
Kwijlbakjes klaar? Start uw speekselproductie. Aanschouw de eerste en enige Koenigsegg Regera in naakt koolstofvezel. Als je ooit nog eens het perfecte voorbeeld zocht van ‘Less is More’ – zoek niet verder. Zelden zag je een object dat zo verleidelijk en dreigend tegelijkertijd was.
Je wist allang dat alle tachtig exemplaren (allemaal uitverkocht, uiteraard) uit koolstofvezel bestaan. De meeste van de 1.500 pk sterke hypercars tonen hun delicate huidje echter niet. En dat maakt deze Koenigsegg Regera Naked Carbon zo uniek. Hij gaat naar een Zwitserse eigenaar.
Hoe maak je een Koenigsegg Regera Naked Carbon?
Het productieproces van de poedelnaakte Regera is identiek aan dat van zijn broers. Tot het moment dat het tijd is voor de lak. Daar nam deze een afslag op de productielijn (geintje hoor, ze worden met de hand gemaakt) en werd elk paneel met de hand tot de perfectie opgeschuurd.
Het proces luistert nauw: als de medewerker te hard schuurt en de vezels raakt, mag het paneel de prullenbak in. En bij panelen van een auto van 2 miljoen euro zal Koenigsegg geen Action-prijzen hanteren. Een voordeel is dat koolstofvezel minder gevoelig is voor steenslag: de buitenlaag is harder dan een laklaag.
Door het gebrek aan lak weegt deze Koenigsegg Naked Carbon 20 kilo minder dan de andere 79 exemplaren. Niet dat je dat zult merken met 2.000 Nm en traploze acceleratie. De Regera gaat van 0 naar 100 km/u in 2,8 seconden en bereikt zijn topsnelheid van 400 km/u in zo’n 20 seconden. Haal daar nu maar 0,00002 seconden vanaf.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Blijkbaar wil maar niemand deze Koenigseggs van de Chinese overheid kopen

Koenigsegg Regera breekt 0-400-0-record

10 van de snelste cabrio’s ter wereld

Koenigsegg Regera bouwen in acht makkelijke stappen

Op de koffie in de fabriek van Koenigsegg

De Koenigsegg Jesko Attack is de snelste auto op het TopGear-circuit (VIDEO)

Koenigsegg schrapt plannen voor krachtigste driecilinder ooit (en gaat voor V8)

Deze Koenigsegg Chimera met 1.600 pk heeft een (soort van) handbak met zes versnellingen

VIDEO: Koenigsegg Jesko Absolut verbreekt 0-400-0 record

‘Pijnlijke misser’ op auto van 3,5 miljoen euro, maar de eigenaar zit er niet mee

De eerste Koenigsegg Jesko van Nederland heeft een kenteken – zo duur was ie

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

Op een bevroren meer bewijst Volvo’s zustermerk Polestar dat het cooler is dan Tesla

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

Als je de nieuwe Volvo ES90 ziet, snap je beter waarom Polestar de achterruit bij de 4 heeft weggelaten

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

Wat kost een volle accu van een elektrische auto eigenlijk tegenwoordig?

Als je een motorrijder op zijn helm ziet tikken, kun je (ook in de auto) maar beter oppassen

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘met extra proteïne’
