
Dit is best knap. De nieuwe Jaguar E-Pace oogt vrijwel identiek aan de auto die hij vervangt, maar onderhuids is het een compleet andere auto. Met ongetwijfeld veel moeite transplanteerde Jaguar de carrosserie van de E-Pace op het Premium Transverse Architecture-platform van de Range Rover Evoque en Discovery Sport. Waarom? Dat platform biedt plaats aan elektromotoren en accu’s. Bij het oude platform, dat de E-Pace deelde met de vorige Evoque, was daar geen plek voor.
En zo is er nu de Jaguar E-Pace P300e PHEV met in totaal 309 pk. Deze plug-in hybride combineert een 200 pk sterke 1,5-liter driecilinder op de vooras met een elektromotor op de achteras. Een volledig elektrische actieradius van 55 kilometer is mogelijk. Daarnaast zijn er diesels die met of zonder mild-hybridesysteem geleverd worden. Ook zijn er vier benzinemotoren, die allemaal een mild-hybridesysteem hebben. De krachtigste MHEV is een 2,0-liter benzinemotor met 300 pk. Iets dikkers dan een viercilinder kun je in de E-Pace dus niet krijgen.
Prijzen van de Jaguar E-Pace facelift
Wat er verder nieuw is? Niet veel. Jaguar monteerde een nieuwe grille, nieuwe led-lampen voor en achter en wijzigde de bumpers een beetje. Binnenin geeft het 11,4-inch Pivi Pro-scherm de informatie die je nodig hebt. De nieuwe klimaatregeling reinigt de lucht en er is een binnenspiegel met een schermpje. De goedkoopste E-Pace kost in Nederland 57.296 euro. Voor dat bedrag rij je de 2.0 met 160 pk. De duurste is de P300 MHEV met 300 pk: die kost je 89.427 euro, exclusief de nodige opties die je nog kunt aanvinken.
Meer van TopGear


Wat is de beste crossover in het C-segment?

Jaguar E-Pace S D240 AWD

Jaguar E-Pace P300 R-Dynamic HSE

Toen Terry Grant een Jaguar door een kurkentrekker joeg

Jaguar E-Pace in 8 feiten

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Ken jij die schattige Lada Niva nog? Er is een nieuwe die 15.000 euro kost

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Opel heeft nu een auto met AWD die sneller is dan de legendarische Opel Calibra Turbo 4×4

Kia vernieuwt de Sportage, maar we vonden de oude neus eigenlijk mooier

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Hier ga jij volgende week in de file staan door de NAVO-top (ook buiten Den Haag is het drama)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Ken jij die schattige Lada Niva nog? Er is een nieuwe die 15.000 euro kost
