
In 1994 had een jongeman genaamd Christian von Koenigsegg een droom. Eentje waarbij miljardairs het in hun broek deden van angst en de Zweedse ondernemer daar rijkelijk voor zouden betalen. Die droom kwam uit. Het bedrijf staat bekend om het produceren van ongelofelijk krachtige en technisch hoogstaande zeldzaamheden.
De Koenigsegg CCX is het derde productieauto van het bedrijf en was het eerste model dat ook werd verkocht in Amerika, terug in 2006. Deze specifieke Koenigsegg CCX is zelfs de allereerste ‘Egg die verkocht werd aldaar. De verwachte opbrengst? Ergens tussen de 800.000 en de 1.100.000 euro. Daar koop je nog geen halve nieuwe Jesko voor.
De CCX was de eerste Koenigsegg waarvoor het merk zelf een motor ontwikkelde, De 4,7-liter V8 produceert in standaardvorm 817 pk. De dappere eigenaar van deze Zweedse supercar liet het vermogen ophogen naar een angstaanjagende 994 pk. De tuner was Koenigsegg zelf.
De TopGear-Spoiler
Gelukkig heeft deze Koenigsegg CCX de befaamde TopGear-spoiler. Een cruciale aanpassing vanuit Koenigsegg nadat onze eigen Stig tijdens een rondje op het TopGear-circuit niet helemaal binnen de lijntjes kon blijven. Met de toevoeging kun je de bijna-1.000 pk met iets meer gemak op de weg houden. Bieden mag op 30 maart.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Dit zijn alle hypercars van Koenigsegg

Galerij: 8 vette Koenigsegg onderweg naar Geneve

De 12 snelste productieauto’s ooit

Koenigsegg CCX

Koenigsegg Agera, welkom!

De Koenigsegg Jesko Attack is de snelste auto op het TopGear-circuit (VIDEO)

Koenigsegg schrapt plannen voor krachtigste driecilinder ooit (en gaat voor V8)

Deze Koenigsegg Chimera met 1.600 pk heeft een (soort van) handbak met zes versnellingen

VIDEO: Koenigsegg Jesko Absolut verbreekt 0-400-0 record

‘Pijnlijke misser’ op auto van 3,5 miljoen euro, maar de eigenaar zit er niet mee

De eerste Koenigsegg Jesko van Nederland heeft een kenteken – zo duur was ie

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

Iemand betaalde 10,5 miljoen euro voor een omgebouwde Pagani Zonda

Deze Lamborghini heeft een andere naam dan op het kentekenbewijs staat

Deze vijf unieke auto’s zijn te koop in Nederland

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Leaserijders die zich schamen voor hun auto mogen hun Tesla eerder inleveren

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
