
Kwijlbakjes klaar? Start uw speekselproductie. Aanschouw de eerste en enige Koenigsegg Regera in naakt koolstofvezel. Als je ooit nog eens het perfecte voorbeeld zocht van ‘Less is More’ – zoek niet verder. Zelden zag je een object dat zo verleidelijk en dreigend tegelijkertijd was.
Je wist allang dat alle tachtig exemplaren (allemaal uitverkocht, uiteraard) uit koolstofvezel bestaan. De meeste van de 1.500 pk sterke hypercars tonen hun delicate huidje echter niet. En dat maakt deze Koenigsegg Regera Naked Carbon zo uniek. Hij gaat naar een Zwitserse eigenaar.
Hoe maak je een Koenigsegg Regera Naked Carbon?
Het productieproces van de poedelnaakte Regera is identiek aan dat van zijn broers. Tot het moment dat het tijd is voor de lak. Daar nam deze een afslag op de productielijn (geintje hoor, ze worden met de hand gemaakt) en werd elk paneel met de hand tot de perfectie opgeschuurd.
Het proces luistert nauw: als de medewerker te hard schuurt en de vezels raakt, mag het paneel de prullenbak in. En bij panelen van een auto van 2 miljoen euro zal Koenigsegg geen Action-prijzen hanteren. Een voordeel is dat koolstofvezel minder gevoelig is voor steenslag: de buitenlaag is harder dan een laklaag.
Door het gebrek aan lak weegt deze Koenigsegg Naked Carbon 20 kilo minder dan de andere 79 exemplaren. Niet dat je dat zult merken met 2.000 Nm en traploze acceleratie. De Regera gaat van 0 naar 100 km/u in 2,8 seconden en bereikt zijn topsnelheid van 400 km/u in zo’n 20 seconden. Haal daar nu maar 0,00002 seconden vanaf.
Meer van TopGear


Blijkbaar wil maar niemand deze Koenigseggs van de Chinese overheid kopen

Koenigsegg Regera breekt 0-400-0-record

10 van de snelste cabrio’s ter wereld

Koenigsegg Regera bouwen in acht makkelijke stappen

Op de koffie in de fabriek van Koenigsegg

De Koenigsegg Jesko Attack is de snelste auto op het TopGear-circuit (VIDEO)

Koenigsegg schrapt plannen voor krachtigste driecilinder ooit (en gaat voor V8)

Deze Koenigsegg Chimera met 1.600 pk heeft een (soort van) handbak met zes versnellingen

VIDEO: Koenigsegg Jesko Absolut verbreekt 0-400-0 record

‘Pijnlijke misser’ op auto van 3,5 miljoen euro, maar de eigenaar zit er niet mee

De eerste Koenigsegg Jesko van Nederland heeft een kenteken – zo duur was ie

De 240 is na 30+ jaar ingehaald als bestverkochte Volvo ooit – dit is de nieuwe recordhouder

2,5 miljoen bestaande Volvo-klanten krijgen gratis een upgrade voor hun auto

Huh? Volvo adviseert geen foto’s te nemen van je nieuwe auto want dan gaat je telefoon misschien kapot

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
