
Wist je dat een Jaguar XE eigenlijk niet eens heel veel duurder is dan een BMW 3-serie of een Audi A4? En met de huidige bijtellingsregels hebben alle auto’s toch 22 procent bijtelling. Dus waarom overweeg je niet eens wat anders? We zeggen niet dat je de Jaguar XE-facelift direct moet kopen – maar denk er gewoon eens over na.
Wat maakt de Jaguar XE bijzonder?
De Jaguar XE is een heel aardige keuze in het D-segment. Een auto waar je toch niet snel aan denkt, maar de moeite van het overwegen waard is. Het is immers wel een Jag. En met zijn nieuwe neus en bilpartij is het wederom een knappe verschijning. De meeste wijzigingen vind je in het interieur: de materialen zijn mooier en het stuur komt bijvoorbeeld uit de I-Pace. De binnenspiegel is nu een scherm.
Jaguar XE-facelift: de specificaties
De Jaguar XE is te bestellen met drie verschillende motoren. De twee benzinemotoren meten allebei 2,0 liter en leveren 250 of 300 pk. Die laatste sprint met vierwielaandrijving in 5,7 seconden naar de 100 km/u. De dieselmotor (D180) produceert 180 pk en 430 Nm. De carrosserie bestaat uit 75 procent aluminium en de auto weegt rond de 1.600 kilo (afhankelijk van de motor).
Jaguar XE: de prijs
De Jaguar XE-facelift is direct te bestellen voor minimaal 57.380 euro. Dan krijg je de P250-uitvoering met de 250 pk sterke benzinemotor. Led-koplampen zijn standaard, net als parkeersensoren en een achteruitrijcamera. Uiteraard kun je de prijs flink de hoogte in drukken met fijne pakketten zoals het Dynamic Handling Pack.
Jaguar XE-facelift: alternatieven
De Jaguar XE leeft zoals gezegd in het zwaarbevochten D-segment. Dat betekent dat hij het opneemt tegen bekende namen als de BMW 3-serie, de Audi A4 en de Mercedes C-klasse. Vergeet ook de Lexus IS en de Volvo S60 niet. Of wat dacht je van de Alfa Romeo Giulia? Je hoor het al: de Jaguar XE mag flink aan de bak om hartjes te winnen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.


Jaguar geeft XE en XF een update

Audi quattro vs BMW xDrive vs Jaguar AWD

Jaguar XE P300 AWD R-Dynamic S

De Jaguar XE Project 8 Touring is zijn spoiler kwijt

De snelste Jaguars van dit moment

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

TWR Supercat: wij rijden de twaalfcilinder mét supercharger

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Deze dure auto’s komen niet terug volgend jaar

Jaguar 00 is de eerste Jag nieuwe stijl sinds de bijzondere reclame

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Het achterlicht van de nieuwe Tesla Model Y is de eerste in zijn soort – dit maakt het zo bijzonder

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Zo zou de betaalbare Lightyear 2 eruit hebben gezien als de Nederlandse autobouwer niet failliet was gegaan

Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

De TopGear Aston Martin Special is uit!

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Is het verstandig om om zo’n veel goedkopere occasion met een ’tik in de motor’ te kopen?

Er is geen personeel – waarom gaan sommige onbemande tankstations toch dicht na 23:00 uur?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro
