
Toen Henrik Fisker de eerste productie-plug-in hybride uitbracht, had hij nooit kunnen voorspellen hoe zijn product er nu bij zou staan. Toen was het nog een Amerikaanse auto van een Deense ontwerper. Nu is het het bedrijf in Chinese handen, komt de motor uit Duitsland, wordt de auto nog altijd in Amerika gebouwd maar worden andere modellen van Karma door Italianen ontworpen.
Een mengelmoesje, die Karma Revero GT. Maakt ook niet uit, als de auto er maar beter van wordt. De 2,0-liter motor van General Motors wordt gedumpt voor de 1,5-liter driecilinder uit de BMW i8. De nieuwe 28-kWh accu zorgt voor 100 kilometer actieradius, bijna een verdubbeling. Door nog een hoop andere veranderingen weegt de Karma Revero GT nu geen 2.452 kilo, maar 2.290 kilo.
De twee elektromotoren produceren nu 535 pk en 746 Nm koppel. Het sprintje naar de 100 km/u duurt bijna een seconde korter: iets meer dan 4,5 seconden. Er komt nog een snellere versie (de Revero GTS) die het nog iets rapper doet.
De fabriek in Amerika moet 12.000 tot 13.000 Karma Revero GT’s per jaar gaan produceren. De prijs is nog niet bekend. Helaas (gelukkig?) hebben we in Nederland geen belastingvoordeel meer voor plug-in hybrides. Verwacht niet dat de prijzen onder de 100.000 euro duiken.
Meer van TopGear


Nieuwe Karma Revero heeft de motor van de BMW i8

De Karma Revero komt je hersenen opeten

Karma Revero: de wederopstanding

Je kunt nu ineens auto’s kopen van Fisker én Karma – hoe zit dat precies?

Karma (wat dus losstaat van Fisker) onthult een supercar met 1.000 pk

Karma SC2: denkbeeldige aartsrivaal van de Tesla Roadster

Karma Revero GTS verliest neppe pijpen

Nieuwe Karma Revero heeft de motor van de BMW i8

De Karma Revero komt je hersenen opeten

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Veel mensen denken nog dat je in dit land overal onnodig links mag rijden, maar dat is niet zo

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

De op-een-na grootste automarkt ter wereld doet niet meer aan uitstootregels, en dat is slecht nieuws voor Tesla

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Geen maximumsnelheid in Nederland? Dat kan prima, volgens dit onderzoek

Helemaal zelfstandig rijdende vrachtwagens lopen tegen een grappig probleem aan in de VS

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

Pas op: op deze dag is de volgende week de beruchte Flitsmarathon in Nederland (én de rest van Europa)

In deze Europese vakantiestreken zijn flitspalen vanaf nu uitgeschakeld – dit is waarom
