
Vandaag is de Nederlandse prijs bekend gemaakt van de hybride Dacia Jogger 140. Geen nieuws waarvan je mond transformeert in een vliegenvanger, maar toch zorgt het voor een interessante vraag: is de hybride Dacia Jogger wel zijn geld waard als je hem vergelijkt met zijn gelijknamige model zonder elektromotor?
De prijs van de hybride Jogger is dus net geen 30.000 euro. Daarmee is hij duurder dan welke Jogger dan ook. De goedkoopste versie, de Essential, heeft een vanafprijs van 22.700 euro. Een stapje hoger en je vindt het Expression-model dat voor 24.700 euro gaat. De laatste Jogger met vijf stoelen is de Extreme die 25.700 euro kost. Er zijn ook nog twee zevenzitters die voor 25.700 euro en 26.700 euro gaan.
Teveel geld voor wat elektriciteit of is dat het waard?
Voor de elektromotor betaal je dus in ieder geval 2.950 euro wanneer je voor de duurste uitvoering gaat. Dat bedrag loopt op naar 6.950 euro wanneer je de basaalste versie kiest. Voor die laatste betekent dat, dat hij bijna één derde duurder wordt. En dan te bedenken dat de hybride Dacia Jogger er alleen in de Expression-uitvoering is met vijf zitplaatsen en Extreme-versie met zeven stoelen.
Dan nog houdt Dacia zich aan het imago om de goedkoopste te zijn, want een goedkopere zevenzitter met hybride aandrijving ga je niet zomaar tegenkomen. Daarnaast gebruikt Dacia de Clio E-Tech hybride motor die inmiddels zijn sporen heeft verdiend. Ook kun je het verschil terugverdienen met de zuinigere hybride motor. Dus wat denken we ervan? Investeren in hybride of nog maar even wachten?
Meer van TopGear


De goedkoopste camper is nu een Dacia Jogger (die minder kost dan een VW Polo)

Waarom de (goedkope) Dacia Jogger een briljante auto is

Is de Dacia Jogger veilig? Volgens de Euro NCAP niet

Dacia Jogger: 1e rij-indruk

Dacia Jogger is een nuchtere zevenzitter

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kosten

Voor minder dan 36.000 euro heb je nu al een nieuwe ‘camper’ met fabrieksgarantie

Auto’s en benzine gaan nu nog duurder worden in Nederland

Dacia Duster Hybrid 140 Extreme: gelukkig nog steeds knalhard plastic in het interieur (review)

De goedkoopste auto van Nederland is nog interessanter geworden door wijziging van belastingplan

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Voor minder dan 36.000 euro heb je nu al een nieuwe ‘camper’ met fabrieksgarantie

Dacia Duster Hybrid 140 Extreme: gelukkig nog steeds knalhard plastic in het interieur (review)

Is de Dacia Duster Extreme ruig genoeg voor de woestijn? (review)

Dacia Bigster heeft een enorme actieradius van 1.450 kilometer

De populairste auto in Europa van dit moment is niet wat je zou verwachten

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Is zo’n snelle Honda Civic Type R (FK2) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Dit type autoband ziet er cool uit, maar is altijd gevaarlijk (zelfs de duurdere merken)

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

Een van de slechtste auto’s ooit gebouwd gaat een comeback maken (en nu wil je ‘m wel)

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

Een andere reden om eventueel de hybride te kopen is, dat deze tot de eenvoudigere modelen een 4 cylinder motor heeft.
Er zijn zoveel redenen om dit gedrocht niet te willen kopen.
Voor 30k kan je ook een andere gezinsauto kopen: een Mercedes R-klasse, een behoorlijk nieuwe BMW 2-serie hybride, Audi Q5 hybride, Alfa Stelvio, Jaguar F-Pace, Land Rover Discovery Sport, Porsche Cayenne hybride, of dichter bij huis, een 1 jaar oude Renault Megane hybride. Minder afschrijving en 1000x meer plezier van elke kilometer die je rijdt.
Ohja, en het is ook niet de goedkoopste hybride 7-zitter. Je kan al een Prius Wagon krijgen voor minder dan 10k. Meer auto voor minder geld en nog nauwelijks afschrijving.