Dit is de Hyundai Kona. De kleine SUV gaat samen buitenspelen met de Nissan Juke, Renault Captur en Opel Mokka X. Het grote verschil met zijn speelmaatjes is dat de Hyundai Kona er wél ruig uitziet. Hyundai noemt de plastic partijen zelfs (vrij vertaald) ‘beschermend pantser’. En voor de ware avonturiers biedt de autobouwer vierwielaandrijving aan.
De Hyundai Kona verzamelt alle stijlelementen van zijn favoriete concurrenten. Een vleugje Nissan Juke, een toefje C3, een snufje Mazda CX-3 en vanuit de juiste hoek zelfs een puntje Jaguar F-Pace. En een mal brievenbusje boven de grille. Elke vierkante meter wordt benut voor een stijldingetje. Hyundai gaat voor werelddominantie. De kleine Kona komt naar Europa, Amerika en natuurlijk Korea. Elke markt krijgt een licht gewijzigde versie.
Is de Hyundai Kona een traag spaarding?
De topversie krijgt een gortige 176 pk 1,6-liter benzinemotor. In 7,7 seconden zit het kleintje op de 100 km/u. Hyundai belooft tevens dat de Kona leuk is om in te rijden. Als de autobouwer niet teleurstelt, kan dit nog weleens een favorietje worden.
De beoogde doelgroep, de millennials, is gek op mooie spulletjes. Verwacht dus een hoop kleurtjes en andere personalisatiemogelijkheden. Binnenin monteert Hyundai een head-up display, een draadloze telefoonoplader en veel actieve veiligheidsmiddelen. Wanneer de Kona precies komt, is nog niet duidelijk.
René Burgre heeft op 13 juni 2017 geschreven:
Nice!