
Een pasta carbonara is pas een pasta carbonara als je hem maakt met eidooiers, pecorino kaas en guanciale spekjes. En waag het eens een andere pasta dan spaghetti te gebruiken. Hetzelfde kun je zeggen over Jeep en vierwielaandrijving. De Avenger was met zijn voorwielaandrijving nog geen échte Jeep. Daar komt nu verandering in met de Jeep Avenger 4xe.
Jeep liet de Avenger in 2022 voor het eerst zien in zijn elektrische vorm. Vorig jaar kregen we in Nederland ook de benzineversie. Vorige maand kwam er een update en een derde aandrijfoptie: de mild-hybride Avenger. Met deze 4xe is er dus ook een vierwielaangedreven Avenger. Wat wel vreemd is: anderen Jeeps met de 4xe-badge zijn PHEV’s, maar deze Avenger is een mild-hybride.
Helaas is er nog geen foto’s van de nieuwe uitvoering. We krijgen alleen de schets hierboven van de Avenger 4xe die in de modder speelt te zien. De voorbumper lijkt hierbij wat te zijn bijgepunt – mede dankzij de groene accenten – en er zijn dakrails, maar verder lijkt er weinig te zijn veranderd aan het ontwerp.
Specificaties van Jeep Avenger 4xe
Een 136 pk sterkste verbrandingsmotor (36 pk sterker dan die in de benzine-Avenger en E-Hybrid) is gekoppeld aan twee elektromotoren die ieder 29 pk meebrengen naar beide assen. De power gaat via een zestraps automaat met dubbele koppeling. Dankzij het 48 volt mild-hybride systeem kun je volledig elektrische rijden als je rustig aan doet.
Aan het einde van 2024 kun je er eentje bestellen bij Jeep. De prijzen van de Avenger 4xe houdt Jeep nog even geheim. Je bent nu tenminste 29.698 euro (24.000 euro in België) kwijt voor de benzineversie van de Avenger. De hybride versie met voorwielaandrijving gaat voor tenminste 32.700 euro (26.000 euro in België) en de EV voor 38.500 euro (37.500 euro in België).
Meer van TopGear


Jeep Avenger e-Hybrid review: Moet je er de volledig elektrische Avenger voor laten staan?

Dankzij deze nieuwe 4xe is de Avenger nu een échte Jeep

Wat is de beste elektrische stadsauto? De Jeep Avenger of de Citroën Ami?

Waarom de Jeep Avenger onze Elektrische auto van het Jaar 2023 is

Jeep Avenger review: Hoe bevalt de eerste volledig elektrische Jeep?

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Jeep Renegade e-Hybrid review: slechter dan de Avenger, maar toch zouden we ‘m kiezen

Jeep Avenger e-Hybrid review: Moet je er de volledig elektrische Avenger voor laten staan?

Jeep werkt aan een burnout-modus voor de voorwielen (en dat heeft een praktische reden)

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Is de nieuwe Porsche 911 Dakar net zo extreem als de Porsche 953?

Oude Ford Mustang Fastback wordt omgebouwd tot offroader

Zo zou de Maserati MC20 eruitzien als er een Dakar-versie van werd gebouwd

De Porsche 911 996 offroader van Kalmar is een goedkopere 911 Dakar

Met de F-150 Lightning Switchgear laat Ford zien dat loodzware EV’s prima kunnen vliegen

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Opel heeft nu een auto met AWD die sneller is dan de legendarische Opel Calibra Turbo 4×4

Kia vernieuwt de Sportage, maar we vonden de oude neus eigenlijk mooier

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Wereldwijd zijn er nog geen 25 mensen die deze briljante auto willen bestellen

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)
