
In 1994 had een jongeman genaamd Christian von Koenigsegg een droom. Eentje waarbij miljardairs het in hun broek deden van angst en de Zweedse ondernemer daar rijkelijk voor zouden betalen. Die droom kwam uit. Het bedrijf staat bekend om het produceren van ongelofelijk krachtige en technisch hoogstaande zeldzaamheden.
De Koenigsegg CCX is het derde productieauto van het bedrijf en was het eerste model dat ook werd verkocht in Amerika, terug in 2006. Deze specifieke Koenigsegg CCX is zelfs de allereerste ‘Egg die verkocht werd aldaar. De verwachte opbrengst? Ergens tussen de 800.000 en de 1.100.000 euro. Daar koop je nog geen halve nieuwe Jesko voor.
De CCX was de eerste Koenigsegg waarvoor het merk zelf een motor ontwikkelde, De 4,7-liter V8 produceert in standaardvorm 817 pk. De dappere eigenaar van deze Zweedse supercar liet het vermogen ophogen naar een angstaanjagende 994 pk. De tuner was Koenigsegg zelf.
De TopGear-Spoiler
Gelukkig heeft deze Koenigsegg CCX de befaamde TopGear-spoiler. Een cruciale aanpassing vanuit Koenigsegg nadat onze eigen Stig tijdens een rondje op het TopGear-circuit niet helemaal binnen de lijntjes kon blijven. Met de toevoeging kun je de bijna-1.000 pk met iets meer gemak op de weg houden. Bieden mag op 30 maart.
Meer van TopGear


Dit zijn alle hypercars van Koenigsegg

Galerij: 8 vette Koenigsegg onderweg naar Geneve

De 12 snelste productieauto’s ooit

Koenigsegg CCX

Koenigsegg Agera, welkom!

De Koenigsegg Jesko Attack is de snelste auto op het TopGear-circuit (VIDEO)

Koenigsegg schrapt plannen voor krachtigste driecilinder ooit (en gaat voor V8)

Deze Koenigsegg Chimera met 1.600 pk heeft een (soort van) handbak met zes versnellingen

VIDEO: Koenigsegg Jesko Absolut verbreekt 0-400-0 record

‘Pijnlijke misser’ op auto van 3,5 miljoen euro, maar de eigenaar zit er niet mee

De eerste Koenigsegg Jesko van Nederland heeft een kenteken – zo duur was ie

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

De overheid verkoopt de goorste Volkswagens ooit, maar ze hebben wel een interessante geschiedenis

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

‘Waarom kom je soms groene ventieldopjes tegen? Is de eigenaar van zo’n auto opgelicht?’

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje
