
Wist je dat een Jaguar XE eigenlijk niet eens heel veel duurder is dan een BMW 3-serie of een Audi A4? En met de huidige bijtellingsregels hebben alle auto’s toch 22 procent bijtelling. Dus waarom overweeg je niet eens wat anders? We zeggen niet dat je de Jaguar XE-facelift direct moet kopen – maar denk er gewoon eens over na.
Wat maakt de Jaguar XE bijzonder?
De Jaguar XE is een heel aardige keuze in het D-segment. Een auto waar je toch niet snel aan denkt, maar de moeite van het overwegen waard is. Het is immers wel een Jag. En met zijn nieuwe neus en bilpartij is het wederom een knappe verschijning. De meeste wijzigingen vind je in het interieur: de materialen zijn mooier en het stuur komt bijvoorbeeld uit de I-Pace. De binnenspiegel is nu een scherm.
Jaguar XE-facelift: de specificaties
De Jaguar XE is te bestellen met drie verschillende motoren. De twee benzinemotoren meten allebei 2,0 liter en leveren 250 of 300 pk. Die laatste sprint met vierwielaandrijving in 5,7 seconden naar de 100 km/u. De dieselmotor (D180) produceert 180 pk en 430 Nm. De carrosserie bestaat uit 75 procent aluminium en de auto weegt rond de 1.600 kilo (afhankelijk van de motor).
Jaguar XE: de prijs
De Jaguar XE-facelift is direct te bestellen voor minimaal 57.380 euro. Dan krijg je de P250-uitvoering met de 250 pk sterke benzinemotor. Led-koplampen zijn standaard, net als parkeersensoren en een achteruitrijcamera. Uiteraard kun je de prijs flink de hoogte in drukken met fijne pakketten zoals het Dynamic Handling Pack.
Jaguar XE-facelift: alternatieven
De Jaguar XE leeft zoals gezegd in het zwaarbevochten D-segment. Dat betekent dat hij het opneemt tegen bekende namen als de BMW 3-serie, de Audi A4 en de Mercedes C-klasse. Vergeet ook de Lexus IS en de Volvo S60 niet. Of wat dacht je van de Alfa Romeo Giulia? Je hoor het al: de Jaguar XE mag flink aan de bak om hartjes te winnen.


Jaguar geeft XE en XF een update

Audi quattro vs BMW xDrive vs Jaguar AWD

Jaguar XE P300 AWD R-Dynamic S

De Jaguar XE Project 8 Touring is zijn spoiler kwijt

De snelste Jaguars van dit moment

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Er is een goede reden om deze Lexus IS te kopen en geen Mercedes-AMG of BMW M

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De VW Passat met W8-motor begint heel betaalbaar te worden in Nederland

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
