
Als je duizenden auto’s per maand produceert, kun je er best een stel tegen de muur rammen voor een crashtest. De kosten daarvan smeer je dan uit over alle auto’s en dan valt het alles mee. Als je automerk Koenigsegg heet, ligt dat anders.
Vergelijk het met andere autobouwers en Koenigsegg huisvest in een piepklein fabriekje in Zweden. Er wandelen minder dan 200 medewerkers rond en het productieaantal ligt onder de 150. Nee, niet per jaar: in totaal. Je zou dus ergens kunnen verwachten dat Koenigsegg zijn crashtesten digitaal uitvoert. Of gewoon niet. Zeker met een Koenigsegg Regera met een prijskaartje van meer dan 2 miljoen euro. Ja, koolstofvezel is duur.
Maar dat is niet zo?
Maar koenigsegg levert nooit half werk. Het bedrijf maakt zijn eigen koolstofvezel. Ze bouwden ooit de eerste productieauto met velgen uit dat materiaal. Ze ontwikkelen hun eigen motormanagement, hun eigen infotainment-software, en ze waren de eersten die F1-accutechnologie toepasten in een straatauto.
Waarom zou je een Koenigsegg Regera crashtest uitvoeren?
De Koenigsegg Regera is 1.500 pk en 2.000 Nm sterk en in staat om in no-time 400 km/u te rijden. Dit alles met dank aan een 5,0-liter biturbo V8 en drie elektromotoren. Je wilt ook wel dat het een beetje veilig is met zulke snelheden. Daarom voert Koenigsegg wel degelijk crashtesten uit met de Regera. En ze slaan erop met een hamer. Check de video van Koenigsegg hieronder, inclusief dikke EDM-beat.
Koenigsegg Regera crashtest
Meer van TopGear


Blijkbaar wil maar niemand deze Koenigseggs van de Chinese overheid kopen

Koenigsegg Regera breekt 0-400-0-record

10 van de snelste cabrio’s ter wereld

Koenigsegg Regera bouwen in acht makkelijke stappen

Op de koffie in de fabriek van Koenigsegg

De Koenigsegg Jesko Attack is de snelste auto op het TopGear-circuit (VIDEO)

Koenigsegg schrapt plannen voor krachtigste driecilinder ooit (en gaat voor V8)

Deze Koenigsegg Chimera met 1.600 pk heeft een (soort van) handbak met zes versnellingen

VIDEO: Koenigsegg Jesko Absolut verbreekt 0-400-0 record

‘Pijnlijke misser’ op auto van 3,5 miljoen euro, maar de eigenaar zit er niet mee

De eerste Koenigsegg Jesko van Nederland heeft een kenteken – zo duur was ie

Nederlands bedrijf bouwt populaire Volvo om naar EV, voor een bizar hoge prijs

De 240 is na 30+ jaar ingehaald als bestverkochte Volvo ooit – dit is de nieuwe recordhouder

2,5 miljoen bestaande Volvo-klanten krijgen gratis een upgrade voor hun auto

Huh? Volvo adviseert geen foto’s te nemen van je nieuwe auto want dan gaat je telefoon misschien kapot

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Waarom je morgen deze snelwegen in Nederland beter kunt vermijden

De best verkochte auto ter wereld is nu geen Tesla meer

Vakantiedeal: 3 nummers TopGear voor slechts 15 euro

Vanwege dit kleine onderdeeltje krijgen honderdduizenden Nissan-eigenaren mogelijk een nieuwe motor

De Cybertruck lijkt een enorme flop te worden, maar kunnen we dat ook zeggen van Tesla?
