
Toen Henrik Fisker de eerste productie-plug-in hybride uitbracht, had hij nooit kunnen voorspellen hoe zijn product er nu bij zou staan. Toen was het nog een Amerikaanse auto van een Deense ontwerper. Nu is het het bedrijf in Chinese handen, komt de motor uit Duitsland, wordt de auto nog altijd in Amerika gebouwd maar worden andere modellen van Karma door Italianen ontworpen.
Een mengelmoesje, die Karma Revero GT. Maakt ook niet uit, als de auto er maar beter van wordt. De 2,0-liter motor van General Motors wordt gedumpt voor de 1,5-liter driecilinder uit de BMW i8. De nieuwe 28-kWh accu zorgt voor 100 kilometer actieradius, bijna een verdubbeling. Door nog een hoop andere veranderingen weegt de Karma Revero GT nu geen 2.452 kilo, maar 2.290 kilo.
De twee elektromotoren produceren nu 535 pk en 746 Nm koppel. Het sprintje naar de 100 km/u duurt bijna een seconde korter: iets meer dan 4,5 seconden. Er komt nog een snellere versie (de Revero GTS) die het nog iets rapper doet.
De fabriek in Amerika moet 12.000 tot 13.000 Karma Revero GT’s per jaar gaan produceren. De prijs is nog niet bekend. Helaas (gelukkig?) hebben we in Nederland geen belastingvoordeel meer voor plug-in hybrides. Verwacht niet dat de prijzen onder de 100.000 euro duiken.
Meer van TopGear


Nieuwe Karma Revero heeft de motor van de BMW i8

De Karma Revero komt je hersenen opeten

Karma Revero: de wederopstanding

Je kunt nu ineens auto’s kopen van Fisker én Karma – hoe zit dat precies?

Karma (wat dus losstaat van Fisker) onthult een supercar met 1.000 pk

Karma SC2: denkbeeldige aartsrivaal van de Tesla Roadster

Karma Revero GTS verliest neppe pijpen

Nieuwe Karma Revero heeft de motor van de BMW i8

De Karma Revero komt je hersenen opeten

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Vanwege dit kleine onderdeeltje krijgen honderdduizenden Nissan-eigenaren mogelijk een nieuwe motor

Deze bijzondere auto hoort niet in Nederland te zijn, en toch staat er eentje te koop

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is deze elektrische Nissan R32 Skyline GT-R briljant of heiligschennis?

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Chinese auto’s verkopen voor geen meter in Nederland, behalve als ze één bijzondere toevoeging hebben

Hoe lang mag je links blijven plakken voordat het onnodig linksrijden is?
