
Wist je dat een Jaguar XE eigenlijk niet eens heel veel duurder is dan een BMW 3-serie of een Audi A4? En met de huidige bijtellingsregels hebben alle auto’s toch 22 procent bijtelling. Dus waarom overweeg je niet eens wat anders? We zeggen niet dat je de Jaguar XE-facelift direct moet kopen – maar denk er gewoon eens over na.
Wat maakt de Jaguar XE bijzonder?
De Jaguar XE is een heel aardige keuze in het D-segment. Een auto waar je toch niet snel aan denkt, maar de moeite van het overwegen waard is. Het is immers wel een Jag. En met zijn nieuwe neus en bilpartij is het wederom een knappe verschijning. De meeste wijzigingen vind je in het interieur: de materialen zijn mooier en het stuur komt bijvoorbeeld uit de I-Pace. De binnenspiegel is nu een scherm.
Jaguar XE-facelift: de specificaties
De Jaguar XE is te bestellen met drie verschillende motoren. De twee benzinemotoren meten allebei 2,0 liter en leveren 250 of 300 pk. Die laatste sprint met vierwielaandrijving in 5,7 seconden naar de 100 km/u. De dieselmotor (D180) produceert 180 pk en 430 Nm. De carrosserie bestaat uit 75 procent aluminium en de auto weegt rond de 1.600 kilo (afhankelijk van de motor).
Jaguar XE: de prijs
De Jaguar XE-facelift is direct te bestellen voor minimaal 57.380 euro. Dan krijg je de P250-uitvoering met de 250 pk sterke benzinemotor. Led-koplampen zijn standaard, net als parkeersensoren en een achteruitrijcamera. Uiteraard kun je de prijs flink de hoogte in drukken met fijne pakketten zoals het Dynamic Handling Pack.
Jaguar XE-facelift: alternatieven
De Jaguar XE leeft zoals gezegd in het zwaarbevochten D-segment. Dat betekent dat hij het opneemt tegen bekende namen als de BMW 3-serie, de Audi A4 en de Mercedes C-klasse. Vergeet ook de Lexus IS en de Volvo S60 niet. Of wat dacht je van de Alfa Romeo Giulia? Je hoor het al: de Jaguar XE mag flink aan de bak om hartjes te winnen.


Jaguar geeft XE en XF een update

Audi quattro vs BMW xDrive vs Jaguar AWD

Jaguar XE P300 AWD R-Dynamic S

De Jaguar XE Project 8 Touring is zijn spoiler kwijt

De snelste Jaguars van dit moment

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

De Hyundai Ioniq 6 N is sneller dan de BMW M3 en misschien nog wel leuker ook

Is de nieuwe Mazda 6e eindelijk een goede elektrische auto van Mazda? (review)

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

Boze Duitser rijdt expres mobiele flitser omver (en dat wordt nog veel duurder dan een boete)

Zustermerk van Volvo komt met spotgoedkope camper (die een beetje lijkt op de Multipla)

De privécollectie van de baas van Bugatti is niet wat je zou verwachten

Bij dit Funda-huis parkeer je je auto gewoon in je werkkamer

Nooit meer stoeprandschade: dit is de ‘eerste onverwoestbare velg ter wereld’
