Karma Revero GT is nu echt een modderbloedje

De Fisker Karma leeft nog altijd

Toen Henrik Fisker de eerste productie-plug-in hybride uitbracht, had hij nooit kunnen voorspellen hoe zijn product er nu bij zou staan. Toen was het nog een Amerikaanse auto van een Deense ontwerper. Nu is het het bedrijf in Chinese handen, komt de motor uit Duitsland, wordt de auto nog altijd in Amerika gebouwd maar worden andere modellen van Karma door Italianen ontworpen.

Een mengelmoesje, die Karma Revero GT. Maakt ook niet uit, als de auto er maar beter van wordt. De 2,0-liter motor van General Motors wordt gedumpt voor de 1,5-liter driecilinder uit de BMW i8. De nieuwe 28-kWh accu zorgt voor 100 kilometer actieradius, bijna een verdubbeling. Door nog een hoop andere veranderingen weegt de Karma Revero GT nu geen 2.452 kilo, maar 2.290 kilo.

De twee elektromotoren produceren nu 535 pk en 746 Nm koppel. Het sprintje naar de 100 km/u duurt bijna een seconde korter: iets meer dan 4,5 seconden. Er komt nog een snellere versie (de Revero GTS) die het nog iets rapper doet.

De fabriek in Amerika moet 12.000 tot 13.000 Karma Revero GT’s per jaar gaan produceren. De prijs is nog niet bekend. Helaas (gelukkig?) hebben we in Nederland geen belastingvoordeel meer voor plug-in hybrides. Verwacht niet dat de prijzen onder de 100.000 euro duiken.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws