Een pasta carbonara is pas een pasta carbonara als je hem maakt met eidooiers, pecorino kaas en guanciale spekjes. En waag het eens een andere pasta dan spaghetti te gebruiken. Hetzelfde kun je zeggen over Jeep en vierwielaandrijving. De Avenger was met zijn voorwielaandrijving nog geen échte Jeep. Daar komt nu verandering in met de Jeep Avenger 4xe.
Jeep liet de Avenger in 2022 voor het eerst zien in zijn elektrische vorm. Vorig jaar kregen we in Nederland ook de benzineversie. Vorige maand kwam er een update en een derde aandrijfoptie: de mild-hybride Avenger. Met deze 4xe is er dus ook een vierwielaangedreven Avenger. Wat wel vreemd is: anderen Jeeps met de 4xe-badge zijn PHEV’s, maar deze Avenger is een mild-hybride.
Helaas is er nog geen foto’s van de nieuwe uitvoering. We krijgen alleen de schets hierboven van de Avenger 4xe die in de modder speelt te zien. De voorbumper lijkt hierbij wat te zijn bijgepunt – mede dankzij de groene accenten – en er zijn dakrails, maar verder lijkt er weinig te zijn veranderd aan het ontwerp.
Specificaties van Jeep Avenger 4xe
Een 136 pk sterkste verbrandingsmotor (36 pk sterker dan die in de benzine-Avenger en E-Hybrid) is gekoppeld aan twee elektromotoren die ieder 29 pk meebrengen naar beide assen. De power gaat via een zestraps automaat met dubbele koppeling. Dankzij het 48 volt mild-hybride systeem kun je volledig elektrische rijden als je rustig aan doet.
Aan het einde van 2024 kun je er eentje bestellen bij Jeep. De prijzen van de Avenger 4xe houdt Jeep nog even geheim. Je bent nu tenminste 29.698 euro (24.000 euro in België) kwijt voor de benzineversie van de Avenger. De hybride versie met voorwielaandrijving gaat voor tenminste 32.700 euro (26.000 euro in België) en de EV voor 38.500 euro (37.500 euro in België).
Reacties