
Koenigsegg tovert weer eens wat fabelachtigs uit de hoge hoed. De toch al absurd sterke Gemera kun je vanaf nu niet alleen bestellen met de krachtigste driecilinder ter wereld, maar ook met de V8 uit de Jesko. Het totale vermogen groeit daarmee naar 2.300 pk. Dit maakt Christian von Koenigsegg bekend bij de opening van de uitgebreide fabriek in Angelholm in Zweden.
De ‘Tiny Friendly Giant’ is de sterkste driecilinder ter wereld en produceert 600 pk. Samen met drie elektromotoren ligt het vermogen in de standaard Gemera op 1.724 pk en 3.500 Nm koppel. Daarmee sprint je vanuit stilstand naar 100 km/u binnen 1,9 seconden. De topsnelheid ligt op een mooi afgeronde 400 km/u. En dat allemaal met plek voor vier personen.
De eerder onthulde Gemera had drie elektromotoren, maar zowel de driecilinder als de V8 krijgen nu één elektromotor die 800 pk toevoegt. Op E85-benzine is het vermogen van de V8-versie maar liefst 2.300 pk. Het koppel krimpt trouwens naar 2.750 Nm, maar dat moet je maar op de koop toenemen. De nieuwe 0-100-tijd en de topsnelheid van de nieuwe versie zijn nog niet bekend. Minder koppel en extra gewicht: zou de V8 sneller zijn?
Prijs van de Koenigssegg Gemera met V8
Bij de conversie komt ook de versnellingsbak met negen versnellingen uit de Koenigsegg Jesko. Ook de driecilinder krijgt nu een negenbak. Het Zweedse automerk vraagt je 400.000 dollar – omgerekend zo’n 365.000 euro – extra bovenop de vraagprijs van anderhalf miljoen euro voor de Gemera. Dat is nog zonder Nederlandse belastingen. De leveringen van de Koenigsegg Gemera met of zonder V8 moeten in 2025 beginnen.
Eén reactie op “Je kunt de Koenigsegg Gemera nu ook bestellen met de V8 uit een Jesko (2.300 pk!)”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Eindelijk het geluid van de Koenigsegg Gemera

Koenigsegg wil vulkaanbrandstof

Koenigsegg Gemera en het kippenei hebben veel gemeen

Freevalve: de driecilinder van Koenigsegg uitgelegd

Koenigsegg Gemera: Uniek kijkje in het ontwerpproces

De Koenigsegg Jesko Attack is de snelste auto op het TopGear-circuit (VIDEO)

Koenigsegg schrapt plannen voor krachtigste driecilinder ooit (en gaat voor V8)

Deze Koenigsegg Chimera met 1.600 pk heeft een (soort van) handbak met zes versnellingen

VIDEO: Koenigsegg Jesko Absolut verbreekt 0-400-0 record

‘Pijnlijke misser’ op auto van 3,5 miljoen euro, maar de eigenaar zit er niet mee

De eerste Koenigsegg Jesko van Nederland heeft een kenteken – zo duur was ie

2,5 miljoen bestaande Volvo-klanten krijgen gratis een upgrade voor hun auto

Huh? Volvo adviseert geen foto’s te nemen van je nieuwe auto want dan gaat je telefoon misschien kapot

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

Ahum ,…. nog een paar jaartjes en ze adverteren met 5000 PK !!.