
‘Wanneer je in Rome bent, doe dan als de Romeinen’, luidt het slecht vertaalde gezegde. En wat is er nu passender dan in een Fiat 500 Jolly door de Italiaanse steden toeren? We snappen het echter als je de oude techniek van de kleine rakkertjes niet vertrouwt. Ook daar is een oplossing voor, in de vorm van elektrotechniek.
Garage Italia bouwde een rits elektrische Fiat 500 Jolly’s (ook wel Spiaggina genoemd) en Hertz absorbeerde ze in ‘Selezione Italia’, een speciale collectie met Italiaanse auto’s die iets meer moeten doen dan alleen van A naar B rijden. Hier kun je bijvoorbeeld ook een Giulia Quadrifoglio huren of een Abarth 595. De kleine Fiat 500 Jolly rijdt maximaal 120 kilometer op één acculading.
Je kunt de Fiat 500 Jolly’s huren bij Hertz in de Italiaanse steden Florence, Milaan, Rome en Venetië. Het is de perfecte toevoeging aan je vakantie in Italië. Ze zijn leverbaar in geel, blauw en in een tricolore-uitdossing. Voor de prijs moet je eventjes bellen met Hertz. Oh, en je moet 25 jaar of ouder zijn.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear




Deze Fiat 500ec Designio kijkt nog bozer dan de Abarth 500e



Deze gerestaureerde Fiat 500 is een ode aan een Abarth die ooit zes snelheidsrecords brak



Fiat 500X Yacht Club Capri review: Is ie de forse prijs waard?


Hoe verhoudt de oude Fiat 500 uit 1964 zich tot de nieuwe elektrische Fiat 500?


De Fiat 500e 3+1 La Prima is verleidelijk, maar heeft één probleempje




Deze originele Fiat 500 met Hayabusa gaat tot 11.000 tpm



Deze Fiat 500ec Designio kijkt nog bozer dan de Abarth 500e



Deze gerestaureerde Fiat 500 is een ode aan een Abarth die ooit zes snelheidsrecords brak



Fiat 500X Yacht Club Capri review: Is ie de forse prijs waard?


Er staan geen (echte) Fiat Multipla’s meer te koop in Nederland


Dit geweldige gedrocht is een Fiat Multipla met 1.000 pk (van 1 miljoen euro?)


Gecondoleerd: De Volkswagen Up is definitief dood, ook de normale versies


Welke Mini is leuker om te rijden: de nieuwe Electric of de oude Cooper?


Helaas: De Volkswagen Up GTI is geschrapt en komt nooit meer terug




Deze originele Fiat 500 met Hayabusa gaat tot 11.000 tpm


Zo klinkt het ‘motorgeluid’ van de elektrische Abarth 500e


De eerste elektrische Abarth krijgt 154 pk en heeft vanbuiten een speaker met motorgeluid


Alfa Romeo C43: Dit is de F1-auto van Bottas en Zhou voor 2023


Lamborghini Invencible en Auténtica zijn de laatste V12’s zonder hybride


De Bizzarrini Giotto is een Italiaanse supercar zoals die zou moeten zijn


Lamborghini gaat de komende zes jaar geen elektrische supercar maken


Ferrari 296 GTS review: Is de 296 als cabrio net zo fenomenaal?


Carlos Sainz Jr. vervangt na 10 jaar zijn Golf GTI door een Ferrari 812 Competizione


Zelfs met een volle accu zijn PHEV helemaal niet zo groen, blijkt uit onderzoek


Vrachtwagens in Duitsland mogen geen snelle bocht naar rechts meer maken (maar wel naar links)


BMW X5 en X6 krijgen een facelift, dit is er vernieuwd


Hennessey geeft Chevrolet Corvette C8 een supercharger en meer dan 700 pk


Ford werkt aan een speciale modus voor drive-in bioscopen


Reacties