
Als je duizenden auto’s per maand produceert, kun je er best een stel tegen de muur rammen voor een crashtest. De kosten daarvan smeer je dan uit over alle auto’s en dan valt het alles mee. Als je automerk Koenigsegg heet, ligt dat anders.
Vergelijk het met andere autobouwers en Koenigsegg huisvest in een piepklein fabriekje in Zweden. Er wandelen minder dan 200 medewerkers rond en het productieaantal ligt onder de 150. Nee, niet per jaar: in totaal. Je zou dus ergens kunnen verwachten dat Koenigsegg zijn crashtesten digitaal uitvoert. Of gewoon niet. Zeker met een Koenigsegg Regera met een prijskaartje van meer dan 2 miljoen euro. Ja, koolstofvezel is duur.
Maar dat is niet zo?
Maar koenigsegg levert nooit half werk. Het bedrijf maakt zijn eigen koolstofvezel. Ze bouwden ooit de eerste productieauto met velgen uit dat materiaal. Ze ontwikkelen hun eigen motormanagement, hun eigen infotainment-software, en ze waren de eersten die F1-accutechnologie toepasten in een straatauto.
Waarom zou je een Koenigsegg Regera crashtest uitvoeren?
De Koenigsegg Regera is 1.500 pk en 2.000 Nm sterk en in staat om in no-time 400 km/u te rijden. Dit alles met dank aan een 5,0-liter biturbo V8 en drie elektromotoren. Je wilt ook wel dat het een beetje veilig is met zulke snelheden. Daarom voert Koenigsegg wel degelijk crashtesten uit met de Regera. En ze slaan erop met een hamer. Check de video van Koenigsegg hieronder, inclusief dikke EDM-beat.
Koenigsegg Regera crashtest
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Blijkbaar wil maar niemand deze Koenigseggs van de Chinese overheid kopen

Koenigsegg Regera breekt 0-400-0-record

10 van de snelste cabrio’s ter wereld

Koenigsegg Regera bouwen in acht makkelijke stappen

Op de koffie in de fabriek van Koenigsegg

De Koenigsegg Jesko Attack is de snelste auto op het TopGear-circuit (VIDEO)

Koenigsegg schrapt plannen voor krachtigste driecilinder ooit (en gaat voor V8)

Deze Koenigsegg Chimera met 1.600 pk heeft een (soort van) handbak met zes versnellingen

VIDEO: Koenigsegg Jesko Absolut verbreekt 0-400-0 record

‘Pijnlijke misser’ op auto van 3,5 miljoen euro, maar de eigenaar zit er niet mee

De eerste Koenigsegg Jesko van Nederland heeft een kenteken – zo duur was ie

Populairste Volvo van Nederland wordt aanzienlijk goedkoper

Volvo EX30 Cross Country haalt 100 km/u in 3,7 seconden, kost minder dan 52.000 euro

Helaas: Volvo gaat stoppen met de auto waarmee ze groot zijn geworden

Weet je nog dat Volvo ooit een hele dikke V8 verkocht? Dit is het verhaal erachter

Volvo XC90 T8 AWD Plug-in Hybrid: kan ie nog meekomen met de concurrentie (review)

Nederlandse lease-favoriet krijgt toch wel een opvolger, ook bij de Volvo-dealer

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Verzamelaars gaan deze zescilinder Ferrari vanaf april heel serieus nemen

De ombouwkosten van de Alpine A110 Ravage zijn hoger dan de prijs van de auto

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Zie jij van welke populaire auto de koplampen van deze bus komen?

De goedkoopste Mercedes sedan die je in Nederland kan bestellen, gaat eruit

Onderhoud aan de auto in Nederland kan binnenkort wel eens erg duur worden

Reacties