facelift krijgt twee lichtgevende neusgaten in de grille en een nieuwe voorbumper. Net als de Kia Picanto krijgt de i10 twee mistlampen in de achterbumper. Binnenin biedt Hyundai nu ook rode bekleding.
Rijdt de Hyundai i10 facelift nog anders?
De vernieuwde i10 rijdt dynamischer door nieuwe stuurverhoudingen en nieuwe bumpstops. Deze zitten op de dempers en absorberen het laatste stukje energie van de veerweg. Handig als je gaat rallyrijden dus. De 1,0-liter benzinemotor is een stukje minder dorstig geworden. Dat is altijd fijn in een auto die je koopt met je verstand.
Ook de Hyundai i10 facelift is ten prooi gevallen aan de menselijke zucht naar technologie. Zo heeft hij Apple CarPlay en Android Auto, gegarandeerd goed voor uren scheldplezier. Als je rijdt, heb je een front collision warning system dat begint te piepen als het denkt dat je gaat crashen. En dan nog iedereens favoriet: lane departure warning, dat gaat mekkeren als je per ongeluk over de belijning op het wegdek rijdt.
Hopelijk zijn deze ‘veiligheidsfeatures’ niet standaard en kunnen we ze gewoon wegkrassen op de optielijst.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Hyundai i10 1.0 Premium

De Hyundai i10 is helemaal nieuw

Welke kleine auto is het beste?

Hyundai i10 1.0i Comfort

Formule 60+: i10, Citigo en Sandero

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Deze auto’s lokken de meeste klanten weg bij andere merken

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n briljante Hyundai i30 N na 8 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De leukste betaalbare elektrische auto is nu nog leuker (en ietsje duurder waarschijnlijk)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

De nieuwe Kia EV2 wordt de goedkoopste elektrische Kia (en heeft bijzondere deuren)

Bij deze terugroepactie van Kia krijg je een compleet nieuwe motor

Deze auto’s lokken de meeste klanten weg bij andere merken

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
