
Mocht je in de bevoorrechte positie zijn om een supercar te kopen, dan kijk je niet op een optie meer of minder. Maar dat het een glijdende schaal kan zijn, dat bewijst deze Koenigsegg Regera. We zijn benieuwd of de eerste koper zelf ook had verwacht dat hij uiteindelijk voor ruim één miljoen dollar aan opties zou aankruisen. We zijn ook benieuwd of de investering loont als de veiling straks is afgelopen.
De Koenigsegg Regera draagt de kleur ‘candy liquid blue‘. Gesmolten smurfensnoepjes, dus. Voor die, eh, bijzondere kleur rekent Koenigsegg 82.000 dollar. Da’s omgerekend zo’n 75.000 euro. Op de optielijst staan ook de airbag voor 15.000 dollar en ‘remmen’ voor 6.000 dollar. We gokken dat deze zaken standaard zijn, maar dat er meerwerk zit in de kleuren.
Duurste opties van deze Koenigsegg Regera
Het grootste gedeelte van het miljoen aan opties komt op naam van de ‘Ghost’- en ‘Environmental Power Upgrade’-pakketten. Het ‘Ghost’-pakket (dat via wat vleugeltjes zorgt voor betere downforce) heeft een waarde van 285.000 dollar. De ‘Environmental Power Upgrade’ kost 250.000 dollar. Hierdoor kan de Regera op E85-benzine draaien en heeft ie gelijk meer vermogen.
Daarnaast liet de eigenaar voor bijna 200.000 dollar aan bladgoud en andere gouden accenten aanbrengen in en om de auto. Tevens heeft de eerste eigenaar voor nog wat andere koolstofvezel opties gekozen. De koolstofvezel-keramische schijven zijn overigens standaard, wat wel prettig is bij 400 km/u.
Specificaties van de Koenigsegg Regera
Je krijgt 1.500 pk en 1.986 Nm dankzij een 5,0-liter V8 en drie elektromotoren. Daarmee sprint je in 2,8 seconden van 0 naar 100 km/u. In 31,49 seconden kan de Koenigsegg vanuit stilstand naar de 400 km/u en weer terug naar stilstand. Dat heeft deze waarschijnlijk nog niet gedaan met een totale tellerstand van nog geen 1.000 kilometer.
Prijs van de Regera
De Koenigsegg wordt geveild bij Bring a Trailer. Het hoogste bod staat op het moment van schrijven op 2,6 miljoen dollar. Dat is omgerekend ongeveer 2,4 miljoen euro. De oorspronkelijke verkoopprijs bedroeg in 2021 overigens 3,2 miljoen dollar. Omgerekend is dat zo’n 2,9 miljoen euro. Vooralsnog wordt er dus nog verlies gemaakt. Bieden kan tot 4 april.
3 reacties op “Dit is hoe één miljoen euro aan opties eruitziet bij Koeningsegg”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Koenigsegg Regera breekt 0-400-0-record

10 van de snelste cabrio’s ter wereld

Koenigsegg Regera bouwen in acht makkelijke stappen

Op de koffie in de fabriek van Koenigsegg

Zo crashtest Koenigsegg de Regera

De Koenigsegg Jesko Attack is de snelste auto op het TopGear-circuit (VIDEO)

Koenigsegg schrapt plannen voor krachtigste driecilinder ooit (en gaat voor V8)

Deze Koenigsegg Chimera met 1.600 pk heeft een (soort van) handbak met zes versnellingen

VIDEO: Koenigsegg Jesko Absolut verbreekt 0-400-0 record

‘Pijnlijke misser’ op auto van 3,5 miljoen euro, maar de eigenaar zit er niet mee

De eerste Koenigsegg Jesko van Nederland heeft een kenteken – zo duur was ie

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

De overheid verkoopt de goorste Volkswagens ooit, maar ze hebben wel een interessante geschiedenis

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

Is de goedkoopste versie van de Polestar 3 al goed genoeg, of moet je toch even doorsparen?

We hebben goed nieuws voor liefhebbers van de Volvo XC90 met benzinemotor

Dringende oproep: remmen bij ‘het veiligste merk ter wereld’ kunnen er plotseling helemaal mee ophouden

Als je nu een Volvo van 83.500 euro koopt, krijg je een auto die helemaal niet af is

Nederlands bedrijf bouwt populaire Volvo om naar EV, voor een bizar hoge prijs (maar voor ondernemers kan het interessant zijn)

De 240 is na 30+ jaar ingehaald als bestverkochte Volvo ooit – dit is de nieuwe recordhouder

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Pas op: op deze dag is de volgende week de beruchte Flitsmarathon in Nederland (én de rest van Europa)

In deze Europese vakantiestreken zijn flitspalen vanaf nu uitgeschakeld – dit is waarom

Welke auto’s staan langer bij de garage: elektrische auto’s of met een verbrandingsmotor?

De mooiste Alfa Romeo keert terug, zelfs met een handbak (en geen elektromotoren)

Met deze briljante camper kun je gewoon de campings overslaan

Ziet er wel mooi uit, maar 0-100 in 2.8 sec valt mij tegen, dat kan met veel goedkopere auto’s sneller.
Power is nothing without control dus er zijn limieten een monsterkoppel van 1986 Nm zet je niet zomaar aan de grond.Maar wees gerust éénmaal de 100km/h grens voorbij ziet ie zen concurrenten voor zover die er zijn niet meer staan. Ik weet niet of je goed gelezen hebt maar 31 seconden naar 400km/h en terug naar 0 km/h dat is stratosferisch.
Mijn god, deze auto is echt het equivalent van een Versace overhemd