
Koenigsegg tovert weer eens wat fabelachtigs uit de hoge hoed. De toch al absurd sterke Gemera kun je vanaf nu niet alleen bestellen met de krachtigste driecilinder ter wereld, maar ook met de V8 uit de Jesko. Het totale vermogen groeit daarmee naar 2.300 pk. Dit maakt Christian von Koenigsegg bekend bij de opening van de uitgebreide fabriek in Angelholm in Zweden.
De ‘Tiny Friendly Giant’ is de sterkste driecilinder ter wereld en produceert 600 pk. Samen met drie elektromotoren ligt het vermogen in de standaard Gemera op 1.724 pk en 3.500 Nm koppel. Daarmee sprint je vanuit stilstand naar 100 km/u binnen 1,9 seconden. De topsnelheid ligt op een mooi afgeronde 400 km/u. En dat allemaal met plek voor vier personen.
De eerder onthulde Gemera had drie elektromotoren, maar zowel de driecilinder als de V8 krijgen nu één elektromotor die 800 pk toevoegt. Op E85-benzine is het vermogen van de V8-versie maar liefst 2.300 pk. Het koppel krimpt trouwens naar 2.750 Nm, maar dat moet je maar op de koop toenemen. De nieuwe 0-100-tijd en de topsnelheid van de nieuwe versie zijn nog niet bekend. Minder koppel en extra gewicht: zou de V8 sneller zijn?
Prijs van de Koenigssegg Gemera met V8
Bij de conversie komt ook de versnellingsbak met negen versnellingen uit de Koenigsegg Jesko. Ook de driecilinder krijgt nu een negenbak. Het Zweedse automerk vraagt je 400.000 dollar – omgerekend zo’n 365.000 euro – extra bovenop de vraagprijs van anderhalf miljoen euro voor de Gemera. Dat is nog zonder Nederlandse belastingen. De leveringen van de Koenigsegg Gemera met of zonder V8 moeten in 2025 beginnen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “Je kunt de Koenigsegg Gemera nu ook bestellen met de V8 uit een Jesko (2.300 pk!)”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Eindelijk het geluid van de Koenigsegg Gemera

Koenigsegg wil vulkaanbrandstof

Koenigsegg Gemera en het kippenei hebben veel gemeen

Freevalve: de driecilinder van Koenigsegg uitgelegd

Koenigsegg Gemera: Uniek kijkje in het ontwerpproces

De Koenigsegg Jesko Attack is de snelste auto op het TopGear-circuit (VIDEO)

Koenigsegg schrapt plannen voor krachtigste driecilinder ooit (en gaat voor V8)

Deze Koenigsegg Chimera met 1.600 pk heeft een (soort van) handbak met zes versnellingen

VIDEO: Koenigsegg Jesko Absolut verbreekt 0-400-0 record

‘Pijnlijke misser’ op auto van 3,5 miljoen euro, maar de eigenaar zit er niet mee

De eerste Koenigsegg Jesko van Nederland heeft een kenteken – zo duur was ie

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

Op een bevroren meer bewijst Volvo’s zustermerk Polestar dat het cooler is dan Tesla

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

Als je de nieuwe Volvo ES90 ziet, snap je beter waarom Polestar de achterruit bij de 4 heeft weggelaten

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

Ahum ,…. nog een paar jaartjes en ze adverteren met 5000 PK !!.