
Het is duidelijk dat het ultragladde ontwerp van de Hyundai Ioniq 6 de meningen verdeelde toen het slechts een paar weken geleden werd onthuld. Als je er toen nog niet overtuigd was, zijn we er vrij zeker van dat de Hyundai RN22e je van gedachten zal doen veranderen. Het is in wezen een Ioniq 6 in volledige race-outfit en hij ziet er absoluut fantastisch uit.
Het is vermeldenswaard dat Hyundai nu ook heeft bevestigd dat zijn eerste volledig elektrische N-auto, de Ioniq 5 N, in 2023 zal worden gelanceerd. De N-lijn is wat AMG voor Mercedes is of RS voor Audi. Het zijn de snelste en sportiefste modellen uit de line-up. Deze Hyundai RN22e kun je zien als de voorbode van een Ioniq 6 N.
Het vermogen komt van twee elektromotoren (één op elke as) en in totaal krijgt deze Hyundai RN22e 585 pk en 740 Nm. Er is genoeg werk aan de remmen en de koeling gedaan om de Hyundai RN22e in staat te stellen consequent rondetijden neer te zetten zonder dat de prestaties afnemen. Geen woord over zaken als 0-100-tijden, maar Hyundai geeft wel toe dat zijn topsnelheid ergens ten noorden van 250 km/u ligt.
De Hyundai RN22e trilt meer dan een normale EV
De N-divisie ontwikkelt ook iets dat ze N Sound+ noemen, dat blijkbaar een ‘emotionele rijervaring voor geëlektrificeerde modellen’ zal bieden. In wezen is het gewoon een op prestaties gebaseerd geluid dat Hyundai door interne en externe luidsprekers kan pompen. Er is blijkbaar ook ‘N e-shift’ die met het geluid werkt om het gevoel en de trillingen te bieden die normaal gesproken worden geassocieerd met een versnellingspook. Interessant.
Eén reactie op “De Hyundai RN22e is voorbode van een snelle Ioniq 6 N”
Laat een antwoord achter aan Kees Reactie annuleren
Meer van TopGear


Hyundai Ioniq 6 AWD review: Waarom de instapper beter is

Een roadtrip met de Hyundai Ioniq 6 en Staria Camper door Zuid-Korea

De Hyundai Staria is het Koreaanse alternatief voor de Volkswagen California

De nieuwe Hyundai Ioniq 6 haalt een actieradius van 610 kilometer

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Automerk vindt viertaktmotor opnieuw uit voor een 45 procent zuinigere aandrijflijn

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Dit jaar komt deze nieuwe waterstofauto naar Nederland, maar hoe duur is het nu om op waterstof te rijden?

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

De vernieuwde Kia Sportage lijkt goedkoper dan eerst, maar er is iets meer aan de hand

De prijs van de Kia EV9 GT is bekend: dit betaal je voor een zevenzitter met 500+ pk

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Het kan echt: deze trein heeft een accu die nooit opgeladen hoeft te worden (en zonder zonnepanelen)

Automerk komt met superbatterij die je maar één keer per maand hoeft op te laden

De prijs van de Kia EV9 GT is bekend: dit betaal je voor een zevenzitter met 500+ pk

Chloe Dowsett heeft een bijzondere baan bij Rolls-Royce

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Helmplicht voor fietsers komt er toch, maar alleen voor kale mannen

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Hyundai gaat de Tesla kant op. Allemaal teasers die nooit of veel te laat komen. De fanboys zullen er van smullen, maar de gewone koper laat het links liggen. Als de hype voorbij is stort de verkoop in. Net als bij Tesla.