
Dit is best knap. De nieuwe Jaguar E-Pace oogt vrijwel identiek aan de auto die hij vervangt, maar onderhuids is het een compleet andere auto. Met ongetwijfeld veel moeite transplanteerde Jaguar de carrosserie van de E-Pace op het Premium Transverse Architecture-platform van de Range Rover Evoque en Discovery Sport. Waarom? Dat platform biedt plaats aan elektromotoren en accu’s. Bij het oude platform, dat de E-Pace deelde met de vorige Evoque, was daar geen plek voor.
En zo is er nu de Jaguar E-Pace P300e PHEV met in totaal 309 pk. Deze plug-in hybride combineert een 200 pk sterke 1,5-liter driecilinder op de vooras met een elektromotor op de achteras. Een volledig elektrische actieradius van 55 kilometer is mogelijk. Daarnaast zijn er diesels die met of zonder mild-hybridesysteem geleverd worden. Ook zijn er vier benzinemotoren, die allemaal een mild-hybridesysteem hebben. De krachtigste MHEV is een 2,0-liter benzinemotor met 300 pk. Iets dikkers dan een viercilinder kun je in de E-Pace dus niet krijgen.
Prijzen van de Jaguar E-Pace facelift
Wat er verder nieuw is? Niet veel. Jaguar monteerde een nieuwe grille, nieuwe led-lampen voor en achter en wijzigde de bumpers een beetje. Binnenin geeft het 11,4-inch Pivi Pro-scherm de informatie die je nodig hebt. De nieuwe klimaatregeling reinigt de lucht en er is een binnenspiegel met een schermpje. De goedkoopste E-Pace kost in Nederland 57.296 euro. Voor dat bedrag rij je de 2.0 met 160 pk. De duurste is de P300 MHEV met 300 pk: die kost je 89.427 euro, exclusief de nodige opties die je nog kunt aanvinken.
Meer van TopGear


Wat is de beste crossover in het C-segment?

Jaguar E-Pace S D240 AWD

Jaguar E-Pace P300 R-Dynamic HSE

Toen Terry Grant een Jaguar door een kurkentrekker joeg

Jaguar E-Pace in 8 feiten

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

De populairste Mazda van het moment was verrassend oud (en nu is er een nieuwe)

Mitsubishi blijft grabbelen in de Renault-ton: dit is de nieuwe Grandis

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Audi belooft weer zo goed te worden als het vroeger was (en beter dan BMW en Mercedes)

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment
