Meneer Fisker vond het idee van een auto zonder een enkele zweem van uitlaten blijkbaar iets te spannend. Want toen hij de Fisker Karma tekende, plaatste hij in de achterbumper twee zilverkleurige doppen. Tijdens de facelift van de Karma Revero eerder dit jaar veranderden de doppen in een chroomstrip over de breedte van de bumper. De nieuwe performance-versie van de plug-in hybride, de Karma Revero GTS, krijgt een strakke achterbumper zonder neppe uitlaten, maar met een kleine diffuser en meer performance uit de elektromotoren.

Het koppel van de volledig elektrische aandrijflijn groeit naar 860 Nm, een toename van bijna 115 Nm. Het aantal paarden blijft gelijk op 536 pk. De 0-96-tijd slinkt met een 0,6 seconden naar 3,9 seconden. Dat is ongeveer zo snel als een BMW M4 CS. De topsnelheid is 210 km/u. Een driecilindermotor van BMW laadt de accu’s bij en bij een volle accu slaat de motor pas na zo’n 130 kilometer aan. De actieradius inclusief het tankje benzine is 580 kilometer.

De Nederlandse prijzen van de Karma Revero GTS zijn niet bekend. In Amerika kost ie 149.950 dollar, omgerekend zo’n 135.000 euro. Hier komt de Belastingdienst nog even innen. Of de Karma überhaupt naar Nederland komt, is ook nog niet bekend. Zakelijk rijders kunnen in ieder geval niet profiteren van belastingvoordelen zoals bij de introductie van de eerste Fisker Karma, tegenwoordig moeten bestuurders van PHEV’s ook de volle mep betalen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)