
We wachten al ruim twee jaar op de aankondiging van Porsche dat ze de geweldige Vision Renndienst in productie gaan nemen, maar tot die tijd moeten we het doen met deze Volkswagen ID. Buzz in een retrojasje. Acht Porsche-dealers nemen het rode elektrische busje in gebruik om bijvoorbeeld in te zetten als shuttle.
Heb je geen idee wat het verhaal achter de rode Porsche-busjes is? In de jaren vijftig zet Porsche rode T1-busjes van Volkswagen in om de raceteams te ondersteunen. Bij de meeste races kom je de bekende busjes tegen, vaak met een raceauto direct achter de bus, of in een aanhanger. Soms staat de race-Porsche zelfs achterop de bus.

‘Dit is grijs, geen rood’, lezen we straks in de reacties | Foto: © Porsche
‘ls er de avond voor de beslissende race nog snel een versnellingsbak of een motor moet worden vervangen, vinden de technici de nodige reserveonderdelen in de grote laadruimte. Daarnaast dient de Bulli van tijd tot tijd ook als geïmproviseerd hotel voor de leden van het raceteam’, schrijft Porsche over de oude Renndienst T1’s.

Is dit nou dubbel parkeren? | Foto: © Porsche
De nieuwe elektrische ID. Buzz mag nu dienen als rijdende knipoog naar de Renndienst-busjes van weleer. Volgens Porsche is de auto in dezelfde kleur uitgevoerd als de oude busjes. Met de racerij heeft deze Buzz trouwens niet veel te maken, want hij komt bij Porsche-dealers te staan en zal niet ingezet worden er ondersteuning bij het circuit.
Dit is trouwens ook niet de Cargo-versie met een grote laadruimte, maar de passagiersversie. Dealers zullen hem gebruiken om mensen in te vervoeren bij bijvoorbeeld evenementen. Het is misschien een makkelijke link naar het verleden, maar als we heel eerlijk zijn, zouden wij onze ID. Buzz exact zo uitvoeren. Of misschien toch in Gulf-kleuren.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Enorm praktische Volkswagen met 340 pk kost ‘slechts’ 49.990 euro in Nederland

Bij het nieuwste bedrijfsbusje van VW heeft de kale instapper al 286 pk en 560 Nm

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Waarom Volkswagen voorlopig nog geen ID. Buzz-camper uitbrengt

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste
