
Kwijlbakjes klaar? Start uw speekselproductie. Aanschouw de eerste en enige Koenigsegg Regera in naakt koolstofvezel. Als je ooit nog eens het perfecte voorbeeld zocht van ‘Less is More’ – zoek niet verder. Zelden zag je een object dat zo verleidelijk en dreigend tegelijkertijd was.
Je wist allang dat alle tachtig exemplaren (allemaal uitverkocht, uiteraard) uit koolstofvezel bestaan. De meeste van de 1.500 pk sterke hypercars tonen hun delicate huidje echter niet. En dat maakt deze Koenigsegg Regera Naked Carbon zo uniek. Hij gaat naar een Zwitserse eigenaar.
Hoe maak je een Koenigsegg Regera Naked Carbon?
Het productieproces van de poedelnaakte Regera is identiek aan dat van zijn broers. Tot het moment dat het tijd is voor de lak. Daar nam deze een afslag op de productielijn (geintje hoor, ze worden met de hand gemaakt) en werd elk paneel met de hand tot de perfectie opgeschuurd.
Het proces luistert nauw: als de medewerker te hard schuurt en de vezels raakt, mag het paneel de prullenbak in. En bij panelen van een auto van 2 miljoen euro zal Koenigsegg geen Action-prijzen hanteren. Een voordeel is dat koolstofvezel minder gevoelig is voor steenslag: de buitenlaag is harder dan een laklaag.
Door het gebrek aan lak weegt deze Koenigsegg Naked Carbon 20 kilo minder dan de andere 79 exemplaren. Niet dat je dat zult merken met 2.000 Nm en traploze acceleratie. De Regera gaat van 0 naar 100 km/u in 2,8 seconden en bereikt zijn topsnelheid van 400 km/u in zo’n 20 seconden. Haal daar nu maar 0,00002 seconden vanaf.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Blijkbaar wil maar niemand deze Koenigseggs van de Chinese overheid kopen

Koenigsegg Regera breekt 0-400-0-record

10 van de snelste cabrio’s ter wereld

Koenigsegg Regera bouwen in acht makkelijke stappen

Op de koffie in de fabriek van Koenigsegg

De Koenigsegg Jesko Attack is de snelste auto op het TopGear-circuit (VIDEO)

Koenigsegg schrapt plannen voor krachtigste driecilinder ooit (en gaat voor V8)

Deze Koenigsegg Chimera met 1.600 pk heeft een (soort van) handbak met zes versnellingen

VIDEO: Koenigsegg Jesko Absolut verbreekt 0-400-0 record

‘Pijnlijke misser’ op auto van 3,5 miljoen euro, maar de eigenaar zit er niet mee

De eerste Koenigsegg Jesko van Nederland heeft een kenteken – zo duur was ie

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Is zo’n Volvo V60 Polestar na 9 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Populairste Volvo van Nederland wordt aanzienlijk goedkoper

Volvo EX30 Cross Country haalt 100 km/u in 3,7 seconden, kost minder dan 52.000 euro

Helaas: Volvo gaat stoppen met de auto waarmee ze groot zijn geworden

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Verzamelaars gaan deze zescilinder Ferrari vanaf april heel serieus nemen

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1
