
Kwijlbakjes klaar? Start uw speekselproductie. Aanschouw de eerste en enige Koenigsegg Regera in naakt koolstofvezel. Als je ooit nog eens het perfecte voorbeeld zocht van ‘Less is More’ – zoek niet verder. Zelden zag je een object dat zo verleidelijk en dreigend tegelijkertijd was.
Je wist allang dat alle tachtig exemplaren (allemaal uitverkocht, uiteraard) uit koolstofvezel bestaan. De meeste van de 1.500 pk sterke hypercars tonen hun delicate huidje echter niet. En dat maakt deze Koenigsegg Regera Naked Carbon zo uniek. Hij gaat naar een Zwitserse eigenaar.
Hoe maak je een Koenigsegg Regera Naked Carbon?
Het productieproces van de poedelnaakte Regera is identiek aan dat van zijn broers. Tot het moment dat het tijd is voor de lak. Daar nam deze een afslag op de productielijn (geintje hoor, ze worden met de hand gemaakt) en werd elk paneel met de hand tot de perfectie opgeschuurd.
Het proces luistert nauw: als de medewerker te hard schuurt en de vezels raakt, mag het paneel de prullenbak in. En bij panelen van een auto van 2 miljoen euro zal Koenigsegg geen Action-prijzen hanteren. Een voordeel is dat koolstofvezel minder gevoelig is voor steenslag: de buitenlaag is harder dan een laklaag.
Door het gebrek aan lak weegt deze Koenigsegg Naked Carbon 20 kilo minder dan de andere 79 exemplaren. Niet dat je dat zult merken met 2.000 Nm en traploze acceleratie. De Regera gaat van 0 naar 100 km/u in 2,8 seconden en bereikt zijn topsnelheid van 400 km/u in zo’n 20 seconden. Haal daar nu maar 0,00002 seconden vanaf.
Meer van TopGear


Blijkbaar wil maar niemand deze Koenigseggs van de Chinese overheid kopen

Koenigsegg Regera breekt 0-400-0-record

10 van de snelste cabrio’s ter wereld

Koenigsegg Regera bouwen in acht makkelijke stappen

Op de koffie in de fabriek van Koenigsegg

De Koenigsegg Jesko Attack is de snelste auto op het TopGear-circuit (VIDEO)

Koenigsegg schrapt plannen voor krachtigste driecilinder ooit (en gaat voor V8)

Deze Koenigsegg Chimera met 1.600 pk heeft een (soort van) handbak met zes versnellingen

VIDEO: Koenigsegg Jesko Absolut verbreekt 0-400-0 record

‘Pijnlijke misser’ op auto van 3,5 miljoen euro, maar de eigenaar zit er niet mee

De eerste Koenigsegg Jesko van Nederland heeft een kenteken – zo duur was ie

Huh? Volvo adviseert geen foto’s te nemen van je nieuwe auto want dan gaat je telefoon misschien kapot

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Fred (37) komt helemaal tot rust als hij 3 uur op een vastgeroest moertje staat te vloeken

Wist je dat er een groot verschil is tussen ‘Bimmer’ en ‘Beemer’ als je op een hippe manier ‘BMW’ wilt zeggen?

Bij jouw toekomstige auto zit dit onderdeel mogelijk in je wielen

Blijkbaar maakt iedereen deze simpele fout als ze een nieuwe auto kopen (en dat is niet goed voor je motor)

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen
