Jaguar E-Pace facelift is nieuwer dan hij oogt

Het welpje krijgt zelfs een geheel ander platform

Foto('s): JaguarJaguar E-Pace facelift 2020
Foto('s): JaguarZijkant Jaguar E-Pace facelift 2020
Foto('s): JaguarAchterkant Jaguar E-Pace facelift 2020
Foto('s): JaguarZijant Jaguar E-Pace facelift 2020
Foto('s): JaguarJaguar E-Pace facelift 2020
Foto('s): JaguarVoorkant en grille van de Jaguar E-Pace facelift 2020
Foto('s): JaguarInterieur en stuur Jaguar E-Pace facelift 2020
Foto('s): JaguarInterieur, pook en dashboard van de Jaguar E-Pace facelift 2020
Jaguar E-Pace facelift 2020
Zijkant Jaguar E-Pace facelift 2020
Achterkant Jaguar E-Pace facelift 2020
Zijant Jaguar E-Pace facelift 2020
Jaguar E-Pace facelift 2020
Voorkant en grille van de Jaguar E-Pace facelift 2020
Interieur en stuur Jaguar E-Pace facelift 2020
Interieur, pook en dashboard van de Jaguar E-Pace facelift 2020

Dit is best knap. De nieuwe Jaguar E-Pace oogt vrijwel identiek aan de auto die hij vervangt, maar onderhuids is het een compleet andere auto. Met ongetwijfeld veel moeite transplanteerde Jaguar de carrosserie van de E-Pace op het Premium Transverse Architecture-platform van de Range Rover Evoque en Discovery Sport. Waarom? Dat platform biedt plaats aan elektromotoren en accu’s. Bij het oude platform, dat de E-Pace deelde met de vorige Evoque, was daar geen plek voor.

En zo is er nu de Jaguar E-Pace P300e PHEV met in totaal 309 pk. Deze plug-in hybride combineert een 200 pk sterke 1,5-liter driecilinder op de vooras met een elektromotor op de achteras. Een volledig elektrische actieradius van 55 kilometer is mogelijk. Daarnaast zijn er diesels die met of zonder mild-hybridesysteem geleverd worden. Ook zijn er vier benzinemotoren, die allemaal een mild-hybridesysteem hebben. De krachtigste MHEV is een 2,0-liter benzinemotor met 300 pk. Iets dikkers dan een viercilinder kun je in de E-Pace dus niet krijgen.

Prijzen van de Jaguar E-Pace facelift

Wat er verder nieuw is? Niet veel. Jaguar monteerde een nieuwe grille, nieuwe led-lampen voor en achter en wijzigde de bumpers een beetje. Binnenin geeft het 11,4-inch Pivi Pro-scherm de informatie die je nodig hebt. De nieuwe klimaatregeling reinigt de lucht en er is een binnenspiegel met een schermpje. De goedkoopste E-Pace kost in Nederland 57.296 euro. Voor dat bedrag rij je de 2.0 met 160 pk. De duurste is de P300 MHEV met 300 pk: die kost je 89.427 euro, exclusief de nodige opties die je nog kunt aanvinken.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken