
Dat is niet veel voor een zandheuvelklauterende terreinbeul. Maar dat is de iX35 dan ook niet.
Het is ook geen SUV, want dat roept anno 2010 teveel onderbuikgevoelens op. Dit is dus gewoon een ‘stoere familieauto’ die toevallig een iets hoger zwaartepunt heeft. Mocht je zoiets wel zien zitten, dan koop je voor deze mooie instapprijs een ‘ActiveVersion’ 2.0 CVVT benzine (163 pk) met voorwielaandrijving.
De écht avontuurlijke huisvaders zullen al snel kiezen voor de optionele vierwielaandrijving (2.495 euro) en natuurlijk een dieselmotor. Vanaf 30.995 euro rij je in een 2.0CRDi met 136 pk, maar ook een sterkere versie behoort tot de mogelijkheden. Ben je bereid om flink uit te pakken, ga dan voor de 2.0 CRDi 184 pk i-Catcher met automaat en vierwielaandrijving. Dan ben je helemaal het mannetje, maar wel 42.035 euro lichter.
Verder volgt er binnen afzienbare tijd een 115 pk sterke 1.7 oliestoker en een instap-1.6 benzine met directe injectie en 140 pk. Op deze beide nieuwkomers kun je ook een start-stopfunctie bestellen om die vervelende CO2-uitstoot een beetje te drukken naar respectievelijk 139 en 149 gram per kilometer. En dat is dan wel weer netjes voor zo’n groot ding.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Hyundai ix35 FCEV
Hyundai doet TopDeer (video)

Autotest: Hyundai ix35 2.0 CRDi HP i-Catcher 4WD

Hyundai ix35 motorisch nieuw

Hyundai ix35 met vertraging!

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Deze auto’s lokken de meeste klanten weg bij andere merken

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n briljante Hyundai i30 N na 8 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De leukste betaalbare elektrische auto is nu nog leuker (en ietsje duurder waarschijnlijk)

Dit automerk wil 800 volt gebruiken om jouw voorruit te elektrocuteren, want dat scheelt krabben

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

De nieuwe Kia EV2 wordt de goedkoopste elektrische Kia (en heeft bijzondere deuren)

Bij deze terugroepactie van Kia krijg je een compleet nieuwe motor

Deze auto’s lokken de meeste klanten weg bij andere merken

In de Kia EV4 kun je wel schakelen, ook al zijn er geen versnellingen

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?
