Jeep Quicksand is een Wrangler-hotrod

Een hotrod bouwen van een Jeep Wrangler? Waarom ook niet? Dit is de Jeep Quicksand

jeep quicksand wrangler hotrod
jeep quicksand wrangler hotrod
jeep quicksand wrangler hotrod
jeep quicksand wrangler hotrod
jeep quicksand wrangler hotrod
jeep quicksand wrangler hotrod
jeep quicksand wrangler hotrod
jeep quicksand wrangler hotrod
jeep quicksand wrangler hotrod
jeep quicksand wrangler hotrod
jeep quicksand wrangler hotrod
jeep quicksand wrangler hotrod
jeep quicksand wrangler hotrod
jeep quicksand wrangler hotrod
jeep quicksand wrangler hotrod
jeep quicksand wrangler hotrod
jeep quicksand wrangler hotrod
jeep quicksand wrangler hotrod
jeep quicksand wrangler hotrod
jeep quicksand wrangler hotrod
jeep quicksand wrangler hotrod
jeep quicksand wrangler hotrod
jeep quicksand wrangler hotrod
jeep quicksand wrangler hotrod
jeep quicksand wrangler hotrod
jeep quicksand wrangler hotrod

Elk jaar verzamelt een stel modderliefhebbers zich voor de Annual Moab Easter Jeep Safari. Ter ere van deze offroad-meeting bouwt Jeep een rits conceptmodellen, waarvan de meeste voor ons buitenstaanders niet echt de moeite zijn. Af en toe komen ze echter met iets briljants op de proppen. Zoals deze Jeep Quicksand: een hotrod met een forse V8, op basis van de Jeep Wrangler.

Bovenop de Mopar 392 Hemi-motor prijken acht dikke kelken. De cilinderinhoud bedraagt 6,4 liter (392 kubieke inch, vandaar) en het vermogen loopt tegen de 500 pk. Met een heuse trompet als uitlaat is de Jeep Quicksand bij uitstek geschikt voor mensen die graag hun trommelvliezen tot het uiterste oprekken.

En wat is er verder anders aan de Jeep Quicksand?

Jeep rekte de wielbasis van de Wrangler uit en trimde de carrosseriedelen. Het dak werd bijgepunt voor de ‘chopped look’. In de tank voorop zit een lier verstopt. Een rolkooi geeft een illusie van veiligheid; het gebrek aan hoofdsteunen of degelijke gordels compenseert dit weer. Van achter bekeken zou je de Quicksand kunnen aanzien voor de lang verloren broer van een Volkswagen-buggy.

De naam Jeep Quicksand verraadt al waar deze hotrod voor bestemd is: de grote zandbak. De banden meten 32 en 37 inch (voor en achter) en zijn bij uitstek geschikt om zand en modder meters hoog te gooien. Of we er eentje willen? Nou, als je het aanbiedt.

De Quicksand is overigens niet de allergekste Wrangler die Jeep ooit bouwde. Die titel gaat nog altijd naar de Jeep Wrangler Trailcat.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws