Karma SC2: denkbeeldige aartsrivaal van de Tesla Roadster

Een EV met 1.100 pk die van 0 naar 100 gaat in minder dan 1,9 seconden

Karma SC2 Concept
Karma SC2 Concept
Karma SC2 Concept
Karma SC2 Concept
Karma SC2 Concept
Karma SC2 Concept
Karma SC2 Concept
Karma SC2 Concept
Karma SC2 Concept
Karma SC2 Concept
Karma SC2 Concept
Karma SC2 Concept
Karma SC2 Concept
Karma SC2 Concept
Karma SC2 Concept
Karma SC2 Concept
Karma SC2 Concept
Karma SC2 Concept
Karma SC2 Concept
Karma SC2 Concept
Karma SC2 Concept
Karma SC2 Concept

Nog maar een elektrisch studiemodel doen met veel te veel vermogen en weinig toekomstperspectief? Pak aan, de Karma SC2.  Het gecombineerde vermogen van twee elektromotoren ligt op 1.100 pk en 14.000 Nm en van 0 naar 96 gaat ie in minder dan 1,9 seconden. Dat brengt hem in het territorium van de Aspark Owl en de Tesla Roadster, al moet je niet zomaar verwachten dat deze auto in productie gaat. Karma noemt het concept niet voor niets een ‘expressie van de toekomst van het bedrijf en onze producten’. Dat kan dus een hoop kanten op.

Het Karma SC2 concept breekt met het design van Fisker

Karma Automotive is de nieuwe naam van het bedrijf Fisker Automotive. Na het creëren van de Fisker Karma ging het bedrijf failliet. Het werd toen gekocht door het Chinese bedrijf Wanxiang, dat het bedrijf omdoopte tot Karma Automotive en het model tot Revero. Die auto verschilde qua design eigenlijk nauwelijks van de Fisker Karma, maar zat technologisch gezien wel beter in elkaar. En nu komt het bedrijf met het Karma SC2 concept. ‘Karma’s SC2 is een voorbode van onze toekomst als een bedrijf dat zich op technologie focust. Meer dan dat, het geeft ook een eerste blik op onze toekomstige ontwerpstijl’, zegt CEO van Karma Automotive Dr. Lance Zhou. In de conceptauto liggen aan de voor-en-achterkant elektromotoren die 800 kW leveren en hij heeft een actieradius van meer dan 560 kilometer.

Een mooi voorbeeld van de technologische vooruitgang van Karma is de Drive and Play-functie die te vinden is in de SC2. Met deze functie kunnen bestuurders van de auto hun eerdere ritten herleven in een simulatie. Dit dankzij een hoge-resolutiecamera die onder de voorruit hangt en ‘frequency-modulated continuous wave’-sensoren. De camera’s en sensoren leggen jouw auto vast tijdens het rijden en zo wordt er een 3D-model gecreëerd. De technologie van Karma neemt de gehele rit op: de bochten, het remmen, het versnellen, lichtsimulatie, geluiden, luchttemperatuur en de playlist die je aan hebt staan. Zo kun je achteraf je ritje herbeleven en eventueel delen met anderen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws