
Ook in Duitsland vinden ze het heel leuk om lezers te waarschuwen voor enge boetes in het buitenland. Vandaag meldt Auto, Motor und Sport een heel spannend nieuw fenomeen vlak over de grens bij Oostenrijk. Iets dat ze in Duitsland nauwelijks kennen: een Section-Control-Anlage. Voor wie wel heeft opgelet tijdens de Duitse les: dat is inderdaad een trajectcontrole.
In Duitsland kennen ze nauwelijks trajectcontroles. Dit heeft te maken met de privacyregels: je mag daar pas aan de slag met persoonsgegevens als iemand een overtreding heeft begaan. Maar op het moment dat iemand ‘incheckt’ bij een trajectcontrole, is er nog geen overtreding. Het is dus bijna onmogelijk om een trajectcontrole juridisch dicht te bakken in Duitsland.
Waar is de trajectcontrole precies?
Daarom is het heel spannend dat ze in de Pfändtunnel in Oostenrijk nu een trajectcontrole hebben geïnstalleerd. De controle is tijdelijk en controleert nu of iedereen zich netjes aan de lagere maximumsnelheid houdt. Momenteel zijn er werkzaamheden waardoor je in de tunnel maar 60 km/u mag rijden. In Oostenrijk gebruiken ze trouwens sinds 2003 al trajectcontroles, vooral bij werkzaamheden.
De Pfändertunnel is 6,7 kilometer lang en is onderdeel van de snelweg A14. Hij ligt in het westen van Oostenrijk, vlakbij Zwitserland en Duitsland dus. Leuk detail: De Pfändertunnel is de enige tunnel in Oostenrijk je geen Autobahnvignet voor hoeft te halen. Klinkt als een leuke besparing, maar je moet dus uitkijken dat je geen prent krijgt voor te hard rijden.
Lindau… bergenZ
Jou reactie wel dan kneus? Gewoon bek houwe
Does lief
Uit uw reactie begrijp ik dat u behoort tot de tokkies.
Nee geen tokkie maar een chronisch verongelijkte
Kan zijn dat u gelijk heeft. Maar in beide gevallen lijkt het er sterk op dat hij in plaats van hersenen chronisch ontstoken diarree tussen z’n oren heeft.
Ik reed laats in Duitsland zag ik daar een gedrogt voorbij vliegen op een bezem wie is zijn moeder kwijt????
De Pfändertunnel gaat van de Duitse grens (Lindau) naar het Oostenrijkse Bregens. Deze weg is normaal een 100 km weg. Als je vanuit Bregens naar Linda rijden door de tunnel moet je al oppassen want vaak na de tunnel is de snelheid al terug gebracht naar 80 km en vaak voor de grens staan de Oostenrijkers regelmatig te flitsen.
Waar is nou het grappige deel?
Ja de schrijver van dit artikel heeft waarschijnlijk zelf een binnenpretje. Ik heb mijn lachspieren ook in kunnen houden. Dit artikel gaat over trajectcontrole in Oostenrijk ipv Duitsland. Natuurlijk is het altijd fijn als je ergens van op de hoogte wordt gebracht wat je misschien zelf nog niet weet. Wat bedoeld de schrijver met “en dat is voor Nederlanders best grappig” ?
“Schrijver” van dit artikel? Waarschijnlijk eerder gebrek aan humor bij chatGPT
Vandaar dat ik jaren geleden in haacht ( tussen passau en wenen)€220.00 moest betalen aan de baan inspecteurs omdat bij deze tunnel geen GO box voor de maut had omdat ik recent een nieuwe vrachtwagen had gehad en de eerste rit in bregenz moest lossen.
Ja en? Het artikel gaat over een trajectcontrole, dus je reactie slaat nergens op.
Vergeet dan niet te vermelden dat je wel tol moet betalen voor de Felbertaurntunnel!
Waar is nou het grappige deel?
Hou toch allemaal je bek en begin allereerst eens goed Nederlands te schrijven.
@Snoopy, ‘Hou toch allemaal je bek’ is taaltechnisch niet juist. ‘Allemaal’ is meervoud, ‘je bek’ is enkelvoud.
Daarnaast: ‘hou’ komt van ‘houden’ (bek dichthouden). Als je echt in de gebiedende wijs wilt schrijven, gebruik dan ‘houd toch…’.
‘Houd toch allemaal jullie bek’ zou dan taaltechnisch beter zijn.
Voor de felbertauerntunnel (5km) tussen mittersill en matrei is ook geen vignet nodig. Tot afslag kufstein süd/felbertauernstrasse is geen vignet nodig.
Noord-west inderdaad. Noorden en westen spreken elkaar niet tegen
Is “onder” wellicht ten zuide
De Pfändertunnel bevindt in t westen in Vorarlberg bij Bregenz , niet in t noorden . Sat is net onder Passau richting Linz eyc.