
Het is duidelijk dat het ultragladde ontwerp van de Hyundai Ioniq 6 de meningen verdeelde toen het slechts een paar weken geleden werd onthuld. Als je er toen nog niet overtuigd was, zijn we er vrij zeker van dat de Hyundai RN22e je van gedachten zal doen veranderen. Het is in wezen een Ioniq 6 in volledige race-outfit en hij ziet er absoluut fantastisch uit.
Het is vermeldenswaard dat Hyundai nu ook heeft bevestigd dat zijn eerste volledig elektrische N-auto, de Ioniq 5 N, in 2023 zal worden gelanceerd. De N-lijn is wat AMG voor Mercedes is of RS voor Audi. Het zijn de snelste en sportiefste modellen uit de line-up. Deze Hyundai RN22e kun je zien als de voorbode van een Ioniq 6 N.
Het vermogen komt van twee elektromotoren (één op elke as) en in totaal krijgt deze Hyundai RN22e 585 pk en 740 Nm. Er is genoeg werk aan de remmen en de koeling gedaan om de Hyundai RN22e in staat te stellen consequent rondetijden neer te zetten zonder dat de prestaties afnemen. Geen woord over zaken als 0-100-tijden, maar Hyundai geeft wel toe dat zijn topsnelheid ergens ten noorden van 250 km/u ligt.
De Hyundai RN22e trilt meer dan een normale EV
De N-divisie ontwikkelt ook iets dat ze N Sound+ noemen, dat blijkbaar een ‘emotionele rijervaring voor geëlektrificeerde modellen’ zal bieden. In wezen is het gewoon een op prestaties gebaseerd geluid dat Hyundai door interne en externe luidsprekers kan pompen. Er is blijkbaar ook ‘N e-shift’ die met het geluid werkt om het gevoel en de trillingen te bieden die normaal gesproken worden geassocieerd met een versnellingspook. Interessant.
Eén reactie op “De Hyundai RN22e is voorbode van een snelle Ioniq 6 N”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Hyundai Ioniq 6 RWD review: Bijzonder uiterlijk, bijzonder rijgedrag?

Hyundai Ioniq 6 AWD review: Waarom de instapper beter is

Een roadtrip met de Hyundai Ioniq 6 en Staria Camper door Zuid-Korea

De Hyundai Staria is het Koreaanse alternatief voor de Volkswagen California

De nieuwe Hyundai Ioniq 6 haalt een actieradius van 610 kilometer

Bij deze auto was de driedeurs zwaarder dan de vijfdeurs – dit is waarom

De Hyundai Ioniq 6 N is sneller dan de BMW M3 en misschien nog wel leuker ook

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Bij deze auto was de driedeurs zwaarder dan de vijfdeurs – dit is waarom

De Hyundai Ioniq 6 N is sneller dan de BMW M3 en misschien nog wel leuker ook

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

De vernieuwde Kia Sportage lijkt goedkoper dan eerst, maar er is iets meer aan de hand

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

Doorrijden met je oude benzineauto is slechter voor het milieu dan een nieuwe EV kopen, dit is waarom

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Deze motor weegt slechts 13,1 kilo maar levert 750 pk

Als je nu een Volvo van 83.500 euro koopt, krijg je een auto die helemaal niet af is

Waarom je vooral in de nacht goed moet op letten op de snelwegen rond Apeldoorn

Van deze goedkope SUV met veel vermogen werden er in 24 uur tijd meer dan 10.000 verkocht

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Hyundai gaat de Tesla kant op. Allemaal teasers die nooit of veel te laat komen. De fanboys zullen er van smullen, maar de gewone koper laat het links liggen. Als de hype voorbij is stort de verkoop in. Net als bij Tesla.