Koenigsegg Regera Naked Carbon verleidt je

De Koenigsegg Regera ziet er naakt gewoon beter uit

Koenigsegg Regera Naked Carbon
Koenigsegg Regera Naked Carbon
Koenigsegg Regera Naked Carbon
Koenigsegg Regera Naked Carbon
Koenigsegg Regera Naked Carbon koolstofvezel motor
Koenigsegg Regera Naked Carbon
Koenigsegg Regera Naked Carbon
Koenigsegg Regera Naked Carbon
Koenigsegg Regera Naked Carbon
Koenigsegg Regera Naked Carbon
Koenigsegg Regera Naked Carbon
Koenigsegg Regera Naked Carbon
Koenigsegg Regera Naked Carbon
Koenigsegg Regera Naked Carbon
Koenigsegg Regera Naked Carbon koolstofvezel motor
Koenigsegg Regera Naked Carbon
Koenigsegg Regera Naked Carbon
Koenigsegg Regera Naked Carbon
Koenigsegg Regera Naked Carbon
Koenigsegg Regera Naked Carbon

Kwijlbakjes klaar? Start uw speekselproductie. Aanschouw de eerste en enige Koenigsegg Regera in naakt koolstofvezel. Als je ooit nog eens het perfecte voorbeeld zocht van ‘Less is More’ – zoek niet verder. Zelden zag je een object dat zo verleidelijk en dreigend tegelijkertijd was.

Je wist allang dat alle tachtig exemplaren (allemaal uitverkocht, uiteraard) uit koolstofvezel bestaan. De meeste van de 1.500 pk sterke hypercars tonen hun delicate huidje echter niet. En dat maakt deze Koenigsegg Regera Naked Carbon zo uniek. Hij gaat naar een Zwitserse eigenaar.

Hoe maak je een Koenigsegg Regera Naked Carbon?

Het productieproces van de poedelnaakte Regera is identiek aan dat van zijn broers. Tot het moment dat het tijd is voor de lak. Daar nam deze een afslag op de productielijn (geintje hoor, ze worden met de hand gemaakt) en werd elk paneel met de hand tot de perfectie opgeschuurd.

Het proces luistert nauw: als de medewerker te hard schuurt en de vezels raakt, mag het paneel de prullenbak in. En bij panelen van een auto van 2 miljoen euro zal Koenigsegg geen Action-prijzen hanteren. Een voordeel is dat koolstofvezel minder gevoelig is voor steenslag: de buitenlaag is harder dan een laklaag.

Door het gebrek aan lak weegt deze Koenigsegg Naked Carbon 20 kilo minder dan de andere 79 exemplaren. Niet dat je dat zult merken met 2.000 Nm en traploze acceleratie. De Regera gaat van 0 naar 100 km/u in 2,8 seconden en bereikt zijn topsnelheid van 400 km/u in zo’n 20 seconden. Haal daar nu maar 0,00002 seconden vanaf.

Nieuwste van TopGear

Autonieuws