
Dit is best knap. De nieuwe Jaguar E-Pace oogt vrijwel identiek aan de auto die hij vervangt, maar onderhuids is het een compleet andere auto. Met ongetwijfeld veel moeite transplanteerde Jaguar de carrosserie van de E-Pace op het Premium Transverse Architecture-platform van de Range Rover Evoque en Discovery Sport. Waarom? Dat platform biedt plaats aan elektromotoren en accu’s. Bij het oude platform, dat de E-Pace deelde met de vorige Evoque, was daar geen plek voor.
En zo is er nu de Jaguar E-Pace P300e PHEV met in totaal 309 pk. Deze plug-in hybride combineert een 200 pk sterke 1,5-liter driecilinder op de vooras met een elektromotor op de achteras. Een volledig elektrische actieradius van 55 kilometer is mogelijk. Daarnaast zijn er diesels die met of zonder mild-hybridesysteem geleverd worden. Ook zijn er vier benzinemotoren, die allemaal een mild-hybridesysteem hebben. De krachtigste MHEV is een 2,0-liter benzinemotor met 300 pk. Iets dikkers dan een viercilinder kun je in de E-Pace dus niet krijgen.
Prijzen van de Jaguar E-Pace facelift
Wat er verder nieuw is? Niet veel. Jaguar monteerde een nieuwe grille, nieuwe led-lampen voor en achter en wijzigde de bumpers een beetje. Binnenin geeft het 11,4-inch Pivi Pro-scherm de informatie die je nodig hebt. De nieuwe klimaatregeling reinigt de lucht en er is een binnenspiegel met een schermpje. De goedkoopste E-Pace kost in Nederland 57.296 euro. Voor dat bedrag rij je de 2.0 met 160 pk. De duurste is de P300 MHEV met 300 pk: die kost je 89.427 euro, exclusief de nodige opties die je nog kunt aanvinken.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Wat is de beste crossover in het C-segment?

Jaguar E-Pace S D240 AWD

Jaguar E-Pace P300 R-Dynamic HSE

Toen Terry Grant een Jaguar door een kurkentrekker joeg

Jaguar E-Pace in 8 feiten

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Deze dure auto’s komen niet terug volgend jaar

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Dit is de populairste Volvo van dit moment, maar dan ruimer en goedkoper. Moet je dat willen? (review)

Skoda Elroq RS is heel erg snel, maar tegelijkertijd best wel traag

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Met dit tooltje van 15 euro voorkom je een reparatie van duizend euro (of meer) bij beruchte motoren
