We wachten al ruim twee jaar op de aankondiging van Porsche dat ze de geweldige Vision Renndienst in productie gaan nemen, maar tot die tijd moeten we het doen met deze Volkswagen ID. Buzz in een retrojasje. Acht Porsche-dealers nemen het rode elektrische busje in gebruik om bijvoorbeeld in te zetten als shuttle.

Heb je geen idee wat het verhaal achter de rode Porsche-busjes is? In de jaren vijftig zet Porsche rode T1-busjes van Volkswagen in om de raceteams te ondersteunen. Bij de meeste races kom je de bekende busjes tegen, vaak met een raceauto direct achter de bus, of in een aanhanger. Soms staat de race-Porsche zelfs achterop de bus.

‘Dit is grijs, geen rood’, lezen we straks in de reacties | Foto: © Porsche

‘ls er de avond voor de beslissende race nog snel een versnellingsbak of een motor moet worden vervangen, vinden de technici de nodige reserveonderdelen in de grote laadruimte. Daarnaast dient de Bulli van tijd tot tijd ook als geïmproviseerd hotel voor de leden van het raceteam’, schrijft Porsche over de oude Renndienst T1’s.

Is dit nou dubbel parkeren? | Foto: © Porsche

De nieuwe elektrische ID. Buzz mag nu dienen als rijdende knipoog naar de Renndienst-busjes van weleer. Volgens Porsche is de auto in dezelfde kleur uitgevoerd als de oude busjes. Met de racerij heeft deze Buzz trouwens niet veel te maken, want hij komt bij Porsche-dealers te staan en zal niet ingezet worden er ondersteuning bij het circuit.

Dit is trouwens ook niet de Cargo-versie met een grote laadruimte, maar de passagiersversie. Dealers zullen hem gebruiken om mensen in te vervoeren bij bijvoorbeeld evenementen. Het is misschien een makkelijke link naar het verleden, maar als we heel eerlijk zijn, zouden wij onze ID. Buzz exact zo uitvoeren. Of misschien toch in Gulf-kleuren.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)