In 1994 had een jongeman genaamd Christian von Koenigsegg een droom. Eentje waarbij miljardairs het in hun broek deden van angst en de Zweedse ondernemer daar rijkelijk voor zouden betalen. Die droom kwam uit. Het bedrijf staat bekend om het produceren van ongelofelijk krachtige en technisch hoogstaande zeldzaamheden.
De Koenigsegg CCX is het derde productieauto van het bedrijf en was het eerste model dat ook werd verkocht in Amerika, terug in 2006. Deze specifieke Koenigsegg CCX is zelfs de allereerste ‘Egg die verkocht werd aldaar. De verwachte opbrengst? Ergens tussen de 800.000 en de 1.100.000 euro. Daar koop je nog geen halve nieuwe Jesko voor.
De CCX was de eerste Koenigsegg waarvoor het merk zelf een motor ontwikkelde, De 4,7-liter V8 produceert in standaardvorm 817 pk. De dappere eigenaar van deze Zweedse supercar liet het vermogen ophogen naar een angstaanjagende 994 pk. De tuner was Koenigsegg zelf.
De TopGear-Spoiler
Gelukkig heeft deze Koenigsegg CCX de befaamde TopGear-spoiler. Een cruciale aanpassing vanuit Koenigsegg nadat onze eigen Stig tijdens een rondje op het TopGear-circuit niet helemaal binnen de lijntjes kon blijven. Met de toevoeging kun je de bijna-1.000 pk met iets meer gemak op de weg houden. Bieden mag op 30 maart.
Reacties