
Mocht je in de bevoorrechte positie zijn om een supercar te kopen, dan kijk je niet op een optie meer of minder. Maar dat het een glijdende schaal kan zijn, dat bewijst deze Koenigsegg Regera. We zijn benieuwd of de eerste koper zelf ook had verwacht dat hij uiteindelijk voor ruim één miljoen dollar aan opties zou aankruisen. We zijn ook benieuwd of de investering loont als de veiling straks is afgelopen.
De Koenigsegg Regera draagt de kleur ‘candy liquid blue‘. Gesmolten smurfensnoepjes, dus. Voor die, eh, bijzondere kleur rekent Koenigsegg 82.000 dollar. Da’s omgerekend zo’n 75.000 euro. Op de optielijst staan ook de airbag voor 15.000 dollar en ‘remmen’ voor 6.000 dollar. We gokken dat deze zaken standaard zijn, maar dat er meerwerk zit in de kleuren.
Duurste opties van deze Koenigsegg Regera
Het grootste gedeelte van het miljoen aan opties komt op naam van de ‘Ghost’- en ‘Environmental Power Upgrade’-pakketten. Het ‘Ghost’-pakket (dat via wat vleugeltjes zorgt voor betere downforce) heeft een waarde van 285.000 dollar. De ‘Environmental Power Upgrade’ kost 250.000 dollar. Hierdoor kan de Regera op E85-benzine draaien en heeft ie gelijk meer vermogen.
Daarnaast liet de eigenaar voor bijna 200.000 dollar aan bladgoud en andere gouden accenten aanbrengen in en om de auto. Tevens heeft de eerste eigenaar voor nog wat andere koolstofvezel opties gekozen. De koolstofvezel-keramische schijven zijn overigens standaard, wat wel prettig is bij 400 km/u.
Specificaties van de Koenigsegg Regera
Je krijgt 1.500 pk en 1.986 Nm dankzij een 5,0-liter V8 en drie elektromotoren. Daarmee sprint je in 2,8 seconden van 0 naar 100 km/u. In 31,49 seconden kan de Koenigsegg vanuit stilstand naar de 400 km/u en weer terug naar stilstand. Dat heeft deze waarschijnlijk nog niet gedaan met een totale tellerstand van nog geen 1.000 kilometer.
Prijs van de Regera
De Koenigsegg wordt geveild bij Bring a Trailer. Het hoogste bod staat op het moment van schrijven op 2,6 miljoen dollar. Dat is omgerekend ongeveer 2,4 miljoen euro. De oorspronkelijke verkoopprijs bedroeg in 2021 overigens 3,2 miljoen dollar. Omgerekend is dat zo’n 2,9 miljoen euro. Vooralsnog wordt er dus nog verlies gemaakt. Bieden kan tot 4 april.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
3 reacties op “Dit is hoe één miljoen euro aan opties eruitziet bij Koeningsegg”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Koenigsegg Regera breekt 0-400-0-record

10 van de snelste cabrio’s ter wereld

Koenigsegg Regera bouwen in acht makkelijke stappen

Op de koffie in de fabriek van Koenigsegg

Zo crashtest Koenigsegg de Regera

De Koenigsegg Jesko Attack is de snelste auto op het TopGear-circuit (VIDEO)

Koenigsegg schrapt plannen voor krachtigste driecilinder ooit (en gaat voor V8)

Deze Koenigsegg Chimera met 1.600 pk heeft een (soort van) handbak met zes versnellingen

VIDEO: Koenigsegg Jesko Absolut verbreekt 0-400-0 record

‘Pijnlijke misser’ op auto van 3,5 miljoen euro, maar de eigenaar zit er niet mee

De eerste Koenigsegg Jesko van Nederland heeft een kenteken – zo duur was ie

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

Iemand betaalde 10,5 miljoen euro voor een omgebouwde Pagani Zonda

Deze Lamborghini heeft een andere naam dan op het kentekenbewijs staat

Deze vijf unieke auto’s zijn te koop in Nederland

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

Op een bevroren meer bewijst Volvo’s zustermerk Polestar dat het cooler is dan Tesla

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

Als je de nieuwe Volvo ES90 ziet, snap je beter waarom Polestar de achterruit bij de 4 heeft weggelaten

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Er worden weer auto’s gemaakt in de Saab-fabriek, maar ze hebben nu een V8

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Waarom je dat Saharazand nooit te lang op de lak van je auto mag laten zitten

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Ziet er wel mooi uit, maar 0-100 in 2.8 sec valt mij tegen, dat kan met veel goedkopere auto’s sneller.
Power is nothing without control dus er zijn limieten een monsterkoppel van 1986 Nm zet je niet zomaar aan de grond.Maar wees gerust éénmaal de 100km/h grens voorbij ziet ie zen concurrenten voor zover die er zijn niet meer staan. Ik weet niet of je goed gelezen hebt maar 31 seconden naar 400km/h en terug naar 0 km/h dat is stratosferisch.
Mijn god, deze auto is echt het equivalent van een Versace overhemd