Het grote nieuws van de iets vernieuwde Jaguar I-Pace is dat hij nu kan 3-fase laden, maar voor mensen die last hebben van hooikoorts is er een beter nieuwtje. De elektrische SUV is nu voorzien van een nieuw luchtfiltratie-systeem, dat de lucht in de cabine volledig kan zuiveren voordat je instapt. Je bevindt je dan in een volledig pollenvrije I-Pace. Daarnaast installeert Jaguar een nieuw infotainmentsysteem dat zo makkelijk te bedienen moet zijn als een smartphone.

Wat is 3-fase laden?

Als niemand in jouw meterkast thuis gerommeld heeft, dan heb je 1-fase. Hierbij komt de bekende 230 volt uit het stopcontact en laad je (via een wallbox) met maximaal iets meer dan 7 kW. Als je auto bijna leeg was, duurt het meer dan twaalf uur om hem op te laden. Bij 3-fase stroom groeit het aantal volt naar 400 en de laadsnelheid naar 11 kW. Dit kun je thuis aan laten leggen door een elektricien. Leuker wordt het bij een snellaadstation onderweg: daar kun je met maximaal 100 kW stroom tappen. Na 15 minuten laden kom je al bijna 130 kilometer verder.

Specificaties Jaguar I-Pace in 2020

De actieradius van de I-Pace blijft hetzelfde. Wel blijft Jaguar constant de software updaten om de 90-kWh batterij maximaal te benutten, bijvoorbeeld met kennis uit de Formule E. Volgens Jaguar win je met elektrische auto’s geen races meer met aerodynamica of power, maar met slim batterijmanagement en goede software. De actieradius blijft 470 kilometer en het vermogen en koppel zijn nog steeds 400 pk en 696 Nm. De prijzen van de Jaguar I-Pace met 3-fase lader volgen binnenkort.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)