
Wist je dat een Jaguar XE eigenlijk niet eens heel veel duurder is dan een BMW 3-serie of een Audi A4? En met de huidige bijtellingsregels hebben alle auto’s toch 22 procent bijtelling. Dus waarom overweeg je niet eens wat anders? We zeggen niet dat je de Jaguar XE-facelift direct moet kopen – maar denk er gewoon eens over na.
Wat maakt de Jaguar XE bijzonder?
De Jaguar XE is een heel aardige keuze in het D-segment. Een auto waar je toch niet snel aan denkt, maar de moeite van het overwegen waard is. Het is immers wel een Jag. En met zijn nieuwe neus en bilpartij is het wederom een knappe verschijning. De meeste wijzigingen vind je in het interieur: de materialen zijn mooier en het stuur komt bijvoorbeeld uit de I-Pace. De binnenspiegel is nu een scherm.
Jaguar XE-facelift: de specificaties
De Jaguar XE is te bestellen met drie verschillende motoren. De twee benzinemotoren meten allebei 2,0 liter en leveren 250 of 300 pk. Die laatste sprint met vierwielaandrijving in 5,7 seconden naar de 100 km/u. De dieselmotor (D180) produceert 180 pk en 430 Nm. De carrosserie bestaat uit 75 procent aluminium en de auto weegt rond de 1.600 kilo (afhankelijk van de motor).
Jaguar XE: de prijs
De Jaguar XE-facelift is direct te bestellen voor minimaal 57.380 euro. Dan krijg je de P250-uitvoering met de 250 pk sterke benzinemotor. Led-koplampen zijn standaard, net als parkeersensoren en een achteruitrijcamera. Uiteraard kun je de prijs flink de hoogte in drukken met fijne pakketten zoals het Dynamic Handling Pack.
Jaguar XE-facelift: alternatieven
De Jaguar XE leeft zoals gezegd in het zwaarbevochten D-segment. Dat betekent dat hij het opneemt tegen bekende namen als de BMW 3-serie, de Audi A4 en de Mercedes C-klasse. Vergeet ook de Lexus IS en de Volvo S60 niet. Of wat dacht je van de Alfa Romeo Giulia? Je hoor het al: de Jaguar XE mag flink aan de bak om hartjes te winnen.


Jaguar geeft XE en XF een update

Audi quattro vs BMW xDrive vs Jaguar AWD

Jaguar XE P300 AWD R-Dynamic S

De Jaguar XE Project 8 Touring is zijn spoiler kwijt

De snelste Jaguars van dit moment

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Chinese ‘Porsche-killer’ jokt over dure optie, klanten weer boos

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het
